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Waveform Periodicity Analysis of Complex Fractionated Electrograms in Patients With Persistent Atrial Fibrillation

1. Juni 2022 aktualisiert von: Taipei Veterans General Hospital, Taiwan

A Randomized Controlled Study on the Waveform Periodicity Analysis of Complex Fractionated Electrograms in Patients With Persistent Atrial Fibrillation

Atrial fibrillation (AF) has been the most frequently occurring, sustained arrhythmia, which causes significant morbidity and mortality. AF may not always be a totally random process. It can be maintained by stable and rapid reentrant circuits resulting in fibrillary conduction throughout the atria. During mapping of AF, difficulty is frequently encountered during the identification of culprit sites and an analysis of the wave propagation particularly when the electrogram signals demonstrate wide temporal and spatial disparities. Catheter ablation targeting regions with fractionated potentials or high frequencies during AF, has been previously proposed as a treatment strategy. However, the benefit of adjunctive CFAE (complex fractionated atrial electrogram) ablation or linear ablation after successful PVI (pulmonary vein isolation) was controversial based on the recent data from the Substrate and Trigger Ablation for Reduction of Atrial Fibrillation Trial Part II (STAR AF II) trial. Therefore, the optimal ablation strategy for persistent AF remains undetermined and an alternative approach has to be explored.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

In this prospective trial, investigators will investigate the long-term efficacy of catheter ablation of non-paroxysmal AF, based on selective atrial substrate modification (e.g. wavefrom periodicity analysis, similarity, plus phase mapping) (1). The control group would be PV isolation alone. The primary end point is long-term recurrence of atrial arrhythmias. The secondary end points composite procedural termination, the safety of the procedure, recurrence of multiple procedures, and change of atrial and ventricular function after catheter ablation.

The inclusion criteria, exclusion criteria, stepwise catheter ablation procedures (PVI and then substrate modification), and the follow-up procedure are the same as current treatment approaches in patients with non-paroxysmal AF.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

80

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Taipei, Taiwan, 112
        • Rekrutierung
        • Taipei General Veterans Hospital
        • Kontakt:
          • Yenn-Jiang Lin, MD, PhD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Patents who sign the informed consent forms, and allow to be followed.
  2. Symptomatic AF refractory or intolerant to at least one Class 1 or 3 antiarrhythmic medication.
  3. Patients with persistent/permanent AF (sustained beyond seven days, or lasting less than seven days but necessitating pharmacologic or electrical cardioversion).
  4. Patients with age equal or greater than 20 years old regardless of gender.

Exclusion Criteria:

  1. The presence of a atrial or ventricular thrombus.
  2. Patients who are allergic to or unsuitable for use with the contrast media.
  3. Pregnant patients or patients who are unavailable to receive X-ray.
  4. Patients with renal insufficiency.
  5. Patients had autonomic nervous system disorder (e.g. respiratory apnea) or previous catheter ablation in the LA or MAZE procedure.
  6. Patients who do not need atrial substrate modification (patients with non-paroxysmal AF respond to PVI in terms of procedural termination of AF).
  7. Patients with age less than 20 years old or greater than 90 years old regardless of gender.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Pulmonalvenenisolation + Wellenform-Periodizitätsgruppe
Pulmonalvenenisolation + Substratablation
The 3D geometry of the LA will be created using CARTO 3 system (version 6) with UDM Module and VISITAG Optimum Device Performance (ODP) module. Continuous circumferential lesions will then be created encircling the right and left PV ostia using a 7.5F, 3.5-mm Thermocool SMARTTOUCH ablation catheter (Biosense Webster, Inc., Diamond Bar, CA, USA).Pentaray catheter will be used and facilitate the high density mapping of atrial substrate (PentarayTM, Biosense Webster Inc., Diamond Bar, CA, USA). The radiofrequency energy will be applied with contact force range 5-25 g continuously with a target Ablation Index target 380-400 on the posterior wall and 550 - 600 on the anterior wall and maximum power of 25-35W in a power control mode.
Die Substratmodifikation wird durch Wellenform-Periodizitätsanalyse geführt. Die benutzerdefinierte Karte der Wellenform-Periodizitätsanalyse wird auch vom CARTO 3-System (Version 6) mit einem VISITAG ODP-Modul erstellt. Es wird ein Pentaray-Katheter verwendet, der die hochdichte Kartierung des atrialen Substrats erleichtert (PentarayTM, Biosense Webster Inc., Diamond Bar, CA, USA). Die Substratmodifikation basierend auf der Wellenform-Periodizitätsanalyse wird unter Verwendung eines 7,5 F, 3,5 mm Thermocool SMARTTOUCH-Ablationskatheters (Biosense Webster, Inc., Diamond Bar, CA, USA) durchgeführt. Die Hochfrequenzenergie wird mit einem Kontaktkraftbereich von 5–25 g kontinuierlich mit einem Zielablationsindex von 380–400 an der Hinterwand und 550–600 an der Vorderwand und einer maximalen Leistung von 25–35 W in einem Leistungssteuerungsmodus angewendet.
Sonstiges: Pulmonalvenen-Isolationsgruppe
Pulmonalvenenisolierung (konventionelle Behandlung)
The 3D geometry of the LA will be created using CARTO 3 system (version 6) with UDM Module and VISITAG Optimum Device Performance (ODP) module. Continuous circumferential lesions will then be created encircling the right and left PV ostia using a 7.5F, 3.5-mm Thermocool SMARTTOUCH ablation catheter (Biosense Webster, Inc., Diamond Bar, CA, USA).Pentaray catheter will be used and facilitate the high density mapping of atrial substrate (PentarayTM, Biosense Webster Inc., Diamond Bar, CA, USA). The radiofrequency energy will be applied with contact force range 5-25 g continuously with a target Ablation Index target 380-400 on the posterior wall and 550 - 600 on the anterior wall and maximum power of 25-35W in a power control mode.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Veränderungen der Retentionsrate des normalen Sinusrhythmus nach katheterbasierter Ablation von Vorhofflimmern
Zeitfenster: Baseline und 3, 6, 9 und 12 Monate nach katheterbasierter Ablation von Vorhofflimmern

3, 6, 9 und 12 Monate nach der Ablation und/oder wenn bei den Patienten nach der Ablation Symptome auftreten, die auf eine Tachykardie hindeuten, wird eine 24-Stunden-Holter-Überwachung und/oder ein EKG (7 Tage Aufzeichnungen) durchgeführt.

Messungen: Dokumentation der NF-Signaldauer über 30 Sekunden.

Baseline und 3, 6, 9 und 12 Monate nach katheterbasierter Ablation von Vorhofflimmern

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
LAD
Zeitfenster: after catheter ablation of atrial fibrillation 3, 6, 12 month

Echocardiography will be performed at 3, 6, and 12 month post-ablation for cardiac chamber dimension and atrial systolic function to assess the reverse remodeling of atrial substrate after catheter ablation of AF.

LAD [left atrial diameter]

after catheter ablation of atrial fibrillation 3, 6, 12 month
LVEF
Zeitfenster: after catheter ablation of atrial fibrillation 3, 6, 12 month

Echocardiography will be performed at 3, 6, and 12 month post-ablation for cardiac chamber dimension and ventricular systolic function to assess the reverse remodeling of atrial substrate after catheter ablation of AF.

LVEF [left ventricular ejection fraction]

after catheter ablation of atrial fibrillation 3, 6, 12 month
e/e'
Zeitfenster: after catheter ablation of atrial fibrillation 3, 6, 12 month

Echocardiography will be performed at 3, 6, and 12 month post-ablation for cardiac chamber dimension and ventricular systolic function to assess the reverse remodeling of atrial substrate after catheter ablation of AF.

e/e'[the ratio of early diastolic mitral inflow velocity to early diastolic mitral annulus velocity]

after catheter ablation of atrial fibrillation 3, 6, 12 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Yenn-Jiang Lin, MD, PhD, Director of Cardiology Division of Taipei Veterans General Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

19. Februar 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2025

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. April 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. April 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

19. April 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. Juni 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. Juni 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Beschreibung des IPD-Plans

The patient's data was available to the host of IRB.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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