- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07695532
A Clinical Risk Score to Stratify High-risk PanNETs
8. Juli 2026 aktualisiert von: Xian-Jun Yu, Fudan University
A Clinically Applicable Risk Score for Identifying High-risk Pancreatic Neuroendocrine Tumors: Development, Validation, and Biological Correlates
Considerable heterogeneity exists in the risk of recurrence after curative resection of pancreatic neuroendocrine tumors (PanNETs).
Current clinicopathological parameters (e.g., grade, TNM stage) have limited capacity for individualized risk stratification.
There is an urgent need for a clinically accessible and operationally simple predictive tools to identify high-risk PanNETs for optimizing personalized postoperative treatment and follow-up strategies.
This study aims to identify risk factors associated with recurrence of PanNETs and to develop a clinically applicable risk stratification tool based on multi-center cohorts and multi-omics validation for identifying high-risk patients.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
To identify risk factors associated with recurrence after curative resection of PanNETs; To develop a predictive tool for recurrence of PanNETs based on routine clinicopathological features; To evaluate and validate the discriminative ability, calibration, and clinical benefit of the predictive tool; To perform biological validation of the predictive tool;
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
552
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Shanghai Municipality
-
Shanghai, Shanghai Municipality, China, 200032
- Fudan University Shanghai Cancer Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients with pathologically confirmed PanNETs who underwent curative surgical resection (R0/R1).
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Pathologically confirmed PanNETs; Underwent curative surgical resection (R0 or R1); Complete clinicopathological data (see detailed variable list); Complete postoperative follow-up data.
Exclusion Criteria:
- Received neoadjuvant therapy before surgery; Hereditary PanNETs or pancreatic neuroendocrine carcinoma (PNEC); Distant metastasis before surgery.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Patients with pathologically confirmed PanNETs who underwent curative surgical resection (R0/R1)
Underwent curative surgical resection
|
After pathological confirmation of pancreatic neuroendocrine neoplasm, the patient underwent radical surgery.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Recurrence-free survival (RFS)
Zeitfenster: From baseline, follow-up visits were scheduled every 6 months for the first 5 years after surgery, and annually thereafter, up to 10 years (120 months) post-surgery.
|
Time from surgery to first evidence of locoregional recurrence or distant metastasis confirmed by imaging or pathology
|
From baseline, follow-up visits were scheduled every 6 months for the first 5 years after surgery, and annually thereafter, up to 10 years (120 months) post-surgery.
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Overall survival (OS)
Zeitfenster: From baseline, follow-up visits were scheduled every 6 months for the first 5 years after surgery, and annually thereafter, up to 10 years (120 months) post-surgery.
|
Time from surgery to death from any cause.
Patients alive at the time of last follow-up will be censored.
|
From baseline, follow-up visits were scheduled every 6 months for the first 5 years after surgery, and annually thereafter, up to 10 years (120 months) post-surgery.
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Juni 2017
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2026
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2026
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
3. Juli 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
8. Juli 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
10. Juli 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
10. Juli 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
8. Juli 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- CSPAC-NEN-6
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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