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Eradication Rates of Helicobacter Pylori and Its Affecting Factors

11. August 2013 aktualisiert von: Nayoung Kim, Seoul National University Bundang Hospital

The Trend of Eradication Rates of First-line Triple Therapy for Helicobacter Pylori and Clinical Factors That Affect the Eradication in Korean: Single Center Experience for Recent Ten Years

The purpose of this study is to investigate the trend of eradication rates of first-line triple therapy for Helicobacter pylori in recent ten years and clinical factors that affect the eradication in Korean.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

A PPI triple regimen combining a proton pump inhibitor(PPI) with two antibiotics (amoxicillin and clarithromycin) is currently considered the gold standard therapy for eradication of H. pylori. However, recently the eradication rate with first-line treatment has a tendency to decrease because of increasing antibiotics resistance. In addition, PPI is mainly metabolized by cytochrome p450 2C19 (CYP2C19) in the liver and several reports have suggested that differences in th CYP2C19 genotype are associated with H. pylori eradication failure. Thus, the first aim of this study is to investigate the trend of eradication rates of first-line triple therapy in recent ten years. And the second aim is to analyze the antibiotics resistance rate for H. pylori by using culture minimal inhibitory concentrations(MICs) result and to analyze the association between CYP2C19 genotype and eradication rate of H.pylori. And also investigate the other clinical factors (age, gender, underlying disease, cigarette smoking and alcohol use) that affect the eradication rate.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

2500

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Gyeonggi-do
      • Bundang-gu, Seongnam, Gyeonggi-do, Korea, Republik von, 463-707
        • Seoul National University Bundang Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

16 Jahre bis 92 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

H. pylori positive patient

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients who proven H. pylori infection by invasive or non-invasive H. pylori test
  • Patients treated with First-line triple therapy (PPI + Amoxicillin + Clarithromycin)

Exclusion Criteria:

  • Previous eradication therapy for H. pylori
  • Follow-up loss patients after eradication therapy
  • Other treatment regimen
  • Poor medication compliance (<80%)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Nur Fall
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
PPI triple therapy
7-day PPI triple therapy regimen: PPI (esomeprazole 40 mg or omeprazole 20 mg or lansoprazole 30 mg or pantoprazole 40 mg or rabeprazole 20 mg) plus amoxicillin (1000mg) and clarithromycin (500mg) twice daily for 7 days.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Eradication Rates of First-line Triple Therapy for Helicobacter pylori
Zeitfenster: Four weeks after completing eradication therapy
Non invasive H. pylori test (13C-urea breath test(UBT)) or invasive H. pylori test (Giemsa histology, Rapid Urease test) were performed after four weeks after completing eradication therapy.
Four weeks after completing eradication therapy

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Clinical Factors that Affect the Eradication
Zeitfenster: Four weeks after completing eradication therapy

Main variables are Cytochrome P450 2C19 (CYP2C19) genotype and Antibiotics resistance by H. pylori culture MICs result.

Other variables are age, gender, underlying disease (hypertension, diabetes, chronic liver, lung, kidney diseases), cigarette smoking and alcohol use.

Four weeks after completing eradication therapy

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2003

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. August 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. August 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. August 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

14. August 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. August 2013

Zuletzt verifiziert

1. August 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • B-1308-214-108
  • 2012R1A1A3A04002680 (Andere Kennung: National Research Foundation of Korea)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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