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Improving the Quality of Care for Atrial Fibrillation by Promoting Patient-Centered Decision Making (AFIB)

16. März 2012 aktualisiert von: VA Connecticut Healthcare System

Improving Quality of Care for Atrial Fibrillation by Promoting Patient-Centered Decision Making

The primary aim of this proposal is to determine the effectiveness of a decision support tool on improving the process of shared decision-making for treatment on nonvalvular atrial fibrillation (NVAF) compared to receipt of usual care.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Decision-making regarding appropriate therapy for non-valvular atrial fibrillation (NVAF) is a complex process. Different options carry with them different profiles of risks and benefits, and choosing the "right" therapy depends upon the patient's understanding of these risks and benefits and a consideration of the risks and benefits according to the patient's values and preferences. Studies have shown that patients' preferred therapy frequently disagrees with what is recommended by disease management guidelines.

The purpose of this study is to examine an intervention to improve the quality of decision-making for NVAF compared to usual care. The intervention has several components, including: a) educating the patient about why values and preferences are important to the decision-making process, b) providing an individualized assessment of the risks and benefits of each of the treatment options, c) exploring patients' values and preferences as they relate to the risks and benefits of each of the treatment options, d) preparing the patient to discuss his/her preferences with the physician.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

135

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Connecticut
      • West Haven, Connecticut, Vereinigte Staaten, 06516
        • VA Connecticut Healthcare System - West Haven Campus

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

45 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 45 years or older
  • Be scheduled to see primary Doctor at VA
  • Diagnosis of atrial fibrillation
  • English speaking

Exclusion Criteria:

  • Have valvular disease as the cause of Afib
  • Be on warfarin for a condition other than NVAF
  • Have a contraindication to warfin
  • Have a contraindication to ASA
  • Life expectancy of less than 12 months
  • Cognitive impairment
  • Receiving anti-platelet agent other than aspirin
  • Receiving care in a supervised resident clinic or from an attending physician who refuses participation in the study
  • Bleed with identified source in the last 12 months
  • Bleed with an unidentified source
  • History of intracerebral hemorrhage
  • Severe hearing impairment
  • Severe visual impairment

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 2
Intervention
Single contact educational session
Placebo-Komparator: 1
Usual Care
Übliche Pflege

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Decisional conflict
Zeitfenster: Immediately following and 1-month post-intervention
Immediately following and 1-month post-intervention

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Knowledge regarding atrial fibrillation
Zeitfenster: Immediately following study intervention and 1 month post-intervention
Immediately following study intervention and 1 month post-intervention
Anxiety
Zeitfenster: Immediately following intervention and 1 month post-intervention
Immediately following intervention and 1 month post-intervention
Changes in treatment plan for atrial fibrillation
Zeitfenster: Within 30 days post-intervention
Within 30 days post-intervention
Quality of clinician-patient communication
Zeitfenster: Clinician visit immediately post-intervention
Clinician visit immediately post-intervention

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Terri R Fried, M.D., VA Connecticut HS

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Januar 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Januar 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Januar 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

20. März 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. März 2012

Zuletzt verifiziert

1. März 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • Fried0011

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