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Integrated Collaborative Care for Substance Use Disorders (SUMMIT)

25. April 2017 aktualisiert von: RAND

Primary care settings (PCS) are a missed opportunity for delivering evidence-based treatments for opiate and alcohol-use disorders (OAUD). The investigators propose to evaluate the costs and effectiveness of two strategies to increase the delivery of OAUD treatments in PCS, integrated collaborative care (ICC) and education and resources (E&R). The investigators hypothesize that ICC will be more effective than E&R in promoting A. Implementation outcomes B. Service system outcomes and C. Patient outcomes.

Results from our study will help providers choose between two different strategies and advance the field of implementation research.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Most individuals with opiate and alcohol-use disorders (OAUD) do not receive treatment. Primary care is an ideal setting in which to deliver OAUD treatment, yet evidence-based OAUD treatment is rarely provided.

Barriers to delivery include insufficient organizational support and lack of provider role models and clinical support. The investigators propose to evaluate the effectiveness of two strategies for increasing use of evidence-based treatment for OAUD within primary care: integrated collaborative care (ICC) and education and resources (E&R). While both strategies provide primary care practices with the same clinical information, ICC addresses these barriers by including organizational and technical support for delivering evidence-based care. ICC is grounded in the chronic care model and includes a behavioral health provider working as part of the care team.

Essential elements of ICC strategy include a decision support component to help providers with complex patients, and a restructuring of the delivery and clinical information systems to support the delivery of evidence-based care. Our approach to implementing ICC is based on the organizational transformation model and quality improvement. The investigators define the E&R strategy as providing printed educational materials and access to resources along with provider education. Both strategies are designed to increase the delivery of two evidence-based practices: motivational enhancement therapy and medication assisted therapy.

The investigators propose a 5-year mixed methods study and will conduct a RCT, with randomization occurring at the level of the care team and patient. The investigators partner with 5 Venice Family Clinic (VFC) clinics, two hospitals in LA County, and COPE Health Solutions. VFC is a large federally qualified health center (FQHC) and the largest free clinic in the United States. Our approach includes document review, focus groups, interviews, and surveys for obtaining data on the adoption process and implementation outcomes; analysis of patient records and patient surveys on service system and patient outcomes; and analysis of provider financial records and patient records and surveys for estimating costs. The investigators will enroll 400 patients with an OAUD diagnosis and follow them at 3 and 12 months. Our specific aims are: 1) To measure the process and extent of ICC and E&R implementation; 2) To test the effectiveness of ICC compared to an E&R strategy in promoting A. Implementation outcomes B. Service system outcomes and C. Patient outcomes; and 3) To estimate provider costs for each strategy. The investigators define implementation outcomes as measures of the acceptability, adoption, appropriateness, feasibility, and sustainability of evidence-based OAUD treatment. The investigators define service system outcomes as 1) process measures of treatment quality and 2) treatment co-morbidities. The investigators define patient outcomes as hospital readmissions, OAUD outcomes, patient functioning, negative consequences from substance use, and unmet need. The investigators define cost outcomes as start-up costs, operating costs and medical/psychiatric cost offsets.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

397

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Santa Monica, California, Vereinigte Staaten, 90405
        • Venice Family Clinic-Simms Mann Health Center
      • Venice, California, Vereinigte Staaten, 90291
        • Venice Family Clinic-Rose lAvenue

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • opiate or alcohol use disorder
  • not currently in substance use disorder treatment
  • past 30 day use of alcohol or opioids
  • English or Spanish speaking

Exclusion Criteria:

  • co-morbid severe mental illness
  • medically unstable

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: ICC
Integrated collaborative care
Aktiver Komparator: E&R
Education and Resources--enhanced usual care

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
unmet need
Zeitfenster: past 6 months
Of those identified as screening positive for an opiate or alcohol use disorder, proportion who did not receive treatment for their substance use
past 6 months
abstinent from alcohol and opioid use, past 30 days
Zeitfenster: past 30 days
change in abstinence from alcohol and opioid use between baseline and 6 month follow up
past 30 days
negative consequences related to substance use
Zeitfenster: past 3 months
SIP-AD frequency questionnaire
past 3 months
Functioning
Zeitfenster: past 4 weeks
change in SF-12 between baseline and follow up
past 4 weeks
Engagement
Zeitfenster: 30 days of initiation
Proportion with at least 2 SUD-related visits within 30 days of initiation, Washington Circle
30 days of initiation
initiation
Zeitfenster: Within 14 days of index visit
Washington Circle initiation indicator--at least one SUD-related visit within 14 days of index visit
Within 14 days of index visit
heavy alcohol use
Zeitfenster: 6 months
among people at baseline with heavy alcohol use, proportion with heavy alcohol use in past 30 days
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Proportion initiating Brief therapy
Zeitfenster: 6 months
Proportion initiating brief therapy within 6 months
6 months
Proportion initiating MAT
Zeitfenster: 6 months
Proportion initiating MAT within 6 months, among those eligible for MAT, and if N's are large enough, stratified by type of MAT
6 months
abstinence from alcohol, opioids and all other drugs in the previous 30 days
Zeitfenster: collected at six months at the past 30 days
abstinence from alcohol, opioids and all other drugs in the past 30 days
collected at six months at the past 30 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. März 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. März 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. März 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. April 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. April 2017

Zuletzt verifiziert

1. April 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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