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The Effects of Disease Management Programs for Prevention of Recurrent Ischemic Stroke

21. Februar 2018 aktualisiert von: Michiko Moriyama, Hiroshima University

Disease Management Program (DMP) Stroke Trial

It has been reported that stroke is the first cause of becoming bedridden, and its cumulative recurrence rate in 5 years is approximately 35%. There is a high probability that patients reduce or discontinue medications by self-determination, leading to a high risk of stroke recurrence in these patients. Comprehensive and long-term patient educations ameliorating their self-management are important making patients possible to be managed according to the guidelines for their risk factors. Using disease management programs created for each of risk factors according to clinical practice guidelines, the influence of those programs were evaluated for the prevention of stroke recurrence in this Disease Management Program Stroke Trial.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

321

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Hiroshima
      • Hiroshima city, Hiroshima, Japan, 734-8553
        • Hiroshima University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Ischemic stroke onset [including transient ischemic attack (TIA)].
  • Receiving regular consultation with their primary care physician.
  • modified Rankin Scale (mRS) score from 0 to 3 at discharge.

Exclusion Criteria:

  • modified Rankin Scale (mRS) score 4 and over at discharge .
  • Patient having severe complications and the physical symptom that the contents of the program cannot carry out.
  • They had medical care in medical/nursing care institutions.
  • Patients with pregnancy or under terminal care.
  • Dementia (scores of ≤20/30 on the Revised Hasegawa's Dementia Scale) However, when a care-giving family member living with the patient could provide self-management, patients were included even if they had dementia.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: usual care
usual care group receive regular outpatient treatment
usual care group receive regular outpatient treatment
Experimental: disease management
desease management program include self management education by nurse on 6months.
usual care group receive regular outpatient treatment
disease management program include self management education
Andere Namen:
  • Intervention of disease management program

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Framingham Risk Score: general cardiovascular disease 10 year risk
Zeitfenster: 2.5 years
Use score of Framingham Risk Score: general cardiovascular disease 10 year risk
2.5 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Cumulative incidence rate of stroke recurrence and the complication (cardiovascular disease)
Zeitfenster: 2.5 years
Questionnaire to a patient, and checking it by a nurse
2.5 years
All-cause mortality
Zeitfenster: 2.5 years
Questionnaire to a patient, and checking it by a nurse
2.5 years
body weight
Zeitfenster: 2.5 years
Questionnaire to a patient
2.5 years
body mass index
Zeitfenster: 2.5 years
Calculation of height and the weight of the patient
2.5 years
blood pressure
Zeitfenster: 2.5 years
Questionnaire to a patient
2.5 years
cholesterol
Zeitfenster: 2.5 years
total cholesterol, high-density lipoprotein cholesterol, low-density lipoprotein cholesterol, triglyceride The patient mails the copy of the blood test result
2.5 years
serum creatinine
Zeitfenster: 2.5 years
The patient mails the copy of the blood test result
2.5 years
blood urea nitrogen
Zeitfenster: 2.5 years
The patient mails the copy of the blood test result
2.5 years
glycated hemoglobin (HbA1c)
Zeitfenster: 2.5 years
The patient mails the copy of the blood test result
2.5 years
blood glucose
Zeitfenster: 2.5 years
The patient mails the copy of the blood test result
2.5 years
prothronbin time international rate
Zeitfenster: 2.5 years
only as for the necessary paticipant The patient mails the copy of the blood test result
2.5 years
Mental Depression degree
Zeitfenster: 2.5 years
Using score of The Center for Epidemiologic Depression Scale (CES-D)
2.5 years
self-efficacy degree
Zeitfenster: 2.5 years
Using score of self-efficacy scale on health behavior in patient with chronic disease
2.5 years
Qiality of Life (QOL) degree
Zeitfenster: 2.5 years
Using score of MOS 36-item short form (SF-36)
2.5 years
Evaluated subject frequency of checking blood pressure
Zeitfenster: 2.5 years
Questionnaire to a patient
2.5 years
Evaluated subject frequency of taking medicine
Zeitfenster: 2.5 years
Questionnaire to a patient
2.5 years
Evaluated subject frequency of keeping the prescribed diet
Zeitfenster: 2.5 years
Questionnaire to a patient
2.5 years
Evaluated subject frequency of exercising
Zeitfenster: 2.5 years
Questionnaire to a patient
2.5 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Michiko Moriyama, RN, PhD., Hiroshima University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. September 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Januar 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. April 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

23. April 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Februar 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Februar 2018

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Unentschieden

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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