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Prospective Study of Colonoscopic Resection of Large Polyps and Flat Lesions

10. Mai 2019 aktualisiert von: M.D. Anderson Cancer Center
With this study, the investigators plan to review the performance of colonoscopic resection of large (> 1 cm) and flat lesions in the colon. The findings will help us define the role of colonoscopic resection of colon polyps and flat lesions and identity areas for improvement. The data will be used for continuing quality improvement and presenting our outcomes at academic meetings and publishing our results in peer reviewed journals.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Our goal is to collect data from our endoscopy reports (Endoscopy Clinic database) and electronic medical record system (Clinic Station) to complete a descriptive analysis of the 1) demographics, 2) colonoscopy resection procedure, and 3) outcome of resection - immediate and delayed complications, tumor recurrence, and cancer during follow-up 01/01/2014 - 12/31/2025.

Specific variable to be reviewed:

  1. Patient Demographics: Age, Sex, Race, Height, Weight, BMI (patient privacy will be acknowledged).
  2. Indications for Colonoscopy (screening, surveillance, symptoms or tertiary referral [EMR])
  3. Comorbid conditions: cancer and surgical history, medical conditions.
  4. Colonoscopy procedure: Quality of colon preparation (using the Boston Bowel Preparation Scale) 0 - 3 for each section of the colon (Ascending, Transverse, Descending and Total Colon), cecal intubation rate, cecal intubation and total procedure time, type of colonoscope (if CO2 was used in the procedure and techniques for colonoscope insertion, including position changes.
  5. Examination findings: Number of polyps and nature of polyps removed (site, size, surface, vascular pattern); type of polyp removed (serrated and sessile (flat); optical features and histology of polyps.
  6. Resection techniques: Biopsy, snare resection, endoscopic mucosal resection, endoscopic submucosal dissection etc.
  7. Including Pathology report findings so that a comparison can be made of the optical features and actual pathology report.
  8. Outcomes of colonoscopy: Complete or incomplete resection, local recurrence, need for surgery, etc
  9. Outcome of colonoscopy: Complications (Bleeding and perforation).

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

10000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Gottumukkala S. Raju, MD
  • Telefonnummer: 713-563-4377

Studienorte

    • Texas
      • Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030
        • Rekrutierung
        • University of Texas MD Anderson Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients undergoing endoscopy at MD Anderson Cancer Center in Houston, Texas

Beschreibung

Inclusion Criteria:

1. All Patients who have been referred for endoscopic resection of large polyps (>1 cm) and flat lesions.

Exclusion Criteria:

N/A

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Data Collection Endoscopy of Colon Polyps
Data collected from endoscopy reports and electronic medical record system to complete a descriptive analysis of the 1) demographics, 2) colonoscopy resection procedure, and 3) outcome of resection - immediate and delayed complications, tumor recurrence, and cancer during follow-up 01/01/2014 - 12/31/2025.
Data collected from endoscopy procedures.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Composite Data Review of Colonoscopic Resection of Colon Polyps and Flat Lesions
Zeitfenster: 1 day

Descriptive tables presented for demographics, polyp counts, colonoscopy experiences, polyp removals and findings. Proportions presented with 95% confidence intervals.

Continuous values such as age and times presented with median, minimum and maximum.

Comparisons among patient subgroups made with chi-square tests for categorical data and t-tests or the non-parametric alternative, Wilcoxon tests, to compare continuous measures.

Graphics such as box plots, trellis plots, bar graphs, or stacked bar graphs used to describe distributions overall and among subgroups.

1 day

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Gottumukkala S. Raju, MD, M.D. Anderson Cancer Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. April 2015

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. April 2025

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. April 2025

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Januar 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Januar 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

7. Januar 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Mai 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Mai 2019

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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