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Better Evaluation of Acute Chest Pain With Computed Tomography Angiography (BEACON)

3. August 2016 aktualisiert von: Koen Nieman, Erasmus Medical Center

Better Evaluation of Acute Chest Pain With Computed Tomography Angiography - A Randomized Controlled Trial

The purpose of this study is to determine whether cardiac CT can improve triage of acute chest pain patients in the emergency department.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Myocardial infarction remains one of the most important causes of death and disability. Therefore it is important that individuals with acute chest pain are accurately assessed without delaying appropriate treatment. Acute coronary syndrome is only one cause for sudden chest pain, which is a very common complaint in the ER. Other life threatening causes such as pulmonary embolism and aortic dissection may also be the cause, although most chest discomfort has a benign reason (musculoskeletal, hyperventilation, oesophageal reflux, etc).

The current work-up of suspected acute coronary syndrome, based on presentation, symptoms, ECG and biomarkers, is not efficient and results in unnecessary diagnostics and hospital admissions, as well as errors or delayed diagnoses, in a substantial number of patients. Computed tomography angiography (CTA) images atherosclerosis, coronary obstruction as well as myocardial hypoperfusion. We hypothesize that early use of CTA is of incremental value and allows for accurate and immediate triage of patients with acute chest pain.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

500

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

30 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Acute chest pain or equivalent
  • Patients older than 30 years
  • Males < 75 years and Females < 80 years

Exclusion Criteria:

  • STEMI
  • Troponin > 0.1
  • History of known myocardial infarction, PCI or CABG
  • Pregnancy
  • Contrast allergy
  • Renal disfunction
  • No informed consent possible
  • No follow-up possible

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Cardiac CT
Triage based on cardiac CT results.
Calcium scan and CT coronary angiography
Kein Eingriff: Standard Care
Standard diagnostic management according to the European guidelines.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Successful discharge rate
Zeitfenster: 30 days
The proportion of patients discharged home without major adverse events during the following 30 days. Major adverse events are cardiovascular death or non-fatal myocardial infarction.
30 days
Diagnostic yield of invasive angiography
Zeitfenster: 30 days
Number of patients identified with severe coronary artery disease identified by invasive angiography requiring revascularisation according to the international guidelines.
30 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Successful discharge rate for all adverse events
Zeitfenster: 30 days
The proportion of patients discharged home without any adverse events during the following 30 days. Adverse events are cardiovascular death, non-fatal myocardial infarction, unstable angina, coronary revascularization, repeat hospital visits for chest pain.
30 days
Major adverse events
Zeitfenster: 6 months
Composite endpoint of major adverse cardiac events at 6 months: cardiovascular death, non-fatal myocardial infarction, unstable angina, coronary revascularisation and repeat hospital visits for chest pain.
6 months
Acute coronary syndrome
Zeitfenster: Index hospital visit
Diagnosis of acute coronary syndrome, according to international guidelines, at time of discharge.
Index hospital visit
Missed myocardial infarctions
Zeitfenster: 2 days
Missed myocardial infarctions, at 2-day follow-up, in patients discharged from the emergency department.
2 days
Duration of hospital stay
Zeitfenster: Index hospital visit
Duration of hospital stay
Index hospital visit
Direct medical cost
Zeitfenster: 30 days
Direct medical costs until 30th day after ED visit.
30 days
Radiation exposure
Zeitfenster: 6 months
Cumulative medical radiation exposure at 6 months.
6 months
Renal function
Zeitfenster: 2 days
Change in renal function after 2 days.
2 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Koen Nieman, MD, PhD, Erasmus MC

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. August 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. August 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. August 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

4. August 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. August 2016

Zuletzt verifiziert

1. August 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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