Cost-effectiveness of Remote Ischemic Conditioning as an Adjunct to Primary Percutaneous Coronary Intervention
Cost-effectiveness of Remote Ischemic Conditioning as an Adjunct to Primary Percutaneous Coronary Intervention in Patients With ST-elevation Myocardial Infarction
Studienübersicht
Status
Status
Bedingungen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Intervention / Behandlung
Studientyp
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Einschreibung
Phase
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
-
Aarhus N, Dänemark, 8200
- Department of Cardiology, Aarhus University Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
(1) age ≥ 18 years, (2) symptom duration of ≤ 12 hours prior to admission, and (3) ST-segment elevation ≥ 0.1 mV in two or more contiguous electrocardiogram (ECG) leads
Exclusion Criteria:
(1) diagnosis not confirmed during hospital admission, (2) history of previous myocardial infarction, (3) previous CABG, and (4) chest pain > 12 hours prior to admission
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Anzahl der Arme
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / ArmTeilnehmergruppe / Arm |
Intervention / BehandlungIntervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Intervention group
Remote ischemic conditioning through intermittent arm ischemia with four cycles of alternating 5-minute inflation followed by 5-minute deflation of a blood pressure cuff performed in the ambulance during transport to primary percutaneous coronary intervention.
|
Intermittent arm ischemia through four cycles of alternating 5-minute inflation followed by 5-minute deflation of a blood pressure cuff placed around the upper arm.
Andere Namen:
|
|
Kein Eingriff: Control group
Standard treatment with primary percutaneous coronary intervention alone.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Incremental cost-effectiveness ratio (ICER) = [difference in total cardiovascular medical care costs between treatment groups] / [difference in major adverse cardiac and cerebrovascular event (MACCE)-free survival between treatment groups]
Zeitfenster: 4-years of follow-up
|
Data for the economic evaluation are collected from Danish nationwide registries and validated with medical record review.
Charges from the Diagnosis Related Group (DRG) and the Danish Ambulatory Grouping System /DAGS) are used to calculate total cardiovascular medical care costs in the two treatment groups.
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4-years of follow-up
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Sponsor
Mitarbeiter
Mitarbeiter
Ermittler
Ermittler
- Hauptermittler: Astrid D Sloth, MD, Department of Cardiology, Aarhus University Hospital, Denmark
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Primärer Abschluss
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Zuerst gepostet
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes Update gepostet
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
Andere Studien-ID-Nummern
- 48241
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