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Improving Opioid Safety in Veterans Using Collaborative Care and Decision Support (OPTI)

29. Juni 2017 aktualisiert von: Karen Seal, San Francisco Veterans Affairs Medical Center
The investigators propose to develop a novel intervention that targets the system (Collaborative Care), PCP (computerized decision support for opioid therapy) and veteran (CM-delivered MI) to reduce problematic prescription opioid use and encourage non-opioid pain management alternatives.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The investigators will develop and test the acceptability, feasibility, and preliminary efficacy of a Collaborative Care intervention in which one of two Care Managers delivering both interventions will assist primary care providers (PCPs) by using Motivational Interviewing to communicate computer-based ATHENA-OT (opioid therapy) decision support guidelines to veterans with chronic pain. Specifically, after honing the intervention, the investigators will conduct a pilot randomized controlled trial of Collaborative Care/Motivational Interviewing in 100 veterans (ages 18 and older) with chronic pain in primary care who are prescribed opioid pain medications and exhibit at least one "high-risk" opioid use behavior (e.g. obtaining early opioid refills, etc.). Using ATHENA-OT decision support, PCPs will make guideline-concordant recommendations to all enrolled study patients and initiate a Pain Care Plan. Veterans randomized to Collaborative Care, will have one MI session with their assigned study Care Manager followed by 3 Care Manager-delivered telephone MI/monitoring sessions; patients randomized to the Attention Control arm will have one brief session with their assigned Care Manager, followed by 3 Care Manager-delivered neutral telephone sessions

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94121
        • San Francisco VA Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Current Male or Female patient at San Francisco VA Medical Center or affiliated VA clinics
  • Must be older than 18 years
  • Chronic musculoskeletal pain of at least 6 months duration and
  • Prescribed one or more opioid pain medication for more than three months and
  • Evidence of being a high-risk opioid user as determined by PI, electronic medical record, and study measures

Exclusion Criteria:

  • Non-English speakers
  • Plans to relocate within 6 months; not able to come to San Francisco VA Medical Center for three in-person visits
  • Cancer or other terminal illness involving palliative care with opioid medications
  • Serious or untreated mental illness

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Attention Control
The neutral 10-15 minute visit with the Care Manager will consist of a brief review of ATHENA-OT safety education and the patient's Pain Care Plan. The CM will answer patient questions, but will avoid using Motivational Interviewing communication. The Care Manager will review upcoming telephone check-in and assessment sessions.
Experimental: Collaborative Care
Collaborative Care intervention in which one of two Care Managers delivering both interventions will assist primary care providers (PCPs) by using Motivational Interviewing to communicate computer-based ATHENA-OT (opioid therapy) decision support guidelines to veterans with chronic pain.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To evaluate the feasibility, acceptability, and usability of augmenting ATHENA-OT decision support with a Collaborative Care intervention.
Zeitfenster: 20 weeks post baseline
  • PCPs and the CM in the Collaborative Care arm will report greater self-efficacy in communicating ATHENA-OT pain management recommendations and in developing a Pain Care Plan with chronic pain patients
  • The CM will conduct MI communication with high fidelity.
  • Veterans in the Collaborative Care arm will report greater satisfaction with pain-related care.
20 weeks post baseline

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To preliminarily evaluate the efficacy of ATHENA-OT decision support plus Collaborative Care (CC) to improve prescription opioid safety and adherence to non-opioid pain management alternatives among primary care patients.
Zeitfenster: 20 weeks post baseline

Compared to ATHENA-OT plus Attention Control:

H2.a. Veterans randomized to Collaborative Care (CC) will be more likely to achieve a decrease in opioid risk behavior that is sustained during an 8-week post-intervention period of no contact.

H2.b. Veterans randomized to CC are more likely to initiate and sustain ≥ 1 non-opioid strategies.

H2.c. Veterans randomized to CC are more likely to report sustained improvements in pain disability.

H2.d. Substance use disorders and treatment will moderate CC efficacy; Care Manager MI-consistent communication in the CC arm will correlate with reduced opioid risk behavior in veterans.

20 weeks post baseline

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Karen Seal, MD, MPH, SFVAMC

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

12. Juni 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

12. Juni 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. August 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. September 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

3. September 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. Juni 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 13-11892
  • R34AT008319-01 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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