- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02121327
The Effects of Disease Management Programs for Prevention of Recurrent Ischemic Stroke
21. Februar 2018 aktualisiert von: Michiko Moriyama, Hiroshima University
Disease Management Program (DMP) Stroke Trial
It has been reported that stroke is the first cause of becoming bedridden, and its cumulative recurrence rate in 5 years is approximately 35%.
There is a high probability that patients reduce or discontinue medications by self-determination, leading to a high risk of stroke recurrence in these patients.
Comprehensive and long-term patient educations ameliorating their self-management are important making patients possible to be managed according to the guidelines for their risk factors.
Using disease management programs created for each of risk factors according to clinical practice guidelines, the influence of those programs were evaluated for the prevention of stroke recurrence in this Disease Management Program Stroke Trial.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
321
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Hiroshima
-
Hiroshima city, Hiroshima, Japan, 734-8553
- Hiroshima University
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
40 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Ischemic stroke onset [including transient ischemic attack (TIA)].
- Receiving regular consultation with their primary care physician.
- modified Rankin Scale (mRS) score from 0 to 3 at discharge.
Exclusion Criteria:
- modified Rankin Scale (mRS) score 4 and over at discharge .
- Patient having severe complications and the physical symptom that the contents of the program cannot carry out.
- They had medical care in medical/nursing care institutions.
- Patients with pregnancy or under terminal care.
- Dementia (scores of ≤20/30 on the Revised Hasegawa's Dementia Scale) However, when a care-giving family member living with the patient could provide self-management, patients were included even if they had dementia.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: usual care
usual care group receive regular outpatient treatment
|
usual care group receive regular outpatient treatment
|
|
Experimental: disease management
desease management program include self management education by nurse on 6months.
|
usual care group receive regular outpatient treatment
disease management program include self management education
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Framingham Risk Score: general cardiovascular disease 10 year risk
Zeitfenster: 2.5 years
|
Use score of Framingham Risk Score: general cardiovascular disease 10 year risk
|
2.5 years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Cumulative incidence rate of stroke recurrence and the complication (cardiovascular disease)
Zeitfenster: 2.5 years
|
Questionnaire to a patient, and checking it by a nurse
|
2.5 years
|
|
All-cause mortality
Zeitfenster: 2.5 years
|
Questionnaire to a patient, and checking it by a nurse
|
2.5 years
|
|
body weight
Zeitfenster: 2.5 years
|
Questionnaire to a patient
|
2.5 years
|
|
body mass index
Zeitfenster: 2.5 years
|
Calculation of height and the weight of the patient
|
2.5 years
|
|
blood pressure
Zeitfenster: 2.5 years
|
Questionnaire to a patient
|
2.5 years
|
|
cholesterol
Zeitfenster: 2.5 years
|
total cholesterol, high-density lipoprotein cholesterol, low-density lipoprotein cholesterol, triglyceride The patient mails the copy of the blood test result
|
2.5 years
|
|
serum creatinine
Zeitfenster: 2.5 years
|
The patient mails the copy of the blood test result
|
2.5 years
|
|
blood urea nitrogen
Zeitfenster: 2.5 years
|
The patient mails the copy of the blood test result
|
2.5 years
|
|
glycated hemoglobin (HbA1c)
Zeitfenster: 2.5 years
|
The patient mails the copy of the blood test result
|
2.5 years
|
|
blood glucose
Zeitfenster: 2.5 years
|
The patient mails the copy of the blood test result
|
2.5 years
|
|
prothronbin time international rate
Zeitfenster: 2.5 years
|
only as for the necessary paticipant The patient mails the copy of the blood test result
|
2.5 years
|
|
Mental Depression degree
Zeitfenster: 2.5 years
|
Using score of The Center for Epidemiologic Depression Scale (CES-D)
|
2.5 years
|
|
self-efficacy degree
Zeitfenster: 2.5 years
|
Using score of self-efficacy scale on health behavior in patient with chronic disease
|
2.5 years
|
|
Qiality of Life (QOL) degree
Zeitfenster: 2.5 years
|
Using score of MOS 36-item short form (SF-36)
|
2.5 years
|
|
Evaluated subject frequency of checking blood pressure
Zeitfenster: 2.5 years
|
Questionnaire to a patient
|
2.5 years
|
|
Evaluated subject frequency of taking medicine
Zeitfenster: 2.5 years
|
Questionnaire to a patient
|
2.5 years
|
|
Evaluated subject frequency of keeping the prescribed diet
Zeitfenster: 2.5 years
|
Questionnaire to a patient
|
2.5 years
|
|
Evaluated subject frequency of exercising
Zeitfenster: 2.5 years
|
Questionnaire to a patient
|
2.5 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Michiko Moriyama, RN, PhD., Hiroshima University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Crocker TF, Brown L, Lam N, Wray F, Knapp P, Forster A. Information provision for stroke survivors and their carers. Cochrane Database Syst Rev. 2021 Nov 23;11(11):CD001919. doi: 10.1002/14651858.CD001919.pub4.
- Fukuoka Y, Hosomi N, Hyakuta T, Omori T, Ito Y, Uemura J, Yagita Y, Kimura K, Matsumoto M, Moriyama M; for DMP Stroke Trial Investigators. Effects of a Disease Management Program for Preventing Recurrent Ischemic Stroke. Stroke. 2019 Mar;50(3):705-712. doi: 10.1161/STROKEAHA.118.020888.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. September 2010
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
15. Januar 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
22. April 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
23. April 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
22. Februar 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
21. Februar 2018
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 21171401
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Unentschieden
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