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Improving Patient Safety Through Simulation Research

27. September 2016 aktualisiert von: Thomas E. Terndrup, Ohio State University

Improving Patient Safety Through Simulation Research: Airway Management Proficiency Study

The overall objective of the present proposal is to assess whether medical simulation can enhance the safety and proficiency profile of paramedics performing prehospital endotracheal intubation, and whether feedback from an airway management expert observing the simulation enhances skill retention after 12 and 24 months. Since no validated proficiency assessment tool currently exists to measure the skill of paramedics in airway management, one will be developed and tested. Using this tool, 250 paramedics in central Ohio, will undergo simulation training similar to that required for certification. A baseline assessment of proficiency will be obtained. One group will be randomized to receive simulation training similar to that required for certification, while the other group will receive feedback from an airway management expert linked to the simulation test site via a 2-way audio-video feed. Both groups of paramedics will be reassessed at 12, and 24 months to determine whether skill level was maintained or whether skills deteriorated, and whether expert intervention had any impact on skill retention.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

387

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ohio
      • Columbus, Ohio, Vereinigte Staaten, 43210
        • The Ohio State University Wexner Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Currently certified central Ohio paramedics

Exclusion Criteria:

  • Refusal to participate
  • Non-certified paramedics

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Simulation only
One group will be randomized to receive simulation training similar to that required for certification. Paramedics in this group will then complete a second simulation scenario
Experimental: Directed feedback
One group will review their baseline simulation scenario with a member of the research staff while providing specific feedback for errors made during the first simulation. Paramedics in this group will then complete a second simulation scenario.
Group will receive feedback from an airway management expert while the paramedic review their baseline simulation scenario through recorded video
Experimental: Basic Videolaryngoscopy
One group will review a series of instructional videos related to common airway management errors. Paramedics in this group will then complete a second simulation scenario.
Group will watch a series of educational videos related to common airway management errors.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Development and validation of an airway management assessment tool
Zeitfenster: 3 years
Employing a team of psychometric, human factors, and airway management experts, we propose to make refinements to our assessment tool so that it has objective measurement criteria, takes timing and sequencing of actions into account, provides reproducible scores, has high inter-rater reliability, and can be a valid measure of paramedic airway management proficiency and safety.
3 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Development of educational interventions to improve skill retention
Zeitfenster: 2 years
The paramedics will be reassessed at 12 to determine whether skill level was maintained.
2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Thomas E Terndrup, MD, The Ohio State University Wexner Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Februar 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. März 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. März 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. September 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. September 2016

Zuletzt verifiziert

1. September 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2013H0226

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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