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The Analgesic Efficacy of Ultrasound Guided Transversus Abdominal Plane Block After Abdominal Cancer Surgeries (TAP)

23. Mai 2017 aktualisiert von: Dr Anita Kulkarni, Rajiv Gandhi Cancer Institute & Research Center, India

The Analgesic Efficacy of Ultrasound Guided Transversus Abdominis Plane (TAP) Block in Lower Abdominal OncoSurgeries

Effective postoperative pain control results in decreased cardiac and pulmonary complications, patient satisfaction and early mobilization. A prospective, randomized comparative study was done of analgesic efficacy, opioid requirement and side effects in patients undergoing lower abdominal cancer surgeries. In Study Group Ultrasound guided Transversus Abdominis Plane (TAP) block was given and control Group no TAP block was given. Patient controlled analgesia (PCA) with intravenous morphine was given to both group patients, and total good PCA demands in both the groups was studied.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Adult patients of both sexes undergoing major lower abdominal cancer surgeries were enrolled in the study. After obtaining written informed consent from all the patients, they were randomly allotted to either Study (TAP) Group or Control group. Standard general anesthesia with endotracheal intubation was performed in all the patients. Preoperatively all patients received information about Visual Analogue Scale (VAS) for Pain Score from 1 to 10 depending on intensity of pain and about the use of Patient Controlled Analgesia (PCA) Pump. After the end of surgery and before extubation bilateral Ultrasound guided Transversus Abdominis Plane (TAP) block was performed with 16 G Tuohy needle and 18 G Braun Perifix epidural catheter was placed about 6-8 cms in situ. Bupivacaine 0.25 % 20 ml was given bilaterally and repeated 8 hourly in the Postoperative Anaesthesia Care Unit (PACU) for first 24 hours. The PCA Pump was set to deliver bolus Intravenous Morphine 1 milligram ( mg ) with lock out interval 10 minutes. In the PACU heart rate, Non invasive blood pressure, Visual Analogue Score at rest and on knee flexion, Sedation score, nausea and vomiting, any side effects as itching was noted by care provider at 0, 2, 4, 6, 12, 18 and 24 hours. Total and good PCA demands upto 24 hours was recorded.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult patients belonging to American Society of Anesthesiologist (ASA) Physical Status I to III, for Open lower abdominal major onco surgeries more than 2 hours duration.

Exclusion Criteria:

  • Patient refusal to participate in the study, allergy to local anesthetics, coagulopathy, local skin infection at the site of TAP Block.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Transversus Abdominis Plane (TAP) Block Group
Intervention - At the end of surgery Ultrasound guided Transversus Abdominis Plane block was given with 20 ml 0.25 % bupivacaine bolus and repeated every 8 hourly upto 24 hours.
Intervention - At the end of surgery Ultrasound guided Transversus Abdominis Plane block was given with 20 ml 0.25 % bupivacaine bolus and repeated every 8 hourly up to 24 hours.
Placebo-Komparator: Control Group (No TAP Block)
The Transversus Abdominis Plane Block was not performed. Intravenous PCA Morphine was given as rescue analgesic upto 24 hours.
PCA Intravenous Morphine 1 milligram bolus on demand was given as rescue analgesia up to 24 hours.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Visual Analogue Pain Score in PACU in Transversus Abdominis Plane Block and Control Patient Group.
Zeitfenster: up to 24 hours
In the PACU Visual Analogue Pain Score will be noted at rest and on knee flexion up to 24 hours.
up to 24 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Total and Good demands for PCA IV Morphine in milligrams in both the groups.
Zeitfenster: up to 24 hours
In the PACU, Total and Good PCA IV Morphine demands in milligrams in both groups was studied.
up to 24 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Anita Kulkarni, MD, Rajiv Gandhi Cancer Institute and Research Centre , Delhi , India 110085

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

11. Februar 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

10. Juli 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

20. August 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Mai 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Mai 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

24. Mai 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

24. Mai 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Mai 2017

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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