- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT05337657
A Phase Ib Study of GB491 Plus Letrozole in Patients With Advanced Breast Cancer
14. April 2022 aktualisiert von: Genor Biopharma Co., Ltd.
A Multicenter, Open-label, Phase Ib Clinical Trial of GB491 in Combination With Letrozole in Previously Untreated Patients With HR-positive, HER2-negative Advanced Breast Cancer
GB491-005 is a multicenter, open-label, phase Ib Clinical Trial study to evaluate the safety, pharmacokinetic (PK), pharmacodynamic (PD) activity, and preliminary anti-tumor activity of GB491 in combination with Letrozole in Previously Untreated Patients with HR-positive, HER2-negative Advanced Breast Cancer
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
10
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Shawn Yu
- Telefonnummer: 021-60751991
- E-Mail: shawn.yu@genorbio.com
Studienorte
-
-
Shanghai
-
Shanghai, Shanghai, China, 200032
- Rekrutierung
- Fudan University Shanghai Cancer Center
-
Kontakt:
- Jian Zhang, PhD
- Telefonnummer: 18017312991
- E-Mail: syner2000@163.com
-
Kontakt:
- Xichun Hu, PhD
- Telefonnummer: 13816110335
- E-Mail: xchun2009@hotmail.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Females of 18 years of age or older at study screening
- Histologically or cytologically confirmed locally advanced or advanced metastatic breast cancer that is not amenable to curative surgical resection or radiation therapy
- The subject has been diagnosed with ER-positive breast cancer in the local laboratory
- The subject has HER2-negative breast cancer in the local laboratory
- Menopausal status is not limited (including Premenopausal/perimenopausal/postmenopausal state)
- No previous systemic anti-tumor treatment for locally advanced or metastatic breast cancer;
- According to RECIST V1.1, the patient has at least one measurable lesion that has not been irradiated by radiotherapy and can be evaluated by CT/MRI; If only bone metastases are present, there must be at least one osteolytic bone lesion that can be evaluated by CT/MRI
- ECOG performance status of 0 or 1
- Adequate organ and marrow function.
- The subject of childbearing potential must use one highly effective birth control method from the total duration of the study and 6 months after the last dose of study intervention.
- Provide informed consent
Exclusion Criteria:
- Previous treatment with CDK4/6 inhibitors
- Subjects with known hypersensitivity to any component of GB491 or Letrozole
- Patients with disease progression or recurrence during or within 1 year after completion of previous endocrine neoadjuvant or adjuvant therapy
- Known active, uncontrolled, or symptomatic central nervous system metastasis, carcinomatous meningitis, or clinically manifested leptomeningeal disease, cerebral edema, spinal compression or/and tumor progressive growth
- Visceral crisis
- Patients with skin lesion only and radiographically non-measurable at baseline
- Persistent toxicities (CTCAE Grade ≥ 2) caused by previous anticancer therapy, excluding alopecia
- Major surgical procedure within 4 weeks of the first dose of study treatment or an anticipated need for major surgery, chemotherapy, radiotherapy, any other investigational drug or other anti-cancer therapy during the study
- Patients who have been on bisphosphonates and denosumab therapy at a stable dose for less than 14 days prior to randomization
- Patients who have received limited field radiotherapy in 2 weeks or extended field radiotherapy in 4 weeks before randomization or radiation with more than 30% of the bone marrow
- Subjects use drugs or fruits containing strong inducers or inhibitors of CYP3A4/5, or drugs with narrow therapeutic window that are mainly metabolized by CYP3A4/5 in 14 days before randomization
- Patients with long-term systematic use of corticosteroids
- Any severe and/or uncontrollable medical conditions
- Patients with severely impaired lung function
- Known history of HIV infection or history of HIV seropositivity
- Resting QTcF > 480 msec or there is a medical history of QTcF prolongation
- Subjects have significant hepatic disease
- Coagulation abnormalities
- Refractory nausea and vomiting, inability to swallow the formulated product, or other disease or clinical status would preclude adequate absorption, distribution, metabolism, or excretion of GB491
- Previous allogeneic bone marrow transplant
- Inflammatory breast cancer;
- Subjects with a history of other primary malignancies, except for non-melanoma skin cancer and cervical cancer in situ disease-free status ≥ 3 years
- Lactating women
- Unlikely to comply with study procedures, restrictions, and requirements
- Judgment by the investigator that the patient should not participate into the study
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: GB491+Letrozole
|
Drug:The dose of GB491 is 150 mg, which should be taken with a meal and taken twice daily at approximately the same time each day, approximately 12 hours apart
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
DLT
Zeitfenster: During Cycle 1 (up to 28 days)
|
Number of Participants with Dose-Limiting Toxicities for GB491 in Combination with Letrozole
|
During Cycle 1 (up to 28 days)
|
|
AE
Zeitfenster: From Baseline until 30 days after the last treatment
|
Number of Participants with Adverse Events by Severity, According to National Cancer Institute Common Terminology Criteria for Adverse Events version 5.0 (NCI-CTCAE v5.0)
|
From Baseline until 30 days after the last treatment
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
PFS
Zeitfenster: Approximately 2 years
|
To assess the progression free survival assessed by investigator
|
Approximately 2 years
|
|
ORR
Zeitfenster: Approximately 2 years
|
To assess the objective response rate for GB491 in Combination with Letrozole
|
Approximately 2 years
|
|
DOR
Zeitfenster: Approximately 2 years
|
To assess the duration of response for GB491 in Combination with Letrozole
|
Approximately 2 years
|
|
DCR
Zeitfenster: Approximately 2 years
|
To assess the disease control rate for GB491 in Combination with Letrozole
|
Approximately 2 years
|
|
CBR
Zeitfenster: Approximately 2 years
|
To assess the clinical benefit rate for GB491 in Combination with Letrozole by investigator
|
Approximately 2 years
|
|
Plasma Concentration of GB491
Zeitfenster: At predefined intervals from Cycle 1, Day 1 & Day 15; Cycle 2, Day 1 (each cycle is 28 days)
|
Plasma Concentration of GB491 Over Time
|
At predefined intervals from Cycle 1, Day 1 & Day 15; Cycle 2, Day 1 (each cycle is 28 days)
|
|
Plasma Concentration of Letrozole
Zeitfenster: At predefined intervals from Cycle 1, Day 1 & Day 15; Cycle 2, Day 1 (each cycle is 28 days)
|
Plasma Concentration of Letrozole Over Time
|
At predefined intervals from Cycle 1, Day 1 & Day 15; Cycle 2, Day 1 (each cycle is 28 days)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Jian Zhang, PHD, Fudan University
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
2. Juni 2021
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
12. Dezember 2023
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Februar 2024
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
21. Dezember 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
14. April 2022
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
20. April 2022
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
20. April 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
14. April 2022
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Hautkrankheiten
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Brusterkrankungen
- Neoplasien der Brust
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel
- Hormone, Hormonersatzstoffe und Hormonantagonisten
- Hormonantagonisten
- Aromatasehemmer
- Steroidsynthese-Inhibitoren
- Östrogen Antagonisten
- Letrozol
Andere Studien-ID-Nummern
- GB491-005
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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