- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07574073
CD20 Monoclonal Antibody Combined With BTK Inhibitor for the Treatment of Refractory Immune-related Cytopenia
19. Mai 2026 aktualisiert von: Qi deng
Clinical Study on the Treatment of Refractory Immune-related Cytopenia With CD20 Monoclonal Antibody Combined With BTK Inhibitor (BTKi)
This study aims to utilize anti-CD20 monoclonal antibodies to eliminate peripheral B cells and reduce the mechanism of autoantibody production, as well as combine the mechanism of BTK inhibitors (BTKi) blocking the B cell receptor signaling pathway and inhibiting B cell activation and proliferation, for the treatment of refractory immune-related cytopenia.
In this study, it includes the salvage treatment of immune thrombocytopenia (ITP) and autoimmune hemolytic anemia (AIHA), expecting to achieve a synergistic and enhancing effect.
This study aims to select Zuberitamab, a human-mouse chimeric anti-CD20 monoclonal antibody, and the BTKi Orelabrutinib as combination therapy options.
The clinical efficacy of the Zuberitamab-Orelabrutinib combination therapy (overall response rate, duration of sustained remission) will be evaluated, along with its safety profile (including infections, bleeding, cardiac toxicity), to provide a theoretical basis for their combined use in treating refractory immune-related thrombocytopenia (ITP and AIHA).
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
30
Phase
- Phase 1
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Diagnosed with refractory immune-related cytopenia, including immune thrombocytopenic purpura (ITP) and autoimmune hemolytic anemia (AIHA);
- Age ranging from 18 to 80 years old (inclusive of 18 and 80);
- Expected survival time > 12 months;
Good function of major organs:
- liver function: ALT/AST < 3 times the upper limit of normal;
- kidney function: creatinine < 100 μmol/L;
- lung function: indoor oxygen saturation ≥ 95%;
- heart function: left ventricular ejection fraction (LVEF) ≥ 50%;
- Peripheral superficial venous blood flow is unobstructed, capable of meeting the requirements for intravenous infusion;
- Karnofsky score ≥ 60, ECOG ≤ 2 points.
Exclusion Criteria:
- Women who are pregnant (with positive urine/blood pregnancy test results) or breastfeeding;
Those who have severe underlying heart diseases when participating in this study, including:
- clinically significant atrial fibrillation (AF),
- cardiac conduction block,
- myocardial infarction (within 1 year),
- congestive heart failure (CHF);
- cardiac echocardiography LVEF < 50%;
- New York Heart Association (NYHA) cardiac function classification of III-IV grade;
- Those with active bleeding or bleeding tendencies, and those who need to take anticoagulant drugs;
- Those with organ dysfunction or uncontrollable coexisting diseases;
- History of malignant tumors;
- Those with active chronic hepatitis B or active hepatitis C;
- Known history of human immunodeficiency virus (HIV) infection and/or acquired immunodeficiency syndrome;
- Those with uncontrollable infectious diseases;
- As determined by the investigator, other unsuitable conditions exist.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Zuberitamab-Orelabrutinib combination therapy
This study is designed as a non-randomized, single-arm, open-label clinical trial.
Patients with refractory immune-related cytopenia, including immune thrombocytopenia (ITP) and autoimmune hemolytic anemia (AIHA), are intended for enrollment.
The treatment regimen and schedule are as follows: anti-CD20 monoclonal antibody (Zuberitamab): 100 mg per dose on Days 1, 8, 15, and 22; BTK inhibitor (Orelabrutinib): 50 mg once daily (qd) from Day 1 to Day 90.
|
This is a novel combination regimen of anti-CD20 monoclonal antibody plus BTKi, specifically designed for patients with refractory immune-related cytopenia.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Evaluate the Median overall response rate at 6 months of anti-CD20 monoclonal antibody and BTKi combination therapy in refractory immune-related cytopenia
Zeitfenster: Six month after treatment initiation
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Median overall response rate at 6 months after treatment initiation
|
Six month after treatment initiation
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Evaluate the early overall response rate 3 months after the start of anti-CD20 monoclonal antibody and BTKi combination therapy in refractory immune-related cytopenia
Zeitfenster: Three month after therapy
|
The early overall response rate 3 months after the start of treatment
|
Three month after therapy
|
|
Evaluate the sustained remission rate that lasts for 6 months after achieving remission following anti-CD20 monoclonal antibody and BTKi combination therapy in refractory immune-related cytopenia
Zeitfenster: Six month after achieving remission
|
The sustained remission rate that lasts for 6 months after achieving remission
|
Six month after achieving remission
|
|
Evaluate the Incidence of Treatment-Emergent Adverse Events (Safety and Tolerability) of anti-CD20 monoclonal antibody and BTKi combination therapy in refractory immune-related cytopenia
Zeitfenster: Up to three month after therapy
|
The incidence and severity of therapy related toxic reactions (including infections, bleeding, cardiac toxicity)
|
Up to three month after therapy
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juni 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
31. Mai 2028
Studienabschluss (Geschätzt)
31. Mai 2028
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
1. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
7. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
22. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
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- Anämie, Hämolyse, Autoimmun
Andere Studien-ID-Nummern
- 2026-50
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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