- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07652879
KCD (Carfilzomib/Cyclophosphamide/Dexamethasone) Regimen for the Treatment of Newly Diagnosed POEMS Syndrome
16. Juni 2026 aktualisiert von: Haiyan He, Shanghai Changzheng Hospital
A Single-center, Prospective, Open-label Investigation of the KCD (Carfilzomib/Cyclophosphamide/Dexamethasone) Regimen for the Treatment of Newly Diagnosed POEMS Syndrome
This study is a single-center, prospective, open-label clinical study to evaluate the efficacy and safety of KCD(Carfilzomib/Cyclophosphamide/Dexamethasone) regimen in subjects with newly diagnosed POEMS Syndrome.
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
POEMS syndrome is a rare plasma cell disorder, with an incidence of approximately 0.3 per 100,000 individuals.
Its typical clinical manifestations encompass peripheral neuropathy, organomegaly, endocrine abnormalities, M -proteinemia, and cutaneous alterations, frequently accompanied by papilledema, fluid retention, thrombocytosis, osteosclerosis, and elevated levels of vascular endothelial growth factor (VEGF).
Plasma cell clonal proliferation and VEGF overexpression are regarded as the key pathogenic mechanisms of POEMS syndrome.
Currently, there is no standardized treatment protocol for POEMS syndrome, and anti-plasma cell therapy remains the primary therapeutic approach.
Clinically recommended treatments involve alkylating agents, immunomodulators, proteasome inhibitors, and autologous hematopoietic stem cell transplantation (ASCT).
Carfilzomib, a second-eneration proteasome inhibitor, has been extensively utilized in multiple myeloma.
The evidence supporting the use of carfilzomib in POEMS syndrome is restricted to case reports and small-scale retrospective studies, and prospective clinical trials evaluating carfilzomib-based regimens as first-line therapy are still lacking.
Therefore, this study designed a centralized, prospective, open-label clinical trial to evaluate the KCD regimen(carfilzomib + cyclophosphamide + dexamethasone) in patients with newly-diagnosed POEMS syndrome.
This study plans to enroll 20 subjects, all subjects will receive KCD regimen for 6-8 cycles.
The primary endpoints include overall hematological response rate, neurological response rate, and vascular endothelial growth factor (VEGF) response rate.
Secondary endpoints include hematological and non-hematological toxicities, progression-free survival (PFS), and overall survival (OS).
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
20
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Haiyan He, Dr.
- Telefonnummer: +86 13661513012
- E-Mail: doctorhehaiyan@126.com
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Xuerou Yu
Studienorte
-
-
-
Shanghai, China
- Rekrutierung
- Shanghai Changzheng Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Newly diagnosed POEMS syndrome meeting the Dispenzieri diagnostic criteria (2023 version);
- Age 18-75 years;
- ECOG performance status 0-3, with an estimated life expectancy >3 months;
- No active infective diseases;
- No prior anti-POEMS therapy except for corticosteroids;
- No severe organic impairment of major organs, meeting the following laboratory requirements: creatinine clearance ≥40 mL/min, total bilirubin ≤1.5 × upper limit of normal (ULN); AST and ALT ≤2.5 × ULN; cardiac enzymes <2 × ULN; left ventricular ejection fraction within normal range on echocardiography, and no clinically significant electrocardiogram abnormalities;
- Absolute neutrophil count ≥1.5 × 10^9/L without prior growth factor support; platelet count ≥50 × 10^9/L without platelet transfusion within 7 days prior to screening; hemoglobin ≥60 g/L;
- Ability to swallow and take medication orally;
- Completion of all screening and assessments as outlined in the study protocol;
- Signed informed consent for chemotherapy.
Exclusion Criteria:
- POEMS syndrome complicated by multiple myeloma, light chain amyloidosis, or Waldenström macroglobulinemia;
- HIV positivity, or active hepatitis A, hepatitis B, or hepatitis C infection; or hepatitis B virus DNA >10^2 copies/mL;
- Concurrent severe unstable medical conditions, including heart failure, renal failure, liver failure, bleeding disorders, arterial/venous thrombotic events within 6 months, uncontrolled diabetes mellitus, or a history of active hemorrhagic cystitis;
- History of autoimmune diseases (e.g., Crohn's disease, rheumatoid arthritis, systemic lupus erythematosus) within the past 2 years that caused end-organ damage or required systemic immunosuppressive or disease-modifying therapy;
- Severe active infections (e.g., untreated tuberculosis, pulmonary aspergillosis);
- Presence of other malignancies (except non-melanoma skin cancer, in situ cervical, bladder, or breast cancer with disease-free survival >5 years);
- Epilepsy requiring medication, dementia, or other mental status abnormalities that interfere with understanding or complying with the study protocol;
- Drug use, medical, psychological, or social conditions that may interfere with study participation or outcome assessment;
- Pregnancy or breastfeeding;
- Any condition deemed by the investigator to make the patient unsuitable for enrollment.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: carfilzomib, cyclophosphamide and dexamethasone
carfilzomib at a dose of 27 mg/m2 (20 mg/m2 only in the first infusion) intravenously (iv) on days 1, 8, and 15, cyclophosphamide at a dose of 200 mg/m2 iv on days 1, 8 and 15, and dexamethasone at a dose of 20 mg (10 mg for patients >75 years) days 1, 2, 8, 9, 15 and 16 in 28 days cycles
|
carfilzomib at a dose of 27 mg/m2 (20 mg/m2 only in the first infusion) intravenously (iv) on days 1, 8, and 15,cyclophosphamide at a dose of 200 mg/m2 iv on days 1, 8 and 15 and dexamethasone at a dose of 20 mg (10 mg for patients >75 years) days 1, 2, 8, 9, 15 and 16
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Overall hematological response rate
Zeitfenster: 2 years
|
hematological response rate:
|
2 years
|
|
Overall VEGF response rate
Zeitfenster: 2 years
|
VEGF response rate:
|
2 years
|
|
Overall neurological response rate
Zeitfenster: 2 years
|
Neurological response rate: Neurologic improvement assessed by neurophysiologic examination, modified Rankin Scale, or Overall Neuropathy Limitations Scale (ONLS).
|
2 years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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the incidence of adverse events and severe adverse events
Zeitfenster: 2 years
|
Major Adverse Events
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2 years
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the 2-year overall survival rate
Zeitfenster: 2 years
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Two-year overall survival (2-year OS) is defined as the proportion of patients who remain alive at two years following the start of treatment (or from the date of diagnosis).
|
2 years
|
|
Two-year progression-free survival
Zeitfenster: 2 years
|
Two-year progression-free survival (2-year PFS) is defined as the proportion of patients who remain alive and have not experienced disease progression at two years following the start of treatment (or from the time of diagnosis)
|
2 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Haiyan He, Dr., Shanghai Changzheng Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
15. Juni 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Januar 2028
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Januar 2028
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
24. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
16. Juni 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
17. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
16. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
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- Neuromuskuläre Erkrankungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Erkrankungen des peripheren Nervensystems
- Hämatologische Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
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- Anomalien, mehrere
- Paraproteinämien
- Bluteiweißstörungen
- Polyneuropathien
- Angeborene, erbliche und neonatale Krankheiten und Anomalien
- Hämische und lymphatische Krankheiten
- POEMS-Syndrom
- Organische Chemikalien
- Kohlenwasserstoffe
- Polycyclische Verbindungen
- Schwangerschaft
- Schwangerschaft
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- Fusions-Ring-Verbindungen
- Steroide, fluoriert
- Phosphoramid -Senf
- Stickstoffsenfverbindungen
- Senfverbindungen
- Kohlenwasserstoffe, halogeniert
- Phosphoramide
- Organophosphorverbindungen
- Schwangerschaften
- Dexamethason
- Cyclophosphamid
- CARFILZOMIB
Andere Studien-ID-Nummern
- CZ-POEMS-01
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Beschreibung des IPD-Plans
POEMS syndrome is a rare disease, and its clinical data are highly valuable
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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