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Cardiovascular Response to Two Manual Techniques for Neck Pain

5. Januar 2016 aktualisiert von: Azusa Pacific University

Randomized Trial of Cardiovascular Response to Two Manual Techniques Non-thrust Joint Manipulation of the Cervical Spine in Patients With Non-traumatic Mechanical Neck Pain.

The aim of the investigators study is to investigate whether posteriorly directed (AP) pressures and laterally directed (LAT) glides, cause blood pressure and heart rate elevation or lowering in patients with neck pain. The answer will advance the investigators understanding of why manual therapy works.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

To be included in the study, these subjects with unilateral non-traumatic, non-chronic neck pain (operationally defined as neck pain with mobility deficits lasting less than 3 months) shall have numeric pain rating scale (NPRS) of between 0 and 5 out of 10 as the most painful neck movement even with passive scapular elevation, neck disability index (NDI) of between 16 and 50 out of 100%, resting systolic and diastolic blood pressure between 90/60 and 138/88, and resting heart rate between 60 and 90. Subjects are excluded if they are current smoker, over 50 years of age, has a history of fainting spells or loss of consciousness, is on blood thinners, is taking medications for or have a history of diabetes mellitus, neurologic or cardiovascular disease, has a history of spinal surgeries, and has neck pain classified or associated with headache, radiating pain, and movement coordination impairments. A convenience sample of subjects will be randomly allocated to 1 of 2 groups. Both Group 1: AP and Group 2: LAT will receive posterior pressures and lateral glides respectively to one hypomobile segment. Baseline NPRS, and NDI will be collected at the initial visit. Systolic blood pressure (SBP) and heart rate (HR) will be measured with a OMRON automatic monitor recording time points: (1) 5 minutes, and (2) 7 minutes after lying supine; (3) during the 1st set, (4) 5th set of one of the glides, (5) 2 minutes after time point #4, and (6) 4 minutes after time point #4. After time point #6, a global rating of change (GROC) will immediately be collected based on the most painful neck movement. A finger pulse oximeter will be placed on the subjects' index finger to constantly monitor their pulse rate for slowing heart rate or asystole. The primary author will perform one of the techniques on all subjects. After one visit, a follow-up NPRS, and NDI will be collected again.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

34

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Azusa, California, Vereinigte Staaten, 91784
        • Rekrutierung
        • Physical Therapy Department
        • Kontakt:
          • Michael Wong, DPT
        • Hauptermittler:
          • Michael Wong, DPT

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 50 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Unilateral, non-traumatic, non-chronic mechanical neck pain
  • Numeric pain rating scale between 0-5/10 as the most painful neck movement (with passive scapular elevation)
  • Neck Disability Index between 16-50/100 percent
  • Resting blood pressure between 90/60 and 138/88 mmHg
  • Resting heart rate between 60 and 90 beats per minute

Exclusion Criteria:

  • Current smoker
  • Under 18 years and over 50 years of age
  • History of fainting spells or loss of consciousness
  • Currently on blood thinners
  • Taking medications for or have a history of diabetes mellitus, neurologic or cardiovascular disease
  • History of spinal surgery
  • Has neck pain classified or associated headache, arm pain, trauma/whiplash

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: AP
Anterior to posterior pressures 5x10 seconds per set with 10 seconds rest between each set
Anterior to posterior pressures
Experimental: Lateral glides
Lateral glides 5x10 seconds per set with 10 seconds rest between each set
Lateral glide

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Change in heart rate
Zeitfenster: 7 minutes before, 5 minutes before, During first set, During fifth set, 2 minutes after time point 4, 4 minutes after time point 4
7 minutes before, 5 minutes before, During first set, During fifth set, 2 minutes after time point 4, 4 minutes after time point 4

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Change in blood pressure
Zeitfenster: 7 minutes before, 5 minutes before, During first set, During fifth set, 2 minutes after time point 4, 4 minutes after time point 4
7 minutes before, 5 minutes before, During first set, During fifth set, 2 minutes after time point 4, 4 minutes after time point 4
Change in Numeric Pain Rating Scale
Zeitfenster: Baseline and within 7 days after the intervention
Baseline and within 7 days after the intervention
Change in Neck Disability Index
Zeitfenster: Baseline and 7 days after the intervention
Baseline and 7 days after the intervention
Global rating of change
Zeitfenster: Immediately after intervention
Immediately after intervention

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Michael Wong, DPT, Azusa Pacific University
  • Hauptermittler: Emmanuel Yung, DPT, Sacred Heart University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2014

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2016

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Juli 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Juli 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

24. Juli 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

7. Januar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Januar 2016

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • AP vs LAT

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Nackenschmerzen

Klinische Studien zur Anterior to posterior pressures

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