- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07608562
Azithromycin for Cerclage Prophylaxis
20. Mai 2026 aktualisiert von: Wake Forest University Health Sciences
Evaluating Azithromycin Prophylaxis and Mycoplasma Prevalence in High-Risk Pregnancies Requiring Cerclage: A Prospective Cohort Study
The primary goal is to assess the effectiveness in pregnancy prolongation utilizing azithromycin at the time of transvaginal cervical cerclage placement.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The overall objective of this prospective two-arm randomized study is to (1) randomize subjects to azithromycin surgical prophylaxis versus placebo, plus the standard of care - cefazolin, at the time of cerclage placement and evaluate the impact on preterm delivery <37 weeks, <34 weeks and <28 weeks and (2) determine the prevalence of mycoplasma species in cerclage patients.
Pregnant women who are candidates for cervical cerclage will be enrolled and divided into two cohorts (approximately 40 per group): (1) Cerclage + Azithromycin prophylaxis (treatment group), and (2) Cerclage without azithromycin prophylaxis (control group).
Both groups will receive otherwise usual care.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
80
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Rachel Harrison, MD
- Telefonnummer: 616-218-2892
- E-Mail: rachel.harrison@aah.org
Studienorte
-
-
Illinois
-
Oak Lawn, Illinois, Vereinigte Staaten, 60453
- Advocate Christ Medical Center
-
Kontakt:
- Rachel Harrison, MD
- Telefonnummer: 616-218-2892
- E-Mail: rachel.harrison@aah.org
-
Park Ridge, Illinois, Vereinigte Staaten, 60068
- Advocate Lutheran General Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Singleton gestation at 16+0 to 23+6 weeks of gestational age at the time of enrollment
- Indication for transvaginal cerclage placement
- Intact amniotic membranes
Exclusion Criteria:
- Evidence of active infection or chorioamnionitis at presentation
- Preterm prelabor rupture of membranes (PPROM)
- Multiple gestation
- HIV positive status
- Known severe allergy or contraindication to macrolide antibiotics (azithromycin or erythromycin)
- Use of systemic antibiotics within the past 7 days (to avoid altered baseline vaginal microbiome)
- Major fetal anomaly or known chromosomal abnormalities that significantly affect viability
- Any maternal condition that would ethically preclude expectant management of pregnancy irrespective of cerclage
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Vervierfachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Cerclage and Azithromycin Prophylaxis
women at high risk for mid-trimester loss or early preterm birth who choose to undergo a cerclage as part of standard care recommendations
|
500 mg of IV azithromycin prior to cerclage placement in the operating room or pre-operative area.
All participants will receive standard of care cefazolin.
First dose is to be given preoperatively, and the next two doses to be given 8 and 16 hours postoperatively.
Participants weighing less than 100 kg will receive 2 g cefazolin, and those weighing 100 kg or more will receive 3 g cefazolin.
|
|
Aktiver Komparator: Cerclage Without Azithromycin Prophylaxis
women at high risk for mid-trimester loss or early preterm birth who choose to undergo a cerclage as part of standard care recommendations
|
All participants will receive standard of care cefazolin.
First dose is to be given preoperatively, and the next two doses to be given 8 and 16 hours postoperatively.
Participants weighing less than 100 kg will receive 2 g cefazolin, and those weighing 100 kg or more will receive 3 g cefazolin.
normal saline placebo IV infusion prior to cerclage placement in the operating room or pre-operative area
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Latency from Cerclage to Delivery
Zeitfenster: Up to Week 42
|
Number of days from cerclage to delivery
|
Up to Week 42
|
|
Gestational Age at Delivery
Zeitfenster: Up to Week 42
|
Gestational age at delivery measured in weeks and days
|
Up to Week 42
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Incidence of Chorioamnionitis
Zeitfenster: Up to Week 42
|
number of participants with chorioamnionitis
|
Up to Week 42
|
|
Incidence of Preterm Premature Birth
Zeitfenster: 28 weeks gestation, 34 weeks gestation, 37 weeks gestation
|
Number of participants that experienced preterm premature birth
|
28 weeks gestation, 34 weeks gestation, 37 weeks gestation
|
|
Incidence of Preterm Premature Rupture of Membranes
Zeitfenster: up to 37 weeks gestation
|
Number of participants that experienced preterm premature rupture of membranes
|
up to 37 weeks gestation
|
|
Complications from Cerclage
Zeitfenster: Up to Week 42
|
Number participants that experienced complications from cerclage
|
Up to Week 42
|
|
Prevalence of Mycoplasma Infection or Colonization
Zeitfenster: Up to Week 42
|
Number of participants with prevalence of mycoplasma infection or colonization
|
Up to Week 42
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Neonate Birth Weight
Zeitfenster: day of delivery
|
weight of neonate at birth
|
day of delivery
|
|
Apgar Scores
Zeitfenster: 1 minute post delivery, 5 minutes post delivery
|
The Apgar score is a standardized test used to rapidly assess a newborn's health immediately after birth.
It is evaluated at 1 minute (to see how the baby handled delivery) and 5 minutes (to check how the baby is adapting to life outside the womb).
Total score range is 0-10 with a higher score indicating newborn is adapting well to life outside the womb.
|
1 minute post delivery, 5 minutes post delivery
|
|
Number of NICU Admissions
Zeitfenster: day of delivery
|
number of neonates admitted to NICU after delivery
|
day of delivery
|
|
Length of NICU Admission
Zeitfenster: up to month 12
|
number of days neonates spent in NICU
|
up to month 12
|
|
Neonate Survival Rate
Zeitfenster: up to month 12
|
percent of neonate survival
|
up to month 12
|
|
Composite Neonate Morbidity
Zeitfenster: up to month 12
|
composite neonatal morbidity is a yes/no outcome that is considered yes if any of the adverse outcomes are positive
|
up to month 12
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Rachel Harrison, MD, Advocate Christ Medical Center
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juni 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Juni 2028
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Dezember 2028
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
20. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
27. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
27. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Urogenitale Erkrankungen
- Genitalerkrankungen
- Weibliche Urogenitalerkrankungen
- Weibliche Urogenitalerkrankungen und Schwangerschaftskomplikationen
- Schwangerschaftskomplikationen
- Uteruserkrankungen
- Genitalerkrankungen, weiblich
- Gebärmutterhalskrankheiten
- Abtreibung, gewohnheitsmäßig
- Abtreibung, spontan
- Zervikale Inkompetenz der Gebärmutter
- Schwefelverbindungen
- Organische Chemikalien
- Heterocyclische Verbindungen
- Heterocyclische Verbindungen, 2-Ring
- Heterocyclische Verbindungen, Fusionsring
- Amides
- Beta-Lactams
- Lactams
- Cephalosporine
- Thiazinen
- Cefazolin
Andere Studien-ID-Nummern
- IRB00131410
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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