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Lonafarnib in Metastatic Breast Cancer

21. Januar 2016 aktualisiert von: George Sledge

A Phase II Study of Lonafarnib in Patients With Metastatic Breast Cancer

A published phase 2 study reported that lonafarnib was administered as a single agent via continuous or intermittent oral dosing to 76 women with advanced breast cancer who were previously treated with chemotherapy and/or with endocrine therapy. Objective response rates of approximately 10% were observed. This study will determine the rate of progression-free survival of patients with metastatic breast cancer who receive lonafarnib.

Studienübersicht

Status

Beendet

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

OUTLINE: This is a multi-center study

Patients will be treated with lonafarnib 200 mg PO BID daily on days 1-21 of every 21-day cycle until progression of disease, unacceptable toxicity, or investigator's discretion.

1 Cycle = 21 days of lonafarnib (plus the time required to recover from toxicity if encountered).

ECOG Performance Status 0-1

Life Expectancy: Not Specified

Hematopoietic:

  • Platelets > 100 K/mm3
  • Absolute Neutrophil Count (ANC) > 1.2 K/mm3
  • Hemoglobin ≥ 9 g/dl
  • Serum potassium ≥ 3.3 mmol/L

Hepatic:

  • Aspartate transaminase (AST) ≤ 5.0 x ULN
  • Alanine transaminase (ALT) ≤ 5.0 x ULN
  • Total bilirubin < 1.5 x ULN

Renal:

  • Calculated creatinine clearance (using Cockcroft-Gault formula) > 45 cc/min

Cardiovascular:

  • No history of Torsades de Pointes, ventricular tachycardia, ventricular fibrillation or ventricular flutter

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

29

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Illinois
      • Galesburg, Illinois, Vereinigte Staaten, 61401
        • Medical & Surgical Specialists, LLC
    • Indiana
      • Bloomington, Indiana, Vereinigte Staaten, 47403
        • Cancer Care Center of Southern Indiana
      • Indianapolis, Indiana, Vereinigte Staaten, 46202
        • Indiana University Melvin and Bren Simon Cancer Center
      • Lafayette, Indiana, Vereinigte Staaten, 47905
        • Horizon Oncology Center
      • Lafayette, Indiana, Vereinigte Staaten, 47904
        • Arnett Cancer Care
    • Ohio
      • Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44106
        • Ireland Cancer Center - University Hospitals of Cleveland

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Histological or cytological confirmed adenocarcinoma of the breast with locally advanced or metastatic disease.
  • Must be able and willing to enroll in the companion study entitled "Predicting Response and Toxicity in Patients Receiving Lonafarnib for Breast Cancer: A Multicenter Genomic, Proteomic and Pharmacogenomic Correlative Study: Hoosier Oncology Group COE-03."
  • Must have measurable disease per RECIST as evaluated by imaging within 28 days prior to registration for protocol therapy.
  • Must be willing to not drink grapefruit juice for the duration of lonafarnib therapy.
  • Previously radiated area(s) must not be the only site of disease for study entry.
  • Females of childbearing potential and males must be willing to use an effective method of contraception (hormonal or barrier method of birth control; abstinence) from the time of consent until at least 90 days following completion of study treatment.
  • Females of childbearing potential must have a negative pregnancy test within 7 days prior to registration for protocol therapy. Subjects are considered not of child bearing potential if they are surgically sterile (they have undergone a hysterectomy, bilateral tubal ligation, or bilateral oophorectomy) or they are postmenopausal.
  • Females must not be breastfeeding.
  • Written informed consent and HIPAA authorization for release of personal health information.
  • Age > 18 years

Exclusion Criteria:

  • No history or radiologic evidence of CNS metastases including previously treated, resected or asymptomatic brain lesions or leptomeningeal involvement (head CT or MRI must be obtained within 42 days prior to registration for protocol therapy).
  • No treatment with any investigational agent within 30 days prior to registration for protocol therapy.
  • No history of Torsades de Pointes, ventricular tachycardia, ventricular fibrillation or ventricular flutter.
  • No history of syncope.
  • No history of seizures.
  • No prolonged QTc interval > 450msec on pre-entry electrocardiogram obtained within 28 days prior to registration for protocol therapy.
  • No history of hypokalemia that cannot be corrected prior to registration for protocol therapy.
  • No radiation within 14 days prior to registration for protocol therapy. Patients must have recovered from the acute toxic effects prior to registration for protocol therapy.
  • No prior chemotherapy within 21 days prior to registration for protocol therapy.
  • No clinically active serious infections as judged by the treating investigator (CTC v3, > Grade 2) including known human immunodeficiency virus (HIV) infection or chronic Hepatitis B or C.
  • Following concomitant medications must be discontinued 7 days prior to registration for protocol therapy and for the duration of lonafarnib therapy: bisphosphonates, including but not limited to etidronate (Didronel), pamidronate (Aredia), alendronate (Fosamax), risedronate (Actonel), zoledronate (Zometa or Reclast), ibandronate (Boniva), ethinylestradiol, gestodene, itraconazole, ketoconazole, cimetidine, erythromycin, carbamazepine, high dose chronic steroids, phenobarbital, phenytoin, rifampin (rifampicin), sulfinpyrazone

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Lonafarnib
All registered patients will be treated with Lonafarnib 200 mg PO BID daily on days 1-21 of every 21-day cycle until progression of disease, unacceptable toxicity, or investigator's discretion.
All registered patients will be treated with Lonafarnib 200 mg PO BID daily on days 1-21 of every 21-day cycle until progression of disease, unacceptable toxicity, or investigator's discretion.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression Free Survival
Zeitfenster: 18 months
To determine progression-free survival of lonafarnib in patients with metastatic breast cancer.
18 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall Response Rate
Zeitfenster: 18 months
To determine overall response rate.
18 months
Toxicity Profile of Lonafarib
Zeitfenster: 18 months
To determine the toxicity profile of lonafarnib in this patient population.
18 months
Clinical Benefit Response Rate (Complete Response (CR)+Partial Response(PR)+Stable Disease(SD) > 180 Day Duration).
Zeitfenster: 18 months
18 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: George Sledge, M.D., Hoosier Cancer Research Network
  • Hauptermittler: Brian Leland-Jones, M.D., Hoosier Cancer Research Network

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Oktober 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Oktober 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. Oktober 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

18. Februar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Januar 2016

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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