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Pilot Study for a Prospective Surveillance Program for Rehabilitation Following Surgery for Breast Cancer

23. Oktober 2019 aktualisiert von: Kristin Campbell, University of British Columbia
Breast cancer treatment often results in long-term arm morbidity. A prospective surveillance model with arm assessment pre-surgery followed by ongoing surveillance and targeted physiotherapy treatment after breast cancer surgery may improve early detection and management of arm morbidity. This study aims to determine the effect of prospective surveillance to target physiotherapy on the prevalence of arm morbidity in the surveillance group compared to control group at 12-months after breast cancer surgery.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

41

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

30 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • age 30-75 years; receiving surgery for breast cancer, including those who will have immediate breast reconstruction.

Exclusion Criteria:

  • prior breast cancer surgery; a pre-existing shoulder pathology on the side of breast surgery that limits shoulder range of motion <75% of non-affected side; or a diagnosis of primary lymphedema

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Prospective Surveillance Group
Women assigned to surveillance group were assessed for arm morbidity at pre-surgery and at 3, 6, and 9 months post-surgery. If arm morbidity was detected at any time-point post-surgery, then a physiotherapy intervention was prescribed.
Participants received a pre-surgery arm assessment for shoulder mobility, upper body muscle strength, upper body function, and arm volume. Same assessment was repeated at 12 months post-surgery. After surgery, participants randomized to the surveillance group underwent the same arm assessment at 3, 6, and 9 months post-surgery. If arm morbidity was detected at any of those time points, then the participant was referred to individual physiotherapy treatment until the issue was resolved.
Andere Namen:
  • Prospective surveillance for arm morbidity and physiotherapy treatment
Aktiver Komparator: Education Group
Participants in the education group received the usual post-operative follow-up.
Participants received a pre-surgery arm assessment for shoulder mobility, upper body muscle strength, upper body function, and arm volume. Same assessment was repeated at 12 months post-surgery. After surgery, participants randomized to the education group were asked to attend three patient education sessions on nutrition, stress management, and fatigue management of approximately 1 hour, delivered at 3, 6, and 9 months by study staff.
Andere Namen:
  • Attention Control Group

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Participants With Arm Morbidity at 12 Months Post-surgery - Shoulder Mobility
Zeitfenster: 12 months
Arm morbidity due to decreased shoulder mobility was defined as ≥10% decrease in mobility from pre-surgery. This was measured using a goniometer and evaluated the degrees of shoulder mobility in flexion, abduction and external rotation.
12 months
Number of Participants With Arm Morbidity at 12 Months Post-surgery - Upper Body Muscle Strength
Zeitfenster: 12 months
Arm morbidity due to decreased upper body muscle strength was defined as ≥25% decrease in muscle strength from pre-surgery. This was measured using a hand-held dynamometer and evaluated in kilograms.
12 months
Number of Participants With Arm Morbidity at 12 Months Post-surgery - Upper Body Function
Zeitfenster: 12 months
Arm morbidity due to decreased upper body function was defined as ≥10 points decrease in function from pre-surgery. This was measured using the Upper Extremity Functional Index that scores 0 to 80, with higher scores indicating greater level of function.
12 months
Number of Participants With Arm Morbidity at 12 Months Post-surgery - Arm Volume
Zeitfenster: 12 months
Arm morbidity due to increase in arm volume was defined as a ≥200 mL increase from pre-surgery. Arm volume was measured using a perometer.
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Kristin Campbell, PhD, kristin.campbell@ubc.ca

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. April 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. April 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. April 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. Oktober 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Oktober 2019

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • H12-01773

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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Unentschieden

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