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A Study of Hypofractionated Radiotherapy for Limited Metastatic NSCLC Harboring Sensitizing EGFR Mutations After First Line TKI Therapy

26. Mai 2016 aktualisiert von: First People's Hospital of Hangzhou

A Phase II Trial of Hypofractionated Radiotherapy for Limited Metastatic NSCLC Harboring Sensitizing EGFR Mutations After First Line TKI Therapy

To evaluate the efficacy and toxicity of patients treated with hypofractionated radiotherapy for limited metastatic NSCLC harboring sensitizing EGFR mutations after first line TKI therapy. An exploratory biomarker analysis in blood and tumor samples is also planned.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Rational:

After inductive TKI therapy in NSCLC with sensitizing EGFR mutations, the residual lesion might be the source of subsequent disease progression, defined as acquired resistance to TKI. Two reasons can be used to explain the formation of the residual lesion:1)there is a subgroup of cancer cells that are not sensitive to TKI therapy because of tumor heterogeneity, like de novo T790M mutation; 2)some cancer cells can keep static state during the beginning treatment, and then develops acquired resistance to TKI therapy under the long-term drug pressure and continue to re-proliferation. From this point of view, elimination of residual lesion provides the chance to reduce or slow the possibility of developing resistance to TKI.

Objective:

To evaluate the efficacy and toxicity of patients treated with hypofractionated radiotherapy for limited metastatic NSCLC harboring sensitizing EGFR mutations after first line TKI therapy. An exploratory biomarker analysis in blood and tumor samples is also planned.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

76

Phase

  • Phase 2

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Newly diagnosed metastatic lung adenocarcinoma harboring sensitizing EGFR mutations (L858R, exon 19 deletion), and became oligometastatic disease after 3 months TKI, evaluated by PET/CT scan, brain MRI, and abdomen ultrasound (≤6 discrete lesions of disease, exclusive of the brain metastases, ≤3 lesions in the liver, ≤3 lesions in the lung);
  • All sites of disease must be amenable to definitive RT;
  • An intrathoracic lymph nodal station is considered 1 discrete lesion, according to IASLC lymph nodal station map;
  • Age 18 years or older;
  • ECOG Performance Status 0-2;
  • Adequate bone marrow, liver and renal function, as specified below: Absolute Neutrophil Count (ANC) ≥ 1.5 x 109/L; Hemoglobin ≥ 8 g/dL; Platelets ≥ 100 x 109/L; Serum total bilirubin ≤ 1.5 x upper limit of normal (ULN) ; AST and ALT ≤ 2.5 x ULN or ≤ 5 x ULN if liver metastases are present; Serum creatinine ≤ 1.5 x upper limit of normal or creatinine clearance ≥ 60ml/min for patients with creatinine levels above institutional normal;
  • For women of child-bearing potential, negative pregnancy test within 14 days prior to starting treatment;
  • Men and women of childbearing age must be willing to use effective contraception while on treatment and for at least 3 months thereafter;
  • Patients and their family signed the informed consents;

Exclusion Criteria:

  • Received chemotherapy before TKI therapy;
  • Brain parenchyma or leptomeningeal disease;
  • Any site of disease that is not amenable to definitive RT;
  • Concurrent malignancies other than non-melanoma skin cancer that require active ongoing treatment;
  • Any medical co-morbidities that would preclude radiation therapy.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: EGFR-TKI
Patients take EGFR-TKI alone till tumor progression
Gefitinib 250mg po qd or Erlotinib 150mg po qd or Icotinib 125mg po tid
Andere Namen:
  • Gefitinib/Erlotinib/Icotinib
Aktiver Komparator: EGFR-TKI+hypofractionated radiotherapy
After 3 mos TKI, patients with limited metastatic take EGFR-TKI concurrent with hypofractionated radiotherapy till tumor progression.
40-45 Gy/5-15 f
Gefitinib 250mg po qd or Erlotinib 150mg po qd or Icotinib 125mg po tid
Andere Namen:
  • Gefitinib/Erlotinib/Icotinib

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Progressionsfreies Überleben
Zeitfenster: 3 Jahre
3 Jahre

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Zur Beurteilung der kurzfristigen Lebensqualität (QOL)
Zeitfenster: 4 Monate
FACT-E-Score 4 Monate nach der Docetaxel-Konsolidierungstherapie
4 Monate
Frequency of T790M mutation before treatment detected by ctDNA
Zeitfenster: 1 months
1 months
Abundance of T790M mutation before treatment detected by ctDNA
Zeitfenster: 1 months
1 months
Frequency of T790M mutation after radiotherapy detected by ctDNA
Zeitfenster: 3 months
3 months
Abundance of T790M mutation after radiotherapy detected by ctDNA
Zeitfenster: 3 months
3 months
Frequency of T790M mutation after 1 year detected by ctDNA
Zeitfenster: 1 year
1 year
Abundance of T790M mutation after 1 year detected by ctDNA
Zeitfenster: 1 year
1 year
Rate of CTCAE grade 2 or higher radiation pneumonitis
Zeitfenster: 1 years
We will assess the rate of symptomatic radiation pneumonitis in patients who received the radiation therapy.
1 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2016

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. April 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Mai 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. Juni 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

2. Juni 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Mai 2016

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2016

Mehr Informationen

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