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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00577629
Chemotherapy With Monoclonal Antibody and Radioimmunotherapy for High-Risk B-Cell Non-Hodgkins Lymphoma
19. April 2017 aktualisiert von: Duke University
Dose-Intensive Chemotherapy Combined With Monoclonal Antibody Therapy and Targeted Radioimmunotherapy for Untreated Patients With High-Risk B-Cell Non-Hodgkin's Lymphoma
The purpose of this study is to determine whether using high-dose chemotherapy, monoclonal antibodies, and targeted radioimmunotherapy will slow the progression of disease in patients with high-risk Non-Hodgkin's Lymphoma (NHL).
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
This is a phase II efficacy trial for patients with untreated, high-risk, B-cell Non-Hodgkin's Lymphoma.
The study will evaluate the efficacy and safety of high-dose chemotherapy combined with monoclonal antibodies and targeted radioimmunotherapy in previously untreated patients with high-risk NHL
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
39
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
North Carolina
-
Durham, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27710
- Duke University Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Untreated, biopsy proven B-cell non-Hodgkin's lymphoma
- Age >/= 18 years
- No other prior malignancy except for adequately treated basal cell or squamous cell skin cancer, in situ cervical cancer, or other cancer for which the patient has been disease-free for one year. The patient cannot have been exposed to chemotherapy to treat any of these diseases for at least 3 years prior to study entry.
- Meet staging studies and laboratory tests prior to induction, consolidation and radioimmunotherapy.
Exclusion Criteria:
- Significant medical and/or psychiatric illness which may compromise planned treatment;
- Pregnant or lactating;
- HIV-infection.
- Patients with follicular lymphoma grade 1, 2 or 3A are not eligible for this trial.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Induction + Consolidation + Bexxar
Induction:Cyclophosphamide, Etoposide, and Rituxan (rituximab) followed by Consolidation: Cytarabine and Doxorubicin followed by radioimmunotherapy: Bexxar (tositumomab)
|
1.5g/m2 IV over 1 hour on days 1-4 of induction for a total dose of 6.0g/m2
Andere Namen:
300mg/m2 IV over 1 hour every 12 on days 1-3 of induction for a total dose of 1.8 g/m2.
Andere Namen:
375mg/m2 each week x 4 weeks of induction, beginning on day 1
Andere Namen:
3g/m2 IV over 1 hour every 12 during consolidation for a total of 8 doses
Andere Namen:
45mg/m2/day IV over 30 minutes on days 1, 2, 3 during consolidation
Andere Namen:
450mg unlabeled tositumomab over 1 hour, followed by 5 millicurie (mCi) Iodine I-131 labeled tositumomab over 20 minutes on day 0. Therapeutic dose of labeled tositumomab will be administered on day 15.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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1 Year Progression-free Survival Rate
Zeitfenster: 1 year
|
Progression-free survival is measured from the first day of induction chemotherapy to the date of progression, relapse or death.
Definitions of response criteria are as described by Cheson.
Progressive Disease: >50% increase from nadir in the sum of the products of the greatest diameters (SPD) of any previously identified abnormal node for PDs or nonresponders, appearance of any new lesion during or at the end of therapy.
|
1 year
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Disease-free Survival
Zeitfenster: 10 years
|
Disease-free survival is measured from the date of CR or CRu to date of relapse or death
|
10 years
|
|
Overall Survival
Zeitfenster: 10 years
|
Overall Survival is measured from the first day of chemotherapy until death from any cause.
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10 years
|
|
Overall Response
Zeitfenster: up to 1 year
|
Percent of subjects who achieved a complete response (CR) or partial response (PR) any time during the treatment period. CR = complete disappearance of all detectable clinical evidence of disease and disease-related symptoms if present before therapy. PR =
|
up to 1 year
|
|
Secondary Malignancies
Zeitfenster: 10 years
|
The number of patients who develop secondary malignancies including solid tumors, acute leukemia and myelodysplasia or other bone marrow failure syndromes.
|
10 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: David Rizzieri, MD, Duke Unversity Medical Center
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
18. Juni 2005
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
8. April 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
3. November 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
18. Dezember 2007
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
18. Dezember 2007
Zuerst gepostet (Schätzen)
20. Dezember 2007
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
30. Mai 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. April 2017
Zuletzt verifiziert
1. April 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Lymphatische Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Lymphom
- Lymphom, B-Zell
- Lymphom, Non-Hodgkin
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Antivirale Mittel
- Enzym-Inhibitoren
- Antirheumatika
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
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- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Antineoplastische Mittel, Phytogen
- Topoisomerase-II-Inhibitoren
- Topoisomerase-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel, immunologische
- Antibiotika, antineoplastische
- Cyclophosphamid
- Etoposid
- Rituximab
- Doxorubicin
- Cytarabin
Andere Studien-ID-Nummern
- Pro00007096
- GSK-103421 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: GSK)
- 5762 (DUMC old IRB #)
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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