- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00538161
Effect of Low Tidal Volume Ventilation in Improving Oxygenation and Thus Reducing Acute Lung Injury in the Cardiac Surgical Patient
15. März 2017 aktualisiert von: Sugantha Sundar, Beth Israel Deaconess Medical Center
We propose that as low tidal volume ventilation has proven to be beneficial in patients with established ARDS it may have a role in preventing the onset of acute lung injury in the cardiac surgical population.
Institution of low tidal volume ventilation in the operating room may reduce the release of the cytokines and interleukins that have been known to contribute to the development of acute lung injury.
In this study, we propose that the institution of low tidal volume ventilation in the operating room will reduce the incidence of acute lung injury.
Measurement of PaO2 to FiO2 ratio twenty four and forty eight hours post operatively will help determine if there is a difference in oxygenation between the two groups.
Chest X-ray findings, time to extubation and length of ICU stay will also determine if there is a role for low tidal volume ventilation in the operating room.
We will also attempt to establish a causative mechanism by measuring plasma levels of cytokines known to be associated with the development of ARDS.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Methods- A single center randomized controlled trial was undertaken in 149 patients comparing ventilation with 6 ml/kg TV to ventilation with 10 ml/kg TV in patients undergoing elective cardiac surgery.
Study ventilator settings were applied immediately after induction of anesthesia and continued throughout surgery and the subsequent Intensive Care Unit stay.
The primary endpoint of the study was time to extubation.
Secondary endpoints included the proportion of patients extubated at 6 hours, indices of lung mechanics and gas exchange as well as patient clinical outcomes.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
150
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Massachusetts
-
Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02215
- Beth Israel Deaconess Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients coming in for cardiac surgical procedures will be recruited into the study.
- Both men and women will be recruited into the study.
- All patients over the age of 18 will be recruited into the study.
- Discussion between the surgeon and the primary investigator will happen prior to approaching the patient to obtain informed consent.
Exclusion Criteria:
- Patients with preexisting respiratory failure and active infection will be excluded from the study.
- Patients undergoing one lung ventilation during surgery will be excluded from the study.
- Patients undergoing emergency cardiac surgery will be excluded from the study.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Low tidal volume arm
|
|
|
Aktiver Komparator: Conventional tidal volume arm
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Time to extubation
Zeitfenster: the time patient was extubated in the ICU
|
the time patient was extubated in the ICU
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Oxygenation at 4 hours, 8 hours, 12 hours and 24 hours post surgery.
Zeitfenster: measurement of blood gas at 4, 8 , 12 and 24 hours post surgery
|
measurement of blood gas at 4, 8 , 12 and 24 hours post surgery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Studienleiter: Daniel Talmor, MD, Beth Israel Deaconess Medical Center
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2007
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2009
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2011
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
30. September 2007
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. Oktober 2007
Zuerst gepostet (Schätzen)
2. Oktober 2007
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. März 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. März 2017
Zuletzt verifiziert
1. März 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
- Herzchirugie
- Akute Lungenverletzung
- The incidence of ARDS after elective cardiac surgery is 1-3%
- The impairment of lung function and oxygenation may occur in 20-80% of patients undergoing surgery.
- The purpose of this study is to assess the efficacy of low tidal volume ventilation.
- Reducing interleukin and cytokine production may prevent or reduce the incidence of acute lung injury.
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2007P000113
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