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Improving Advance Care Planning by Preparing Diverse Seniors for Decision Making (PREPARE)

15. Oktober 2018 aktualisiert von: University of California, San Francisco
The objective of this proposal is to test whether a multi-media website (www.prepareforyourcare.org) that is focused on preparing older adults for communication and medical decision making can help people engage in advance care planning.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

PREPARE is a website (www.prepareforyourcare.org) that teaches patients how to identify what is most important in life, how to communicate their preferences to clinicians and loved ones, and how to make informed decisions. It is written at a 5th grade level and includes voice-overs of text and closed captioning of videos that model advance care planning behaviors. The goal of this proposal is to test the efficacy of PREPARE plus an easy-to-read advance directive, versus an advance directive alone, to improve patient engagement in multiple advance care planning behaviors including discussions with surrogate decision makers and clinicians in addition to advance directive completion. The investigators will also determine whether PREPARE can empower and activate patients within clinical encounters with their clinicians and help to decrease health disparities in advance care planning.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

541

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94110
        • San Francisco General Hospital and Trauma Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

55 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • English-speaking older adults (≥55 years)
  • ≥ 2 chronic illnesses determined by International Classification of Diseases-9 (ICD-9) codes
  • ≥ 2 visits with an outpatient primary care clinician at San Francisco General Hospital in the past year
  • ≥2 additional outpatient/inpatient visits to San Francisco General Hospital in the past year

Exclusion Criteria:

  • deaf, blind, or demented as determined by ICD-9 codes
  • too mentally or physically ill to participate as determined by their clinicians
  • Moderate or severe cognitive impairment as determined by the Short Portable Mental Status Questionnaire (SPMSQ), and mild cognitive impairment as determined by the SPMSQ plus an abnormal Mini-Cog
  • self-reported poor vision and inability to see the words on a newspaper
  • lack of a telephone
  • traveling or moving out of the area for ≥3 months during the study follow- up period

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: PREPARE intervention
The PREPARE arm will review the PREPARE website plus the easy-to-read advance directive (AD). Participants will review PREPARE on their own for ≥ 20 minutes with staff present to answer questions. During PREPARE, participants answer preference questions and make an action plan (i.e., commitment to engage in advance care planning). To ensure home access to PREPARE content, participants will be given a website login and PREPARE content in digital video disc (DVD), booklet, and pamphlet format as well as the action plan and AD. One to three days before a primary care visit, the PREPARE arm will receive a reminder to come to their appointment and to bring their action plan.
At week 1, 3, 6, and 12 months, interviews (telephone or in person based on preference) by blinded staff will assess engagement in advance care planning(ACP), self-efficacy with ACP, and activation in and satisfaction with decision making. Blinded telephone interviews will also assess surrogate reports of patient engagement in ACP.
Kein Eingriff: Control
The Control arm will review an easy-to-read AD. Controls will review the AD for ≥ 15 minutes with study staff present to answer questions and will take the AD home to complete if desired. One to three days before a primary care visit, controls will receive a reminder to come to their appointment.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
New advance care planning documentation in the medical record
Zeitfenster: 15 months after study enrollment
The primary outcome is documentation of ACP wishes in the medical record. ACP documentation for the purposes of this study includes legal advance directive forms or other documentation of patients wishes for medical care in clinical notes.
15 months after study enrollment

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Self-reported engagement in advance care planning behaviors
Zeitfenster: 12 months from baseline
Secondary outcomes were chosen to measure the full process of ACP. Using validated questionnaires, we will measure ACP behavior change processes, such as knowledge, contemplation, self-efficacy, and readiness, as well as several ACP actions, such as identifying a surrogate decision maker, identifying values and goals for medical care, choosing the level of leeway in surrogate decision making, discussing one's wishes with clinicians and surrogates, and documenting one's wishes in an advance directive.
12 months from baseline

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Dean Schillinger, MD, University of California, San Francisco
  • Hauptermittler: Rebecca Sudore, MD, University of California, San Francisco
  • Hauptermittler: Deborah E Barnes, PhD, University of California, San Francisco
  • Hauptermittler: W. John Boscardin, PhD, San Francisco Veterans Affairs Medical Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. November 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. November 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. November 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Oktober 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Oktober 2018

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur PREPARE Intervention

3
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