The Safety and Efficacy of Pomalidomide in Combination With Cyclophosphamide and Dexamethasone (PCD) in the Transplant-ineligible Patients With Relapsed and/or Refractory Multiple Myeloma (MM) (PORYOU)
The Safety and Efficacy of Pomalidomide in Combination With Cyclophosphamide and Dexamethasone (PCD) in the Transplant-ineligible Patients With Relapsed and/or Refractory Multiple Myeloma (MM) Who Had Lenalidomide Plus Dexamethasone (LD) Following Frontline Bortezomib Combined Chemotherapy, Open-labeled, Multicenter Phase II Study
Studienübersicht
Status
Status
Bedingungen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Intervention / Behandlung
Studientyp
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Einschreibung
Phase
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienorte
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-
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Seoul, Korea, Republik von
- Catholic University of Korea, Seoul ST. Mary's Hospital.
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Patients must have evaluable multiple myeloma with at least one of the following (within 21 days of starting treatment)
- Serum M-protein ≥ 0.5g/dL, or
- In subjects without detectable serum M-protein, Urine M-protein ≥ 200mg/24 hour, or serum free light chai (sFLC) > 100mg/L (involved light chain) and an abnormal kappa/Lambda ratio
- Patients were ineligible for autologous stem cell transplantation
- Must be relapse refractory to initial therapy with bortezomib, melphalan and prednison and then lenalidomide plus dexamethasone.
- Refractoriness is defined as disease progression on treatment or progression within 6 months after the last dose of a given therapy. Relapse is defined according to the criteria of IMWG
- Males and females ≥ 18 years of age or > country's legal age for adult consent
- Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) Performance Status of 0 to 2
Patients must meet the following clinical laboratory criteria with 21 days of starting treatment:
- Absolute neutrophil count (ANC) ≥ 1,000/mm3 and platelet ≥ 50,000/mm3 (≥ 30,000/mm3 if myeloma involvement in the bone marrow is >50%)
- Total bilirubin ≤ 1.5 x the upper limit of the normal range (ULN). Alanine aminotransferase (ALT) and aspartate aminotransferase (AST) ≤ 3 x ULN.
- Calculated creatinine clearance ≥ 30mL/min or creatinine < 3mg/dL.
- Written informed consent in accordance with federal, local and institutional guidelines
Exclusion Criteria:
- Female patients who are lactating or pregnant
- Multiple Myeloma of IgM subtype
- Glucocorticoid therapy (prednisolone > 30mg/day or equivalent) within 14 days prior to informed consent obtained
- POEMS syndrome, plasma cell leukemia or circulating plasma cells ≥ 2 x 109/L, Waldenstrom's Macroglobulinaemia, or Patients with known amyloidosis
- Peripheral neuropathy grade > 2
- Chemotherapy with approved or investigation anticancer therapeutics within 21 days prior to starting pomalidomide treatment
- Focal radiation therapy within 7 days prior to start of pomalidomide. Radiation therapy to an extended field involving a significant volume of bone marrow within 21 days prior to start of pomalidomide
- Immunotherapy (excluding steroids) 21 days prior to start of pomalidomide
- Major surgery (excluding kyphoplasty) within 28 days prior to start of pomalidomide
- Active congestive heart failure (New York Heart Association [NYHA] Class III or IV), symptomatic ischaemia, or conduction abnormalities uncontrolled by conventional intervention. Myocardial infarction within 4 months prior to informed consent obtained
- Known HIV seropositive, hepatitis C infection, and/or hepatitis B (except for patients with hepatitis B surface antigen or core antibody receiving and responding to antiviral therapy directed at hepatitis B: these patients are allowed)
Second malignancy within the past 3 years except:
- Adequately treated basal cell or squamous cell skin cancer
- Carcinoma in situ of the cervix
- Breast carcinoma in situ with full surgical resection
- Patients with steroid or lenalidomide hypersensitivity
- Patients with pleural effusions requiring thoracentesis or ascites requiring paracentesis within 14 days prior to starting pomalidomide treatment
- Any clinically significant medical disease or psychiatric condition that, in the investigator's opinion, may interfere with protocol adherence or a patient's ability to give informed consent
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Anzahl der Arme
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / ArmTeilnehmergruppe / Arm |
Intervention / BehandlungIntervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Pomalidomide, Dexamethasone, Cyclophosphamide
Pomalidomide 4mg Days 1-21 Dexamethasone 20mg Days 1, 8, 15, 22 Cyclophosphamide 400mg Days 1, 8, 15
|
Pomalidomide 4mg Days 1-21
Andere Namen:
Dexamethasone 20mg Days 1, 8, 15, 22
Cyclophosphamide 400mg Days 1, 8, 15
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Median Progression-free Survival (PFS)
Zeitfenster: 2 years follow up
|
Kaplan-Meier method
|
2 years follow up
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Objective Response Rate (ORR)
Zeitfenster: 2 years follow up
|
International Myeloma Working Group,( IMWG)
|
2 years follow up
|
|
Overall survival (OS)
Zeitfenster: 2 years follow up
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Kaplan-Meier method
|
2 years follow up
|
|
Safety evaluations assessed using Common Terminology Criteria for Adverse Events v4.0
Zeitfenster: 2 years follow up
|
Common Terminology Criteria for Adverse Events v4.0
|
2 years follow up
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Primärer Abschluss
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Zuerst gepostet
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes Update gepostet
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Hämatologische Erkrankungen
- Hämorrhagische Störungen
- Hämostasestörungen
- Paraproteinämien
- Bluteiweißstörungen
- Multiples Myelom
- Neubildungen, Plasmazelle
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Autonome Agenten
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Entzündungshemmende Mittel
- Antirheumatika
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antiemetika
- Magen-Darm-Mittel
- Glukokortikoide
- Hormone
- Hormone, Hormonersatzstoffe und Hormonantagonisten
- Antineoplastische Mittel, hormonell
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Angiogenese-Inhibitoren
- Angiogenese-modulierende Mittel
- Wuchsstoffe
- Wachstumshemmer
- Dexamethason
- Cyclophosphamid
- Pomalidomid
Andere Studien-ID-Nummern
Andere Studien-ID-Nummern
- PORYOU
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Beschreibung des IPD-Plans
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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