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Telomeric Abnormalities in Colorectal Diseases by Fluorescent in Situ Hybridization Technique

5. Juli 2017 aktualisiert von: fatma magdy zidan, Assiut University

Telomeric Abnormalities in Benign and Malignant Colorectal Diseases by Fluorescent in Situ Hybridization Technique

Colorectal carcinoma is a heterogeneous disease that is caused by the interaction of genetic and environmental factors. colorectal carcinoma encompasses a complex disease with different molecular pathways and biological characteristics arising from a multi-step process that implicates several genetic and epigenetic events . The multi-step genetic model involves the loss of function of tumor suppressor genes, such as adenomatous polyposis coli (APC), Telomeres could be a promising marker due to the fact that their lengths change in the colorectal polyp-carcinoma sequence . Moreover, telomere length (TL) is altered in blood cells in patients with colorectal carcinoma

  • These findings could suggest that changes in TL may take place before the development of the tumor .

The two main forms of inflammatory bowel disease (IBD), ulcerative colitis (UC) and Crohn's disease (CD) are characterized by chronic intestinal inflammation and risk of progression to colon cancer. One proposed cause of the latter characteristic is chromosome instability, since the rearrangement of genetic material can lead to activation of oncogenes, loss of tumor suppressor genes and other changes that lead to uncontrolled cell growth. Chromosome instability is particularly associated with UC and has been observed in colon epithelial cells and peripheral blood mononuclear cell. Since genomic instability in peripheral blood mononuclear cells (PBMCs) has been used as a biomarker for global cancer risk in a number of diseases, the latter observation suggests the possibility of a chromosome instability syndrome in UC that could affect all tissues. One possible cause of chromosome instability is telomere dysfunction .

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Human chromosomes are capped and stabilized by telomeres, which not only protect them from damage but also have a role in regulating cellular senescence. After reaching a critical length, telomeres experience a double DNA change and cells will eventually enter senescence (replication) or cell death . Telomere length and telomere shortening have been long hypothesized to be a biological marker of aging at the cellular level and a potential mechanism of carcinogenesis. Genomic instability is a critical factor in the initiation and progression of human cancers. One mechanism that underlies genomic instability is loss of telomere function .

fluorescent in situ hybridization is a molecular diagnostic technique that utilizes labeled DNA probes to detect or confirm gene or chromosome abnormalities. fluorescent in situ hybridization is often utilized for both research and diagnosis of hematological malignancies and solid tumors. Conceptually, fluorescent in situ hybridization is a very straightforward technique whereby a DNA probe is hybridized to its complementary sequence on chromosomal preparations previously fixed on microscope slides . fluorescent in situ hybridization is able to detect cells that have chromosomal abnormalities consistent with neoplasia .

There has been a surge of published studies which assessed the association between telomere length and development of colorectal carcinoma. Thus, a meta-analysis addressing colorectal carcinoma and telomere length would be a useful addition to the current information in this area.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

80

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

all patients with colorectal benign or malignant disease

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult age group ˃ 18 years.
  • Newly diagnosed cases (no previous treatment).
  • No treatment was taken for HCV infection.

Exclusion Criteria:

  • age group < 18 years.
  • Patients with malignancy of other type.
  • Patients not diagnosed by endoscopy or biopsy (not surely diagnosed).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
control group
taking blood samples from apparently healthy people
taking blood samples and measure telomeric abnormalities
benign colorectal
taking blood samples from patients
taking blood samples and measure telomeric abnormalities
malignant colorectal
taking blood samples from patients
taking blood samples and measure telomeric abnormalities

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
presence of telomeric abnormalities
Zeitfenster: one year
measure percentage of telomeric abnormalities in benign and malignant colorectal diseases
one year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: fatma magdy zidan, residant, South Egypt Cancer Institute

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. August 2017

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2018

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. August 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Juli 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Juli 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

6. Juli 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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