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A Clinical Risk Score to Stratify High-risk PanNETs

8. Juli 2026 aktualisiert von: Xian-Jun Yu, Fudan University

A Clinically Applicable Risk Score for Identifying High-risk Pancreatic Neuroendocrine Tumors: Development, Validation, and Biological Correlates

Considerable heterogeneity exists in the risk of recurrence after curative resection of pancreatic neuroendocrine tumors (PanNETs). Current clinicopathological parameters (e.g., grade, TNM stage) have limited capacity for individualized risk stratification. There is an urgent need for a clinically accessible and operationally simple predictive tools to identify high-risk PanNETs for optimizing personalized postoperative treatment and follow-up strategies. This study aims to identify risk factors associated with recurrence of PanNETs and to develop a clinically applicable risk stratification tool based on multi-center cohorts and multi-omics validation for identifying high-risk patients.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

To identify risk factors associated with recurrence after curative resection of PanNETs; To develop a predictive tool for recurrence of PanNETs based on routine clinicopathological features; To evaluate and validate the discriminative ability, calibration, and clinical benefit of the predictive tool; To perform biological validation of the predictive tool;

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

552

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Shanghai Municipality
      • Shanghai, Shanghai Municipality, China, 200032
        • Fudan University Shanghai Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients with pathologically confirmed PanNETs who underwent curative surgical resection (R0/R1).

Beschreibung

Inclusion Criteria:

- Pathologically confirmed PanNETs; Underwent curative surgical resection (R0 or R1); Complete clinicopathological data (see detailed variable list); Complete postoperative follow-up data.

Exclusion Criteria:

- Received neoadjuvant therapy before surgery; Hereditary PanNETs or pancreatic neuroendocrine carcinoma (PNEC); Distant metastasis before surgery.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Patients with pathologically confirmed PanNETs who underwent curative surgical resection (R0/R1)
Underwent curative surgical resection
After pathological confirmation of pancreatic neuroendocrine neoplasm, the patient underwent radical surgery.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Recurrence-free survival (RFS)
Zeitfenster: From baseline, follow-up visits were scheduled every 6 months for the first 5 years after surgery, and annually thereafter, up to 10 years (120 months) post-surgery.
Time from surgery to first evidence of locoregional recurrence or distant metastasis confirmed by imaging or pathology
From baseline, follow-up visits were scheduled every 6 months for the first 5 years after surgery, and annually thereafter, up to 10 years (120 months) post-surgery.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall survival (OS)
Zeitfenster: From baseline, follow-up visits were scheduled every 6 months for the first 5 years after surgery, and annually thereafter, up to 10 years (120 months) post-surgery.
Time from surgery to death from any cause. Patients alive at the time of last follow-up will be censored.
From baseline, follow-up visits were scheduled every 6 months for the first 5 years after surgery, and annually thereafter, up to 10 years (120 months) post-surgery.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juni 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2026

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Juli 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juli 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juli 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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