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Safety and Toxicity Study of Sorafenib in Patients With Kidney Cancer

20. Mai 2015 aktualisiert von: Sandy Srinivas, Stanford University

A Phase 2 Study of Sorafenib in Patients With Metastatic Renal Cell Carcinoma at Stanford University

Determine time-to-progression (TTP) for an escalating dose schedule for subjects with progressive metastatic renal cell carcinoma treated with sorafenib

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Sorafenib to be administered as 28-day cycles.

Sorafenib dose escalation by cycle is:

  • Cycle 1: 400 mg BID
  • Cycle 2: 600 mg BID
  • Cycle 3+: 800 mg BID

Within subject dose escalation and maximum dose is dependent on observed tolerability.

Dose escalation only occurs after acceptable tolerability is demonstrated by subject.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

9

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Stanford, California, Vereinigte Staaten, 94305
        • Stanford University School of Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Histologically- or cytologically-confirmed metastatic or unresectable renal cell carcinoma (RCC).
  2. must have a component of conventional clear cell renal carcinoma.
  3. No more than one prior systemic therapy.
  4. No prior vascular endothelial growth factor receptor agents.
  5. Prior palliative radiotherapy in metastatic lesion(s) is permitted, provided the subject has at least one measurable and/or evaluable lesion(s) that has not been irradiated.
  6. All major surgery of any type and/or radiotherapy must be completed at least 4 weeks prior to Day 1 dosing. Patients must have recovered from surgery and/or radiotherapy toxicity prior to Day 1 dosing.
  7. Measureable disease by RECIST criteria
  8. Karnofsky performance status at least 70% or ECOG not more than 2
  9. Ability to give written informed consent
  10. At least 18 years old
  11. Negative pregnancy test within 7 days of Day 1 dosing (female subjects of childbearing potential)
  12. Sexually active fertile subjects must agree to use an accepted method of contraception during the course of the study for 3 months thereafter.
  13. ANC at least 1,500/uL
  14. Platelet count at least 100,000/uL
  15. AST/ALT not more than 2.5 times the upper limit of normal (ULN)
  16. Alkaline phosphatase not more than 2.5 x ULN
  17. Serum bilirubin not more than 1.5 x ULN
  18. Amylase/Lipase within normal range
  19. Urinalysis not more than 1+ protein
  20. Serum creatinine not more than 1.5 x ULN
  21. No active ischemia by ECG
  22. Echocardiogram or MUGA ejection fraction at least 40%

Exclusion Criteria:

  1. Ongoing hemoptysis
  2. Cerebrovascular accident within 12 months
  3. Peripheral vascular disease with claudication on less than 1 block
  4. History of clinically significant bleeding
  5. Malignancy with true papillary/sarcomatoid features without any clear cell component
  6. Chromophobe
  7. Oncocytoma
  8. Collecting duct tumors
  9. Transitional cell carcinoma
  10. Deep venous thrombosis or pulmonary embolus within one year of consent
  11. Ongoing need for full-dose oral or parenteral anticoagulation. Low dose coumadin (1 mg) for maintenance of catheter patency or daily prophylactic aspirin is allowed
  12. Subjects with evidence of current central nervous system (CNS) metastases
  13. MRI or CT scan of the brain (with contrast, if possible) within 28 days prior to Day 1 dosing
  14. Significant cardiovascular disease defined as congestive heart failure (New York Heart Association Class II, II or IV)
  15. Angina pectoris requiring nitrate therapy
  16. Myocardial infarction within the last 6 months
  17. Uncontrolled hypertension (defined as blood pressure at least 160 mmHg systolic or at least 90 mmHg diastolic on medication)
  18. Ongoing requirement for systemic corticosteroid therapy (except replacement therapy for adrenal insufficiency). Topical and/or inhaled steroids are allowed.
  19. Uncontrolled psychiatric disorder
  20. Delayed healing of wounds, ulcers, and/or bone fractures
  21. Prior malignancy (EXCEPTIONS: adequately-treated basal cell or squamous cell skin cancer or any other cancer for which chemotherapy has been completed > 5 years ago and from which the patient has been disease-free for > 5 years)
  22. Pregnant
  23. Currently lactating
  24. Currently using St John's Wort (an herb)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Sorafenib
  • Cycle 1: 400 mg BID sorafenib
  • Cycle 2: 600 mg BID sorafenib
  • Cycle 3+: 800 mg BID sorafenib
Sorafenib administered in escalating 28-days cycles (400, 600 and 800 mg BID)
Andere Namen:
  • Nexavar
  • Sorafenib-Tosylat

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Time-to-progression (TTP)
Zeitfenster: 12 months
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2009

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. Februar 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. März 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

3. März 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. Juni 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Mai 2015

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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