Ta strona została przetłumaczona automatycznie i dokładność tłumaczenia nie jest gwarantowana. Proszę odnieść się do angielska wersja za tekst źródłowy.

Próby zapobiegania nadciśnieniu (TOHP)

15 marca 2016 zaktualizowane przez: National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI)
Ustalenie, czy interwencje niefarmakologiczne, w tym zmiana diety i stylu życia, mogą zapobiec wzrostowi ciśnienia tętniczego prowadzącemu do nadciśnienia układowego.

Przegląd badań

Szczegółowy opis

TŁO:

Wysokie ciśnienie krwi dotyka od 15 do 30 procent dorosłej populacji w Stanach Zjednoczonych i jest główną przyczyną niektórych głównych przyczyn śmierci, w tym choroby wieńcowej i chorób naczyń mózgowych. Znaczna liczba dowodów z badań populacyjnych i laboratoryjnych wskazuje, że wiele czynników związanych z dietą i stylem życia wiąże się z przewlekłym i postępującym wzrostem ciśnienia krwi wraz z wiekiem, powszechnie obserwowanym w populacjach krajów uprzemysłowionych. Istnieje również coraz większa liczba doniesień o znaczącym obniżeniu ciśnienia krwi u osób z nadciśnieniem tętniczym po leczeniu wieloma różnymi interwencjami niefarmakologicznymi. Obserwacje te spowodowały zainteresowanie możliwością pierwotnej profilaktyki nadciśnienia tętniczego poprzez niefarmakologiczną interwencję w czynniki związane z rozwojem nadciśnienia tętniczego.

W 1979 roku ogłoszono główne wyniki wspieranego przez NHLBI programu wykrywania i obserwacji nadciśnienia tętniczego (HDFP), wówczas największego z randomizowanych badań klinicznych dotyczących leczenia lekami przeciwnadciśnieniowymi. W tej próbie porównano efekty intensywnej, systematycznej terapii odwykowej Stepped-Care z Referred-Care w społeczności. Wyniki te potwierdziły wyniki wcześniejszych i później zgłoszonych badań kontrolowanych placebo, które wykazały, że skuteczne obniżenie ciśnienia krwi u osób z nadciśnieniem tętniczym zmniejsza częstość występowania udaru mózgu, zastoinowej niewydolności serca i innych powikłań nadciśnienia oraz po raz pierwszy wykazało istotne zmniejszenie całkowitej śmiertelności . Konsekwencje ustaleń dotyczących zaleceń dotyczących długoterminowego leczenia farmakologicznego dla dziesiątek milionów Amerykanów skłoniły kilka grup badaczy do rozważenia alternatywnych podejść do kontroli nadciśnienia. Do obaw tych klinicystów dotyczących objawów związanych z lekami i kosztów ekonomicznych dodano dodatkowe pytania dotyczące bezpieczeństwa powszechnie stosowanych leków przeciwnadciśnieniowych w niektórych podgrupach pacjentów z nadciśnieniem tętniczym, w oparciu o wyniki badania interwencji z udziałem wielu czynników ryzyka i inne dowody.

W ciągu ostatnich 5 lat przy wsparciu NHLBI rozpoczęto szereg randomizowanych badań klinicznych o małej lub średniej wielkości dotyczących interwencji niefarmakologicznych w nadciśnieniu tętniczym. Hypertension Prevention Trial (HPT) był największym programem badającym skuteczność interwencji w populacji bez nadciśnienia. HPT było studium wykonalności mającym na celu ustalenie możliwości zapisania wystarczającej liczby mężczyzn i kobiet z rozkurczowym ciśnieniem krwi 78-89 mm Hg; ustalenie, czy sama interwencja dietetyczna może doprowadzić do trwałej redukcji masy ciała i/lub zmniejszenia spożycia sodu lub zwiększenia spożycia potasu wraz z redukcją sodu u tych osób; oraz zbadanie wpływu interwencji na ciśnienie krwi. Jeśli wykazano wykonalność, planowano przeprowadzić badanie na pełną skalę z częstością występowania nadciśnienia tętniczego jako miarą wyniku.

HPT osiągnął swoje cele wykonalności w zakresie rekrutacji uczestników i redukcji masy ciała, ale nie w zakresie redukcji sodu w diecie i zwiększenia poziomu potasu. W niektórych innych badaniach dietetycznych wśród osób bez nadciśnienia również osiągnięto stosunkowo niewielkie zmiany sodu (20-25 procent); kilka przyniosło znacznie większe zmiany, ale tylko z krótkoterminową obserwacją. Inne doświadczenia pokazały również, że trudno jest zwiększyć spożycie potasu wyłącznie za pomocą diety.

W międzyczasie znaczenie dalszych prac w tej dziedzinie zostało wzmocnione przez wnioski kilku grup ekspertów zwołanych przez NHLBI. Wśród nich byli uczestnicy Warsztatów NIH z 1984 r. na temat żywienia i nadciśnienia tętniczego oraz Joint National Committee on Detection, Evaluation and Treatment of High Blood Pressure z 1984 r., których raport dotyczył bardziej szczegółowo niefarmakologicznych interwencji i profilaktyki pierwotnej.

NARRACJA PROJEKTOWA:

Faza I była badaniem pilotażowym mającym na celu sprawdzenie wykonalności zapewnienia i uzyskania zgodności z wybranymi niefarmakologicznymi interwencjami żywieniowo-behawioralnymi oraz zmierzenie krótkoterminowej skuteczności interwencji w zmniejszaniu lub zapobieganiu wzrostowi rozkurczowego ciśnienia krwi. Uczestniczyło w nim dziesięć ośrodków klinicznych i ośrodek koordynujący, w skład którego wchodziły dwa centralne laboratoria i centrum danych dotyczących składników odżywczych. Każda klinika przetestowała podzbiór interwencji. Ramię badania związane ze stylem życia, które obejmowało utratę wagi, ograniczenie sodu i radzenie sobie ze stresem, miało otwarty projekt z nieleczonymi kontrolami. Dwuetapowe ramię badania, w którym badano magnez i wapń na etapie I oraz olej rybny i potas na etapie II, było podwójnie ślepe i kontrolowane placebo. Trzy kliniki testowały tylko interwencje związane ze stylem życia, dwie tylko suplementy, a pięć uczestniczyło w obu ramionach badania. Rekrutacja rozpoczęła się w sierpniu 1987 r., a randomizacja została zakończona do października 1988 r. Zbieranie danych dotyczących punktów końcowych zakończono w styczniu 1990 r. Średni okres obserwacji wynosił około 18 miesięcy.

Faza II miała schemat czynnikowy 2x2, aby przetestować skuteczność utraty wagi i ograniczenia sodu, samodzielnie iw połączeniu, w obniżaniu ciśnienia krwi i zmniejszaniu częstości występowania określonego nadciśnienia. Interwencje dotyczące stylu życia były przeprowadzane podczas sesji doradczych w każdym ośrodku. Ciśnienie krwi, masę ciała, wskaźnik masy ciała, grubość fałdu skórnego i elektrolity w moczu mierzono na początku badania i co sześć miesięcy przez co najmniej 36 miesięcy. Rekrutacja rozpoczęła się pod koniec 1990 roku i zakończyła w marcu 1992 roku. Interwencję i obserwację zakończono w marcu 1995 r. Analiza danych trwała do czerwca 1998 pod U01-HL-37852, centrum koordynującym.

Główne wyniki zostały zaprezentowane na sesjach naukowych American Heart Association w 1995 roku. Główne wyniki fazy II zostały opublikowane w marcu 1997 r.

Data zakończenia badania wymieniona w tym zapisie została uzyskana z „Daty zakończenia” wpisanej do rejestru Systemu Rejestracji i Wyników Protokołu (PRS).

Typ studiów

Interwencyjne

Faza

  • Faza 3

Kryteria uczestnictwa

Badacze szukają osób, które pasują do określonego opisu, zwanego kryteriami kwalifikacyjnymi. Niektóre przykłady tych kryteriów to ogólny stan zdrowia danej osoby lub wcześniejsze leczenie.

Kryteria kwalifikacji

Wiek uprawniający do nauki

30 lat do 54 lata (DOROSŁY)

Akceptuje zdrowych ochotników

Nie

Płeć kwalifikująca się do nauki

Wszystko

Opis

Mężczyźni i kobiety w wieku od 30 do 54 lat, z wysokim normalnym rozkurczowym ciśnieniem krwi między 83 a 89 mm Hg.

Badani byli umiarkowanie otyli.

Plan studiów

Ta sekcja zawiera szczegółowe informacje na temat planu badania, w tym sposób zaprojektowania badania i jego pomiary.

Jak projektuje się badanie?

Szczegóły projektu

  • Główny cel: ZAPOBIEGANIE
  • Model interwencyjny: SILNIA

Współpracownicy i badacze

Tutaj znajdziesz osoby i organizacje zaangażowane w to badanie.

Śledczy

  • Charles Hennekens, Brigham and Women's Hospital

Publikacje i pomocne linki

Osoba odpowiedzialna za wprowadzenie informacji o badaniu dobrowolnie udostępnia te publikacje. Mogą one dotyczyć wszystkiego, co jest związane z badaniem.

Publikacje ogólne

Daty zapisu na studia

Daty te śledzą postęp w przesyłaniu rekordów badań i podsumowań wyników do ClinicalTrials.gov. Zapisy badań i zgłoszone wyniki są przeglądane przez National Library of Medicine (NLM), aby upewnić się, że spełniają określone standardy kontroli jakości, zanim zostaną opublikowane na publicznej stronie internetowej.

Główne daty studiów

Rozpoczęcie studiów

1 września 1986

Ukończenie studiów (RZECZYWISTY)

1 czerwca 1998

Daty rejestracji na studia

Pierwszy przesłany

27 października 1999

Pierwszy przesłany, który spełnia kryteria kontroli jakości

27 października 1999

Pierwszy wysłany (OSZACOWAĆ)

28 października 1999

Aktualizacje rekordów badań

Ostatnia wysłana aktualizacja (OSZACOWAĆ)

16 marca 2016

Ostatnia przesłana aktualizacja, która spełniała kryteria kontroli jakości

15 marca 2016

Ostatnia weryfikacja

1 grudnia 2005

Więcej informacji

Terminy związane z tym badaniem

Inne numery identyfikacyjne badania

  • 47 (Inny identyfikator: IASO Thessalias)
  • U01HL037852 (NIH)

Te informacje zostały pobrane bezpośrednio ze strony internetowej clinicaltrials.gov bez żadnych zmian. Jeśli chcesz zmienić, usunąć lub zaktualizować dane swojego badania, skontaktuj się z register@clinicaltrials.gov. Gdy tylko zmiana zostanie wprowadzona na stronie clinicaltrials.gov, zostanie ona automatycznie zaktualizowana również na naszej stronie internetowej .

Badania kliniczne na Choroby serca

Subskrybuj