- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01972087
Simulation Training to Improve 911 Dispatcher Identification of Cardiac Arrest (STAT911)
7. November 2016 aktualisiert von: Hendrika Meischke, University of Washington
This study is to test the use of simulation training to improve 9-1-1 telecommunicators' call processing and response.
Training sessions will expose 9-1-1 telecommunicators to several realistic emergency situations through mock 9-1-1 calls with a trained actor playing the part of a reporting party, followed immediately by feedback on call handling provided by a trained call observer.
Investigators hypothesize that simulation followed by trained observer-directed feedback will increase correct triage of medical emergency and delivery of pre-arrival instructions during simulated calls and in actual 9-1-1 calls.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
157
Phase
- Unzutreffend
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria: 9-1-1 call-center call receivers. -
Exclusion Criteria:
-
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Kein Eingriff: Control
Participants randomized to the control arm receive no telephone simulation training.
|
|
|
Experimental: Simulation Training
Participants randomized to the intervention arm receive telephone simulation training.
|
The intervention consists of four 20-minute telephone simulation training sessions over a 4 month period (one session each month).
Each 20-minute training session will include 3 simulated 9-1-1 calls, performed by a standardized caller (trained actor) and feedback will be provided right away by a trained observer who takes notes during the simulation calls and discusses the teaching points after the session.
In total, the 9-1-1 dispatchers will receive 12 different simulated calls.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Change in elapsed seconds from call answer to start of telephone-cardiopulmonary resuscitation (T-CPR) instructions in cardiac arrest calls in simulations and in actual calls.
Zeitfenster: Once monthly over 4 months (during simulations); at event (actual cardiac arrest 9-1-1 call) over 12 months.
|
Once monthly over 4 months (during simulations); at event (actual cardiac arrest 9-1-1 call) over 12 months.
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Change in proportion of calls with querying behaviors compliant with the "all-callers" interviewing protocol.
Zeitfenster: Once monthly over 4 months (during simulations); at event (actual cardiac arrest 9-1-1 call) over 12 months.
|
Once monthly over 4 months (during simulations); at event (actual cardiac arrest 9-1-1 call) over 12 months.
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Hendrika Meischke, PhD, University of Washington
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Stangenes SR, Painter IS, Rea TD, Meischke H. Delays in recognition of the need for telephone-assisted CPR due to caller descriptions of chief complaint. Resuscitation. 2020 Apr;149:82-86. doi: 10.1016/j.resuscitation.2020.02.013. Epub 2020 Feb 20.
- Meischke H, Painter IS, Stangenes SR, Weaver MR, Fahrenbruch CE, Rea T, Turner AM. Simulation training to improve 9-1-1 dispatcher identification of cardiac arrest: A randomized controlled trial. Resuscitation. 2017 Oct;119:21-26. doi: 10.1016/j.resuscitation.2017.07.025. Epub 2017 Jul 29.
- Meischke H, Painter I, Turner AM, Weaver MR, Fahrenbruch CE, Ike BR, Stangenes S. Protocol: simulation training to improve 9-1-1 dispatcher identification of cardiac arrest. BMC Emerg Med. 2016 Feb 1;16:9. doi: 10.1186/s12873-016-0073-6.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. September 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
18. Oktober 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
23. Oktober 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
30. Oktober 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
9. November 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
7. November 2016
Zuletzt verifiziert
1. November 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 44640-EJ
- 5R18HS021658-02 (US-AHRQ-Zuschuss/Vertrag)
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