- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02597790
A Prospective, Longitudinal Study of Endothelial Function in HIV/HCV Coinfected Subjects (CTSI-PLACE)
20. Dezember 2021 aktualisiert von: Kara Chew, University of California, Los Angeles
Clinical and Translational Science Institute Prospective Longitudinal Assessment of Coinfected Subjects With HIV/Hepatitis C for Endothelial Function Study
The CTSI-PLACE Study is a study for men and women with HIV/hepatitis C co-infection or HIV only.
The study looks at the impact of having hepatitis C virus in addition to HIV on risk for cardiovascular disease.
Participants will undergo non-invasive assessment of cardiovascular disease risk through measurements of endothelial function and blood biomarkers at baseline and 1 year (or 4 weeks and 24 weeks after end of HCV treatment for those that undergo HCV treatment during study follow-up).
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
87
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
California
-
Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90025
- UCLA CARE Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
HIV/HCV coinfected and HIV monoinfected adults with well-controlled HIV
Beschreibung
Inclusion Criteria
- Men and women ≥ 18 years
- Hepatitis C negative or chronic hepatitis C infection
- Chronic HIV infection
- CD4+ T-cell count > 200 cells/mm3
- Plasma HIV-1 RNA < 50 copies/mL
- On continuous and stable ART for at least 12 weeks
- Ability and willingness to provide written informed consent.
Exclusion Criteria
- Known cardiovascular disease
- Diabetes requiring insulin therapy or hemoglobin A1c > 8%
- Inability to conform to requirements for PAT testing
- Decompensated liver disease
- Other known causes of significant liver disease
- Serious illness including acute liver-related disease and malignancy requiring systemic treatment or hospitalization within 12 weeks prior to study entry
- Presence of active or acute AIDS-defining opportunistic infections (OIs) within 12 weeks prior to study entry
- History of major organ transplantation with an existing functional graft and on immunosuppressive therapy
- History of known vascular or autoimmune disease
- Pregnancy
- HCV treatment (any approved or investigational agents) within 24 weeks prior to study entry
- Use of immune-based therapies or systemic corticosteroids within 12 weeks prior to study entry
- Advanced renal insufficiency as defined by glomerular filtration rate (GFR) < 30 mL/min/1.73 m2 or treatment by dialysis
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
---|
Group A (HIV/HCV coinfected)
|
Group B (HIV monoinfected)
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Reactive Hyperemia Index (RHI) by Peripheral Arterial Tonometry (PAT)
Zeitfenster: Baseline
|
Ratio of the average pulse wave amplitude (PWA) over a 1 minute interval starting 1 minute following cuff release to the pre-occlusion PWA (average over 3.5 minutes pre-cuff inflation)
|
Baseline
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Soluble Biomarkers (Fasting Lipid Panel, hsCRP, IL-6, D-dimer, sICAM-1, sE-selectin, Lp-PLA2, sCD14, sCD163)
Zeitfenster: Baseline
|
Serum hsCRP
|
Baseline
|
Reactive Hyperemia Index (RHI)
Zeitfenster: Week 52
|
Ratio of the average pulse wave amplitude (PWA) over a 1 minute interval starting 1 minute following cuff release to the pre-occlusion PWA (average over 3.5 minutes pre-cuff inflation)
|
Week 52
|
Soluble Biomarkers (Fasting Lipid Panel, hsCRP, IL-6, D-dimer, sICAM-1, sE-selectin, Lp-PLA2, sCD14, sCD163)
Zeitfenster: Week 52
|
Serum hsCRP
|
Week 52
|
Insulin Resistance by HOMA-IR
Zeitfenster: Baseline
|
fasting insulin (μU/mL) x fasting glucose (mg/dl) / 405
|
Baseline
|
Insulin Resistance by HOMA-IR
Zeitfenster: Week 52
|
fasting insulin (μU/mL) x fasting glucose (mg/dl) / 405
|
Week 52
|
Framingham Risk Score (FRS), 10-year Risk (%)
Zeitfenster: Baseline
|
Estimate of 10-year risk for developing coronary heart disease (CHD), calculated as described in ATP III Executive Summary, JAMA, May 16, 2001-Vol 285, No. 19.
Range of values is <1 to >/= 30% Higher risk % is worse predicted outcome.
|
Baseline
|
Framingham Risk Score (FRS), 10-year Risk (%)
Zeitfenster: Week 52
|
Estimate of 10-year risk for developing coronary heart disease (CHD), calculated as described in ATP III Executive Summary, JAMA, May 16, 2001-Vol 285, No. 19.
Range of values is <1 to >/= 30% Higher risk % is worse predicted outcome.
|
Week 52
|
Change in RHI
Zeitfenster: Baseline to Week 52
|
Baseline to Week 52
|
|
Change in Level of Each Soluble Biomarker (Components of Fasting Lipid Panel, hsCRP, IL-6, D-dimer, sICAM-1, sE-selectin, Lp-PLA2, sCD14, sCD163)
Zeitfenster: Baseline to Week 52
|
Change in serum hsCRP level
|
Baseline to Week 52
|
Change in HOMA-IR
Zeitfenster: Baseline to Week 52
|
Baseline to Week 52
|
|
Change in Framingham Risk Score (10-year Risk, %)
Zeitfenster: Baseline to Week 52
|
Change in estimated 10-year risk (% risk) for developing coronary heart disease (CHD).
Positive value indicates increase in estimated 10-year risk for CHD from baseline to Week 52.
Negative value indicates decrease in estimated 10-year risk for CHD from baseline to Week 52.
|
Baseline to Week 52
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Kara W. Chew, M.D., M.S., University of California, Los Angeles
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2019
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
30. Oktober 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
3. November 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
5. November 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
20. Januar 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. Dezember 2021
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Leberkrankheiten
- Flaviviridae-Infektionen
- Hepatitis, viral, menschlich
- Enterovirus-Infektionen
- Picornaviridae-Infektionen
- Hepatitis
- Hepatitis A
- Hepatitis C
Andere Studien-ID-Nummern
- 12-001792 (CTSI-PLACE)
- N/A (Parent P30AI028697) (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: UCLA AIDS Institute/Center for AIDS Research)
- N/A (Parent UL1TR000124) (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: UCLA Clinical and Translational Science Institute)
- 52767 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: Merck Investigator Studies Program)
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