- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07584135
JS107 in Combination With Toripalimab and Chemotherapy for the Treatment of CLDN18.2-positive Gastric or Gastroesophageal Junction Adenocarcinoma
A Multicenter, Randomized, Controlled, Open-label Phase III Clinical Trial Evaluating the Efficacy and Safety of JS107 in Combination With Toripalimab and Chemotherapy Versus Sintilimab in Combination With Chemotherapy as First-line Treatment for CLDN18.2-positive Advanced Gastric or Gastroesophageal Junction Adenocarcinoma
This study is a multicenter, randomized, open-label, controlled Phase III clinical trial aimed at evaluating the efficacy and safety of JS107 combined with toripalimab XELOX versus sintilimab combined with XELOX as first-line treatment for patients with advanced G/GEJ adenocarcinoma.
The research subjects were patients with unresectable locally advanced, recurrent or metastatic G/GEJ adenocarcinoma who were CLDN18.2-positive and HER2-negative and had not received systemic treatment before (except for neoadjuvant/adjuvant therapy that occurred more than 6 months after disease progression/recurrence from the last treatment). The study took BICR-PFS and OS as Dual primary endpoints.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Studientyp
Einschreibung (Geschätzt)
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Studienkontakt
- Name: Bifeng Liu
- Telefonnummer: 021-61058800
- E-Mail: bifeng_liu@junshipharma.com
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Junliang Li
- E-Mail: Junliang_li@junshipharma.com
Studienorte
-
-
Guangdong
-
Guangzhou, Guangdong, China, 510060
- Sun Yat-Sen University Cancer Center
-
Kontakt:
- Ruihua Xu, PhD
- Telefonnummer: 18758246502
- E-Mail: xurh@sysucc.org.cn
-
Hauptermittler:
- Ruihua Xu, Ph.D
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Beschreibung
Inclusion Criteria
- The patient voluntarily participated, provided informed consent, signed a written informed consent form, and had good compliance.
- Age ≥18 years (including), male and female. 3)Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status of 0 or 1. 4)Expected survival period ≥3 months.
5)Patients with HER2-negative, unresectable locally advanced, recurrent, or Metastatic gastric or gastroesophageal junction (GEJ) adenocarcinoma confirmed by histology/cytology. 6)Previously untreated for systemic therapy for locally advanced, recurrent, or Metastatic gastric/gastroesophageal junction (G/GEJ) adenocarcinoma. 7)Positive for CLDN18.2 by IHC testing at the central laboratory. 8)According to the RECIST v1.1 criteria, the patient has ≥1 measurable lesion. 9)The functional level of the organ meets the requirements of the protocol. 10)Agree to use contraception during the study period; females of reproductive potential will undergo a blood pregnancy test within 7 days prior to randomization, with a negative result.
Exclusion Criteria:
- Previously received any drug or cell therapy targeting CLDN18.2
- Received major surgery, live vaccine administration, or Drug therapy with other investigational medicinal products, or received radiotherapy within 2 weeks prior to randomization.
- Imaging shows cerebral tumor lesions (unless whole-brain radiotherapy or surgery, etc., local treatment has been completed, and imaging and clinical stability have been assessed according to the protocol) 4)Peripheral neuropathy ≥ Grade 2
5)Idiopathic pulmonary fibrosis, Organising pneumonia, drug-induced pneumonia, idiopathic pneumonia, or evidence of active pneumonia on screening chest computerised tomography (CT) scan 6)Pericardial effusion, Pleural effusion, or ascites with a large volume, or with clinical symptoms, or requiring symptomatic treatment.
7)There is a need for systemic antimicrobial or antiviral therapy for active infection.
8)Subjects who cannot take oral medications, require enteral nutrition to maintain feeding, or have Malabsorption syndrome or other conditions affecting gastrointestinal Malabsorption.
9)Presence of biliary or gastrointestinal obstruction, or persistent recurrent vomiting 10)Weight loss of >10% within the previous 2 months or severe Malnutrition, known prior to randomization.
11)History of gastrointestinal perforation and/or fistula within the prior 6 months; presence of high-risk Haemorrhage of digestive tract disease or risk of rupture bleeding or gastrointestinal/respiratory fistula 12)Serious cardiovascular and cerebrovascular diseases 13)History of systemic treatment for autoimmune diseases within the past 2 years 14)Randomly selected patients with any other Neoplasm malignant within the past 5 years.
15)Known severe allergic reaction to any ingredient in the study drug formulation 16)Known active Hepatitis B, active Hepatitis C, human immunodeficiency (HIV) infection, or have undergone allogeneic stem cell or Solid organ transplant.
17)Diseases determined by researchers to be unsuitable for participation.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: JS107 in combination with Toripalimab and XELOX Chemotherapy
|
JS107: 2 mg/kg on day 1 Q3W; Toripalimab (T): 240 mg on day 1 Q3W.
Capecitabine (C): 750 mg/m² BID Day1-Day14, Q3W,Oxaliplatin 100mg/m² on Day1 Q3W, Maximum of 6 cycles.
|
|
Aktiver Komparator: Sintilimab in combination with XELOX Chemotherapy
|
Sintilimab: 3 mg/kg or 200 mg Day1 Q3W, Capecitabine: 1000 mg/m² BID Day1-Day14, Q3W,Oxaliplatin 130mg/m² on Day1 Q3W, Maximum of 6 cycles.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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BICR-PFS
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
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Progressionsfreies Überleben (BICR-PFS), bewertet basierend auf der verblindeten unabhängigen zentralen Überprüfung (BICR) (gemäß den RECIST v1.1-Kriterien)
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bis zu 2 Jahren
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|
Gesamtüberleben
Zeitfenster: bis zu 5 Jahren
|
Der primäre Endpunkt des Gesamtüberlebens (OS) in dieser multizentrischen, randomisierten, offenen Phase-III-Studie ist die Zeit von der Randomisierung bis zum Tod aus jeglicher Ursache, mit dem Ziel, den Nutzen zwischen JS107 und der Wahltherapie des Prüfarztes bei Patienten mit CLDN18.2-positivem, HER2-negativem fortgeschrittenem Magen- oder gastroösophagealem Übergangsadenokarzinom zu vergleichen, die mindestens eine vorherige systemische Therapielinie erhalten haben.
|
bis zu 5 Jahren
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
INV-PFS
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
|
Progressionsfreies Überleben, bewertet durch die Prüfer (INV-PFS, gemäß den RECIST v1.1-Kriterien)
|
bis zu 2 Jahren
|
|
BICR-ORR oder INV-ORR
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
|
ORR bewertet durch Prüfer oder BICR (gemäß den RECIST v1.1-Kriterien)
|
bis zu 2 Jahren
|
|
BICR-DCR oder INV-DCR
Zeitfenster: bis zu 2 Jahre
|
Vom Prüfarzt bewertetes progressionsfreies Überleben (INV-PFS, gemäß den RECIST-v1.1-Kriterien)
|
bis zu 2 Jahre
|
|
BICR-DoR oder INV-DoR
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
|
DoR (basierend auf den RECIST-v1.1-Kriterien) von Untersuchern oder BICR bewertet
|
bis zu 2 Jahren
|
|
Die Inzidenzrate und Schwere der AE
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
|
Die Inzidenz und Schwere von unerwünschten Ereignissen (UE), bewertet gemäß dem NCI-CTC-AE-v5.0-Standard
|
bis zu 2 Jahren
|
|
Talspiegel von JS107
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
|
Tal-Konzentration von JS107 (einschließlich ADC, Gesamtantikörper und Toxin)
|
bis zu 2 Jahren
|
|
Inzidenz von neutralisierenden Antikörpern (NAb) gegen JS107
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
|
Inzidenz neutralisierender Antikörper (NAb) gegen JS107 (einschließlich ADC, Gesamtantikörper und Toxin)
|
bis zu 2 Jahren
|
|
Anti-drug antibodies (ADA) for JS107
Zeitfenster: up to 2 years
|
Incidence and titer of anti-drug antibodies (ADA) for JS107 (including ADC, total antibody, and toxin)
|
up to 2 years
|
|
Blood trough concentration of toripalimab
Zeitfenster: up to 2 years
|
To evaluate the blood trough concentration of toripalimab
|
up to 2 years
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|
Immunogenicity of toripalimab
Zeitfenster: up to 2 years
|
Incidence and titer of anti-drug antibody (ADA) of toripalimab,
|
up to 2 years
|
|
Incidence of neutralizing antibodies (NAb) to Toripalimab
Zeitfenster: up to 2 years
|
ADA-positive samples for the presence of Neutralising antibodies (Nab).
|
up to 2 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
Primärer Abschluss (Geschätzt)
Studienabschluss (Geschätzt)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- JS107-004-III-GC
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Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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