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A Study of FG-B901 Monotherapy or Combination With Chemotherapy in Advanced or Metastatic Solid Tumors

29. Mai 2026 aktualisiert von: FutureGen Biopharmaceutical (Beijing) Co., Ltd

An Open-Label, Multicenter Phase I/II Clinical Trial to Evaluate the Safety, Tolerability, Pharmacokinetics, and Preliminary Efficacy of FG-B901 Injection as Monotherapy and in Combination With Standard or Investigator-Determined Chemotherapy in Subjects With Unresectable Locally Advanced or Metastatic Solid Tumors

FG-B901 is a recombinant humanized IgG2 bispecific antibody targeting PD-L1 and CD40. It is designed to provide PD-L1-dependent CD40 agonism, thereby enhancing selectivity for the tumor microenvironment and reducing systemic toxicity compared with conventional CD40 agonists. Preclinically, FG-B901 promotes antigen-presenting cell activation and synergizes with PD-L1/PD-1 blockade to potentiate T-cell anti-tumor immunity. This is an open-label, multicenter phase I/II trial in subjects with unresectable locally advanced or metastatic solid tumors. The primary objectives are to evaluate the safety, tolerability, and pharmacokinetics of FG-B901 as monotherapy and in combination with chemotherapy. Secondary objectives include preliminary anti-tumor efficacy (e.g., objective response rate, disease control rate, progression-free survival, and overall survival).

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

264

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Shanghai, China
        • Fudan University Shanghai Cancer Center
        • Kontakt:
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Voluntarily sign the informed consent form, understand the study, are willing to comply with and have the ability to complete all trial procedures;
  • Age 18-75 years (inclusive), any gender;
  • Have histologically or cytologically confirmed locally advanced or metastatic solid tumors, and have failed standard therapy, or are intolerant to standard therapy, or for whom standard therapy is not available;
  • Able to provide tumor tissue specimens and peripheral blood samples that meet testing requirements, or provide prior test reports that meet the requirements;
  • ECOG performance status of 0 or 1;
  • Expected survival ≥3 months;
  • Have at least one measurable tumor lesion according to RECIST 1.1 criteria;
  • Adequate cardiac, bone marrow, liver, renal function;

Exclusion Criteria:

  • Have received a live vaccine within 3 months prior to randomization;
  • Have received radiotherapy within 4 weeks prior to randomization;
  • Have received other anti-tumor drug therapy within 4 weeks or within 5 half-lives of the anti-tumor drug prior to randomization;
  • Have undergone major surgery within 4 weeks prior to randomization;
  • Have received any clinical study drug treatment within 4 weeks prior to randomization;
  • Have undergone major surgery within 4 weeks prior to randomization;
  • Have a history of other (non-study tumor) malignancies within 3 years prior to randomization;
  • Have received any organ transplant or bone marrow transplant;
  • Have previously received any tumor necrosis factor receptor (TNFR) agonist antibody therapy, such as anti-CD40, anti-OX40, anti-CD137, anti-CD27, anti-CD357 antibodies, etc;
  • Have experienced Grade ≥3 immune-related adverse events (irAEs) from prior immunotherapy;
  • Have a history of severe allergic reactions or are allergic to the investigational drug (FG-B901);
  • Have a history of central nervous system metastases and/or carcinomatous meningitis;
  • Have adverse reactions from prior treatments that have not recovered to CTCAE v5.0 Grade ≤1 (excluding alopecia and anemia) prior to randomization;
  • Have a history of severe respiratory disease;
  • Have experienced a clinically significant cardiac disease within 6 months before the first dose of study drug;
  • Have uncontrolled systemic diseases assessed by the investigator, including diabetes, hypertension, pulmonary fibrosis, interstitial lung disease, etc.;
  • The investigator judges the subject to have obvious active gastrointestinal bleeding;
  • Known history of Hepatitis C or chronic active Hepatitis B;
  • Have experienced systemic treatment with corticosteroids within ≤2 weeks prior to randomization;
  • Any other condition of the subject (e.g., psychological, geographical, or medical condition) that does not permit compliance with the study and follow-up procedures;
  • Are pregnant or breastfeeding;

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Sequenzielle Zuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Monotherapy Dose Escalation Cohort
Nine dose levels of FG-B901 will be tested according to an accelerated titration method followed by a adaptive BOIN design.
Accelerated titration method, IV infusion Q3W; Adaptive BOIN design, IV infusion Q3W. (21-day cycles)
Experimental: Monotherapy Dose Expansion Cohort
Once the effective dose has been determined, 1~2 expansion cohorts will be opened to evaluate the efficacy and safety of the selected dose.
Accelerated titration method, IV infusion Q3W; Adaptive BOIN design, IV infusion Q3W. (21-day cycles)
Experimental: Combined-therapy Dose Escalation Cohort
Three dose levels of FG-B901 will be tested according to an accelerated titration method followed by a adaptive BOIN design.
Accelerated titration method, IV infusion Q3W; Adaptive BOIN design, IV infusion Q3W. (21-day cycles)
standard or investigator-determined chemotherapy depending on the type of tumors.
Experimental: Combined-therapy Dose Expansion Cohort
Once the effective dose has been determined, 1~2 expansion cohorts will be opened to evaluate the efficacy and safety of the selected dose.
Accelerated titration method, IV infusion Q3W; Adaptive BOIN design, IV infusion Q3W. (21-day cycles)
standard or investigator-determined chemotherapy depending on the type of tumors.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Sicherheit bewertet durch unerwünschte Ereignisse (AEs)
Zeitfenster: Bis zu 24 Monaten
Eine unerwünschte Arzneimittelwirkung (UAW) ist jedes unerwünschte medizinische Ereignis, das während einer klinischen Studie auftritt, unabhängig davon, ob es mit dem Arzneimittel zusammenhängt oder nicht, einschließlich Anzeichen, Symptomen, abnormalen Laborergebnissen und Erkrankungen. Die Häufigkeit und Schwere der UAW während der klinischen Studie werden aufgezeichnet und analysiert.
Bis zu 24 Monaten
Maximum Tolerated Dose (MTD)
Zeitfenster: 21 days
MTD
21 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Gesamtüberleben (OS)
Zeitfenster: Bis zu 24 Monate
OS ist definiert als die Zeit von der Randomisierung bis zum Tod aus beliebiger Ursache.
Bis zu 24 Monate
Progressionsfreies Überleben (PFS)
Zeitfenster: Bis zu 24 Monaten
PFS ist definiert als die Dauer von der Randomisierung bis zur ersten bildgebenden Bestätigung einer progressiven Erkrankung gemäß RECIST 1.1 durch die Bewertung des Prüfarztes oder Tod aus jeglicher Ursache (je nachdem, was zuerst eintritt).
Bis zu 24 Monaten
Objektive Ansprechrate (ORR)
Zeitfenster: Bis zu 24 Monate
ORR ist definiert als der Anteil der Teilnehmer, die eine beste Gesamtantwort von Vollständiger Remission (CR) oder Teilweiser Remission (PR) aufweisen, bewertet durch die Einschätzung des Prüfarztes gemäß RECIST 1.1.
Bis zu 24 Monate
Krankheitskontrollrate (DCR)
Zeitfenster: Bis zu 24 Monaten
DCR ist definiert als der Anteil der Teilnehmer, die laut der Bewertung des Prüfarztes gemäß RECIST 1.1 ein bestes Gesamtansprechen von Vollständiger Remission (CR), Teilremission (PR) oder Stabile Erkrankung (SD) aufweisen.
Bis zu 24 Monaten
Dauer des Ansprechens (DOR)
Zeitfenster: Bis zu 24 Monaten
DOR ist definiert als die Zeit vom Datum des ersten Ansprechens (CR/PR) bis zum Datum des fortschreitenden Krankheitsverlaufs, bewertet durch den Prüfarzt gemäß RECIST 1.1, oder Tod aus irgendeiner Ursache (je nachdem, was zuerst eintritt).
Bis zu 24 Monaten
Maximum measured plasma concentration of FG-B901
Zeitfenster: Up to 24 months
Cmax
Up to 24 months
Time to maximum plasma concentration of FG-B901
Zeitfenster: Up to 24 months
Tmax
Up to 24 months
Half-life of FG-B901
Zeitfenster: Up to 24 months
T1/2
Up to 24 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Juli 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

3. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • FG-B901-01

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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