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JS107 in Combination With Toripalimab and Chemotherapy for the Treatment of CLDN18.2-positive Gastric or Gastroesophageal Junction Adenocarcinoma

7. Mai 2026 aktualisiert von: NingBo Junyan Hongshi Biosciences Co., Ltd

A Multicenter, Randomized, Controlled, Open-label Phase III Clinical Trial Evaluating the Efficacy and Safety of JS107 in Combination With Toripalimab and Chemotherapy Versus Sintilimab in Combination With Chemotherapy as First-line Treatment for CLDN18.2-positive Advanced Gastric or Gastroesophageal Junction Adenocarcinoma

This study is a multicenter, randomized, open-label, controlled Phase III clinical trial aimed at evaluating the efficacy and safety of JS107 combined with toripalimab XELOX versus sintilimab combined with XELOX as first-line treatment for patients with advanced G/GEJ adenocarcinoma.

The research subjects were patients with unresectable locally advanced, recurrent or metastatic G/GEJ adenocarcinoma who were CLDN18.2-positive and HER2-negative and had not received systemic treatment before (except for neoadjuvant/adjuvant therapy that occurred more than 6 months after disease progression/recurrence from the last treatment). The study took BICR-PFS and OS as Dual primary endpoints.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

600

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Guangdong
      • Guangzhou, Guangdong, China, 510060
        • Sun Yat-Sen University Cancer Center
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Ruihua Xu, Ph.D

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria

  1. The patient voluntarily participated, provided informed consent, signed a written informed consent form, and had good compliance.
  2. Age ≥18 years (including), male and female. 3)Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status of 0 or 1. 4)Expected survival period ≥3 months.

5)Patients with HER2-negative, unresectable locally advanced, recurrent, or Metastatic gastric or gastroesophageal junction (GEJ) adenocarcinoma confirmed by histology/cytology. 6)Previously untreated for systemic therapy for locally advanced, recurrent, or Metastatic gastric/gastroesophageal junction (G/GEJ) adenocarcinoma. 7)Positive for CLDN18.2 by IHC testing at the central laboratory. 8)According to the RECIST v1.1 criteria, the patient has ≥1 measurable lesion. 9)The functional level of the organ meets the requirements of the protocol. 10)Agree to use contraception during the study period; females of reproductive potential will undergo a blood pregnancy test within 7 days prior to randomization, with a negative result.

Exclusion Criteria:

  1. Previously received any drug or cell therapy targeting CLDN18.2
  2. Received major surgery, live vaccine administration, or Drug therapy with other investigational medicinal products, or received radiotherapy within 2 weeks prior to randomization.
  3. Imaging shows cerebral tumor lesions (unless whole-brain radiotherapy or surgery, etc., local treatment has been completed, and imaging and clinical stability have been assessed according to the protocol) 4)Peripheral neuropathy ≥ Grade 2

5)Idiopathic pulmonary fibrosis, Organising pneumonia, drug-induced pneumonia, idiopathic pneumonia, or evidence of active pneumonia on screening chest computerised tomography (CT) scan 6)Pericardial effusion, Pleural effusion, or ascites with a large volume, or with clinical symptoms, or requiring symptomatic treatment.

7)There is a need for systemic antimicrobial or antiviral therapy for active infection.

8)Subjects who cannot take oral medications, require enteral nutrition to maintain feeding, or have Malabsorption syndrome or other conditions affecting gastrointestinal Malabsorption.

9)Presence of biliary or gastrointestinal obstruction, or persistent recurrent vomiting 10)Weight loss of >10% within the previous 2 months or severe Malnutrition, known prior to randomization.

11)History of gastrointestinal perforation and/or fistula within the prior 6 months; presence of high-risk Haemorrhage of digestive tract disease or risk of rupture bleeding or gastrointestinal/respiratory fistula 12)Serious cardiovascular and cerebrovascular diseases 13)History of systemic treatment for autoimmune diseases within the past 2 years 14)Randomly selected patients with any other Neoplasm malignant within the past 5 years.

15)Known severe allergic reaction to any ingredient in the study drug formulation 16)Known active Hepatitis B, active Hepatitis C, human immunodeficiency (HIV) infection, or have undergone allogeneic stem cell or Solid organ transplant.

17)Diseases determined by researchers to be unsuitable for participation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: JS107 in combination with Toripalimab and XELOX Chemotherapy
JS107: 2 mg/kg on day 1 Q3W; Toripalimab (T): 240 mg on day 1 Q3W. Capecitabine (C): 750 mg/m² BID Day1-Day14, Q3W,Oxaliplatin 100mg/m² on Day1 Q3W, Maximum of 6 cycles.
Aktiver Komparator: Sintilimab in combination with XELOX Chemotherapy
Sintilimab: 3 mg/kg or 200 mg Day1 Q3W, Capecitabine: 1000 mg/m² BID Day1-Day14, Q3W,Oxaliplatin 130mg/m² on Day1 Q3W, Maximum of 6 cycles.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
BICR-PFS
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
Progressionsfreies Überleben (BICR-PFS), bewertet basierend auf der verblindeten unabhängigen zentralen Überprüfung (BICR) (gemäß den RECIST v1.1-Kriterien)
bis zu 2 Jahren
Gesamtüberleben
Zeitfenster: bis zu 5 Jahren
Der primäre Endpunkt des Gesamtüberlebens (OS) in dieser multizentrischen, randomisierten, offenen Phase-III-Studie ist die Zeit von der Randomisierung bis zum Tod aus jeglicher Ursache, mit dem Ziel, den Nutzen zwischen JS107 und der Wahltherapie des Prüfarztes bei Patienten mit CLDN18.2-positivem, HER2-negativem fortgeschrittenem Magen- oder gastroösophagealem Übergangsadenokarzinom zu vergleichen, die mindestens eine vorherige systemische Therapielinie erhalten haben.
bis zu 5 Jahren

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
INV-PFS
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
Progressionsfreies Überleben, bewertet durch die Prüfer (INV-PFS, gemäß den RECIST v1.1-Kriterien)
bis zu 2 Jahren
BICR-ORR oder INV-ORR
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
ORR bewertet durch Prüfer oder BICR (gemäß den RECIST v1.1-Kriterien)
bis zu 2 Jahren
BICR-DCR oder INV-DCR
Zeitfenster: bis zu 2 Jahre
Vom Prüfarzt bewertetes progressionsfreies Überleben (INV-PFS, gemäß den RECIST-v1.1-Kriterien)
bis zu 2 Jahre
BICR-DoR oder INV-DoR
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
DoR (basierend auf den RECIST-v1.1-Kriterien) von Untersuchern oder BICR bewertet
bis zu 2 Jahren
Die Inzidenzrate und Schwere der AE
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
Die Inzidenz und Schwere von unerwünschten Ereignissen (UE), bewertet gemäß dem NCI-CTC-AE-v5.0-Standard
bis zu 2 Jahren
Talspiegel von JS107
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
Tal-Konzentration von JS107 (einschließlich ADC, Gesamtantikörper und Toxin)
bis zu 2 Jahren
Inzidenz von neutralisierenden Antikörpern (NAb) gegen JS107
Zeitfenster: bis zu 2 Jahren
Inzidenz neutralisierender Antikörper (NAb) gegen JS107 (einschließlich ADC, Gesamtantikörper und Toxin)
bis zu 2 Jahren
Anti-drug antibodies (ADA) for JS107
Zeitfenster: up to 2 years
Incidence and titer of anti-drug antibodies (ADA) for JS107 (including ADC, total antibody, and toxin)
up to 2 years
Blood trough concentration of toripalimab
Zeitfenster: up to 2 years
To evaluate the blood trough concentration of toripalimab
up to 2 years
Immunogenicity of toripalimab
Zeitfenster: up to 2 years
Incidence and titer of anti-drug antibody (ADA) of toripalimab,
up to 2 years
Incidence of neutralizing antibodies (NAb) to Toripalimab
Zeitfenster: up to 2 years
ADA-positive samples for the presence of Neutralising antibodies (Nab).
up to 2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

30. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Januar 2029

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

13. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • JS107-004-III-GC

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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