Eliminating Hepatitis C Virus
Curing HCV at Mount Sinai in Patients at High Risk for Disease Progression: HIV/HCV Co-infection and Type 2 Diabetes, New Solutions to the Challenge of Eliminating HCV
Studienübersicht
Status
Status
Bedingungen
Bedingungen
Studientyp
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Einschreibung
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
New York
-
New York, New York, Vereinigte Staaten, 10029
- Icahn School of Medicine at Mount Sinai
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Inclusion criteria for HCV treatment in patients with HIV/HCV co-infection
- 18 years of age or older
- HCV RNA positive
- Any HCV genotype
- Documented infection with HIV, with the following additional criteria: - Patients on HAART should be on a stable regimen for 4 weeks, with a CD4 count > 100, and an HIV viral load < 50 prior to initiation of HCV therapy Patients not on HAART should have a CD4 count > 350
- Expected life expectancy sufficient to receive a benefit from HCV cure
- No conditions that are contraindications for the use of HCV medications
Inclusion criteria for HCV treatment in patients with type 2 diabetes
- 18 years of age or older
- HCV RNA positive
- Any HCV genotype
- Documented diagnosis of type 2 diabetes, confirmed by medical record review by the study endocrinologist, Dr. Sherley Abraham
- Expected life expectancy sufficient to receive a benefit from HCV cure
Exclusion Criteria:
- No conditions that are contraindications for the use of HCV medications
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Anzahl der Gruppen / Kohorten
Kohorten und Interventionen
Gruppe / KohorteGruppe / Kohorte |
|---|
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HIV/HCV Co-infected
Patients with HIV/HCV co-infection
|
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Type 2 Diabetes
Patients with Type 2 Diabetes
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change in the Number of Patients with sCD163 above the upper limit of normal
Zeitfenster: baseline and 3 years
|
Change in the Number of Patients with sCD163 above the upper limit of normal at 3 years from baseline
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baseline and 3 years
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Number of Type 2 Diabetes patients that initiate HCV treatment
Zeitfenster: 3 years
|
The number of patients that initiate HCV treatment per month per patient navigator.
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3 years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
sCD163
Zeitfenster: 3 years
|
blood sample for sC163, a marker of systemic inflammation.
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3 years
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Percentage of patients in need of repeated re-treatment
Zeitfenster: 3 years
|
The percentage of patients in need of repeated re-treatment whose quasispecies analysis indicates that re-infection is the likely cause of recurrent HCV viremia.
If such patients are identified, they will be referred for risk reduction counseling.
|
3 years
|
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HOMA-IR
Zeitfenster: 3 years
|
Homeostatic Model Assessment of Insulin Resistance (HOMA-IR).
Healthy Range: 1.0 (0.5-1.4) Less than 1.0 means insulin-sensitive which is optimal.
Above 1.9 indicates early insulin resistance.
Above 2.9 indicates significant insulin resistance.
|
3 years
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|
Number of resistance associated variant (RAV)
Zeitfenster: 3 years
|
Resistance associated variant (RAV) testing from up to 50 patients who fail treatment or become re-infected
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3 years
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FIB-4 score
Zeitfenster: 3 years
|
The FIB-4 score of HCV positive patients with type 2 diabetes.
The Fibrosis 4 score is a non-invasive scoring system based on several laboratory tests that help to estimate the amount of scarring in the liver.
This score has been studied in liver disease due to Hepatitis C and NASH.
Formula : ( Age x AST ) / ( Platelets x ( sqr ( ALT )
|
3 years
|
|
HCV cure rate
Zeitfenster: 3 years
|
The HCV cure rate among patients with type 2 diabetes
|
3 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Sponsor
Ermittler
Ermittler
- Hauptermittler: Andrea D. Branch, PhD, Icahn School of Medicine at Mount Sinia
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Primärer Abschluss
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Zuerst gepostet
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes Update gepostet
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Störungen des Glukosestoffwechsels
- Stoffwechselerkrankungen
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Erkrankungen des endokrinen Systems
- Diabetes Mellitus
- Leberkrankheiten
- Flaviviridae-Infektionen
- Hepatitis, viral, menschlich
- Enterovirus-Infektionen
- Picornaviridae-Infektionen
- Diabetes mellitus, Typ 2
- Hepatitis
- Hepatitis A
- Hepatitis C
Andere Studien-ID-Nummern
Andere Studien-ID-Nummern
- GCO 17-1070
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Beschreibung des IPD-Plans
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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