- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00400712
Client Centred 'Tune-ups': do They Enhance Community Reintegration After Stroke?
3. April 2016 aktualisiert von: Dr. Brenda Brouwer, Queen's University
Client Centred 'Tune-ups': do They Enhance Community Reintegration and Mobility in Stroke Survivors?
Once discharged from hospital many stroke survivors deteriorate medically, physically and in their mobility function and many report their level of function and quality of life to be poor 12 months after inpatient rehabilitation.
There is an identified need for follow-up examinations of community dwelling stroke survivors to monitor changes in function and it has been suggested that maintenance therapy could curtail declines in function.
The purpose of this trial is to determine whether brief periods of intense client-centered rehabilitation therapy (tune-ups) provided at 6 month intervals can alter the natural progression of impairment (physical capacity), function and community reintegration following stroke.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The extent to which impairment (physical capacity) and function influence community reintegration is unclear.
One of the challenges is that physical parameters change over time as does the person's awareness and perception of what activities are important to be able to engage in at the community level.
Interventions have led to gains in physical capacity, function and community reintegration, but the benefits have been shown to dissipate within three to six months.
It has been suggested that maintenance therapy (tune-ups) for stroke survivors post-discharge could prevent or curtail decline in function of aging stroke survivors and enhance quality of life and well being; constructs that relate strongly to community reintegration.
This study will determine whether tune-ups can alter the time course and magnitude of changes in physical capacity and function and their influence on community reintegration.
Stroke survivors discharged from rehabilitation will be followed for a 15 month period with laboratory or home assessments conducted at 3 month intervals.
Assessors will be blind to whether the subject is receiving a tune up.
Evaluations conducted after the tune-up at 9 months and 12 months post-discharge will allow us to determine if the tune-up effectively reduced physical impairment, improved function and resulted in better community reintegration compared to control.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
103
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ontario
-
Kingston, Ontario, Kanada, K7L 3N6
- Queen's University School of Rehabilitation Therapy
-
London, Ontario, Kanada, N6G 1H1
- School of Physical Therapy, University of Western Ontario
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- first major unilateral hemispheric stroke,
- english speaking,
- adequate verbal communication,
- discharged home or residential care
Exclusion Criteria:
- serious comorbidities (eg. cancer, mobility limiting arthritis, leg amputation)
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Kein Eingriff: Control
natural progression post-stroke
|
|
Experimental: Intervention
two weeks of goal directed intensive physical rehabilitation therapy at 6 months (and one year)
|
two weeks intensive physical rehabilitation
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Subjective Index of Physical and Social Outcome (SIPSO)
Zeitfenster: baseline and 1 year
|
The SIPSO is a 10-item measure developed specifically for stroke that includes a Physical Integration Subscale relating to activities and daily living and a Social Integration subscale relating to social adaptation.
Each item is assessed on an ordinal scale from 0 (cannot perform the task or activity/completely dissatisfied) to 4 (no difficultly/completely satisfied) such that the minimum score is 0 and the maximum for each subscale is 20 and the maximum total score is 40 (sum of subscales).
The total score reflects reintegration.
|
baseline and 1 year
|
Subjective Index of Social Integration (Subscale of SIPSO)
Zeitfenster: baseline and one year
|
see Subjective Index of Physical and Social Outcome (SIPSO) above
|
baseline and one year
|
Subjective Index of Physical Integration (Subscale of SIPSO)
Zeitfenster: baseline and one year
|
see 'Subjective Index of Physical and Social Outcome (SIPSO) above
|
baseline and one year
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Mobility Function
Zeitfenster: baseline and 1 year
|
Timed up and go - participants stand from a seated position on a chair with armrests, walk 3 meters, turn and return to a seated position (measured in seconds)
|
baseline and 1 year
|
Physical Capacity
Zeitfenster: baseline and 12 months
|
6 minute walk test (6MWT).
Subjects were instructed to walk as far as possible over 6 minutes with rests as needed and the distance traveled was recorded.
|
baseline and 12 months
|
Health-related Quality of Life - Physical
Zeitfenster: baseline and one year
|
The SF-36 contains 36 questions pertaining to 8 health-related domains (physical and social function, emotional and physical limitation (role-emotional/role-physical), mental health, vitality, bodily pain, and general health).
The derivation of the Physical component summary (PCS) score takes into account the physical health domains (physical function, role-physical and bodily pain) and scores self-reported physical health on a scale from 0 to 100, where 0 is the lowest rating of physical health and 100, the highest or best.
|
baseline and one year
|
Health-related Quality of Life - Mental
Zeitfenster: baseline and one year
|
The SF-36 contains 36 questions pertaining to 8 health-related domains (physical and social function, emotional and physical limitation (role-emotional/role-physical), mental health, vitality, bodily pain, and general health).
The derivation of the Mental component summary (MCS) score takes into account the mental health domains (social function, role-emotional and mental health) and scores self-reported mental health on a scale from 0 to 100, where 0 is the lowest rating of mental health and 100, the highest.
|
baseline and one year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Brenda J Brouwer, PhD, Queen's University
- Hauptermittler: Jayne Garland, Ph.D, Western University, Canada
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Brouwer B, Bryant D, Garland SJ. Effectiveness of Client-Centered "Tune-Ups" on Community Reintegration, Mobility, and Quality of Life After Stroke: A Randomized Controlled Trial. Arch Phys Med Rehabil. 2018 Jul;99(7):1325-1332. doi: 10.1016/j.apmr.2017.12.034. Epub 2018 Apr 3.
- Cohen JW, Ivanova TD, Brouwer B, Miller KJ, Bryant D, Garland SJ. Do Performance Measures of Strength, Balance, and Mobility Predict Quality of Life and Community Reintegration After Stroke? Arch Phys Med Rehabil. 2018 Apr;99(4):713-719. doi: 10.1016/j.apmr.2017.12.007. Epub 2018 Jan 6.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Dezember 2006
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. November 2011
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
16. November 2006
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
16. November 2006
Zuerst gepostet (Schätzen)
17. November 2006
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
5. Mai 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. April 2016
Zuletzt verifiziert
1. April 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- HS SRA 5974
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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