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Effects of Oral Protein Load on Kidney Function in Patients Undergoing Cardiac Surgery

18. November 2018 aktualisiert von: Faeq Husain, University of Giessen

Effects of Preoperative High Oral Protein Load on Short- and Long-term Renal Outcomes Following Cardiac Surgery - a Matched Case-control Study

Acute kidney injury (AKI) occurs in approximately one-third of patients undergoing cardiac surgery (CS), and represents one of the most significant negative predictors of patient outcome in this population. In the healthy adult, a high protein meal is known to enhance glomerular filtration rate and is mediated by an increase in renal blood flow. The investigators hypothesized that preoperative oral protein load may precondition the kidneys for upcoming insults and reduce the rate of postoperative AKI and long-term renal outcome.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Acute kidney injury (AKI) occurs in approximately one-third of patients undergoing cardiac surgery (CS), and represents one of the most significant negative predictors of patient outcome in this population. To date, there is no therapy to prevent AKI. In the healthy adult, a high protein meal is known to enhance glomerular filtration rate (GFR) and is mediated by an increase in renal blood flow. The investigators hypothesized that preoperative oral protein load may induce an adaptive response of the kidneys, and precondition the kidneys for upcoming insults. In the present study, the investigators aimed to compare the prevalence and severity of AKI in patients undergoing oral high protein load of the 'Preoperative Renal Functional Reserve Predict Risk of AKI after Cardiac Operation' study to age- and gender-matched "controls" who had a standard preoperative care the day prior to surgery within the same period (November 2014-October 2015) at San Bortolo Hospital, Vicenza, Italy. Both groups were followed 1 year post-discharge to evaluate long-term renal outcomes.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

214

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Adult patients with estimated GFR ≥60 ml/min/1.73 m2 (CKD-Epidemiology Collaboration equation) undergoing elective cardiac surgery (coronary artery bypass, valve replacements, combined or other surgery, with cardiopulmonary bypass) between November 2014 and October 2015 at the San Bortolo Hospital, Vicenza, Italy

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Subjects older than 18 years undergoing elective cardiac surgery
  2. Subjects older than 18 years with an estimated eGFR >60 ml/min/1.73 m2 (CKD-EPI)
  3. Subjects who signed informed consent forms

Exclusion Criteria:

  1. Pregnancy
  2. Chronic kidney disease ≥ stage III (KDIGO criteria)
  3. Preexisting acute kidney injury (as determined by all available serum creatinine values from hospital and outpatient medical records within the previous 90 days)
  4. Solitary kidney
  5. Diabetes mellitus type 1
  6. Recent cardiac arrest or myocardial infarction up to 7 days before surgery
  7. Liver failure or cirrhosis
  8. Total parenteral nutrition
  9. Haemoglobin <11 g/dl
  10. Sepsis
  11. History of malabsorption, chronic inflammatory bowel disease, short bowel, or pancreatic insufficiency
  12. Transplant donor or recipient
  13. Active autoimmune disease with renal involvement
  14. Rhabdomyolysis
  15. Prostate hypertrophy with International Prostate Symptom Score ≥20
  16. Transcatheter aortic valve implantation
  17. Active neoplasm
  18. Patients who did not pause angiotensin-converting enzyme inhibitors or angiotensin II receptor blockers or received non-steroidal anti-inflammatory drugs a minimum of 48 hours before hospital admission.
  19. Patients who received intravenous radiocontrast agents within the 72 hours before hospital admission.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Cardiac Surgery
214 adult patients with estimated GFR ≥60 ml/min/1.73 m2 (CKD-Epidemiology Collaboration equation) undergoing elective cardiac surgery (coronary artery bypass, valve replacements, combined or other surgery, with cardiopulmonary bypass) between November 2014 and October 2015 at the San Bortolo Hospital, Vicenza, Italy

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Occurrence of AKI after cardiac surgery
Zeitfenster: 7 days
using full Kidney Disease: Improving Global Outcomes criteria
7 days
Long-term change in estimated GFR
Zeitfenster: 3 months and 1 year after cardiac surgery
using CKD-Epidemiology Collaboration creatinine formula
3 months and 1 year after cardiac surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Claudio Ronco, MD, International Renal Research Institute of Vicenza, Vicenza, Italy

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. November 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Oktober 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

24. November 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. März 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. März 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

5. April 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. November 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. November 2018

Zuletzt verifiziert

1. November 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 79/16 F

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

All IPD that underlie results in a publication

IPD-Sharing-Zeitrahmen

Starting immediately after results have been published

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

by email request to first author

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • SAFT

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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