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IMRT and Timing in Combination With EGFRTKI for Stage IV Non-small-cell Lung Cancer

23. August 2017 aktualisiert von: LuBing

IMRT and Timing in Combination With EGFRTKI for Stage IV Non-small-cell Lung Cancer: Results of a Randomised,Openlabel,Multicentre Study

This study is for patients with EFGR gene sensitive mutations diagnosed by pathology or cytology, having a course of chest radiotherapy treatment and molecular Target Therapy for the treatment of stage IV non-small cell lung cancer. Patients with non-small cell lung cancer have a risk of the tumour in the lung recurring or progressing after treatment.

In this study, the investigators aim to verify the following hypothesis:

  • whether in combination with concurrent or concomitant EGFR-TKI regimen chemotherapy, Intensity Modulated Radiation Therapy can reduce the risk of the tumour in the lung recurring or progressing similarily.
  • Intensity Modulated Radiation Therapy concomitant with EGFR-TKI has a better normal tissue dose/volume tolerance than concurrent regimen.
  • the survival can be improved by using this new molecular Target-radiotherapy method.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

160

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Guizhou
      • Guiyang, Guizhou, China, 550004
        • The Affiliated Hospital of Guizhou Medical University
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Histologically or cytologically confirmed stage IV NSCLC[UICC 2017 8th edition] with known sensitive EGFR mutations(confirmed by tissue or blood).
  • Have not received one or more prior treatments
  • 18 to 80 years of age.ECOG performance status 0~2 or KPS≥60
  • Have distant metastatic lesions≤5;and have clear consciousness when the metastatic sites were brain; and have no influence on pulmonary function when the metastatic sites were lung.
  • Have no contraindications in radiotherapy, EGFR-TKI and chemotherapy
  • Normal bone marrow and organ function as defined below:

Absolute neutrophil count ≥ 1,500/mcl Platelets ≥ 100,000/mcl Hemoglobin ≥ 9.0 g/dL Total bilirubin ≤ 2.0 x IULN AST (SGOT) / ALT (SGPT) ≤ 3.0 x IULN; if liver metastases, ≤ 5.0 x IULN Serum creatinine ≤ 1.5 x ULN LVEF ≥ 50% performed no more than 4 weeks prior to enrollment. FEV1>50%,mild-moderate pulmonary function dysfunction.

  • Able to understand and willing to sign a Human Research Protection Office (HRPO) approved written informed consent document (or that of legally authorized representative, if applicable).
  • With good compliance to the treatment and Follow-up

Exclusion Criteria:

  • Evidence of small cell, large cell neuroendocrine or carcinoid histology.
  • Non-stage IV NSCLC and ECOG performance status 3~5 or KPS<60
  • Have a serious or uncontrolled medical condition that could compromise the patients' ability to adhere to the protocol.
  • Malignant pleural effusion and pericardial effusion
  • Uncontrolled intercurrent illness including, but not limited to, hypertension , diabetes mellitus ,ongoing or active infection, symptomatic congestive heart failure, unstable angina pectoris, cardiac arrhythmia, or psychiatric illness/social situations that would limit compliance with study requirements.
  • Pregnant and/or breastfeeding: Patient must have a negative pregnancy test within 14 days of study entry.
  • Have a secondary malignancy (except adequately treated non-melanomatous skin cancer, or other cancer such as in situ of the cervix. considered cured by surgical resection or radiation). Patients who have had another malignancy in the past but have been disease free for more than 5 years are eligible.
  • A history of allergic reactions attributed to compounds of similar chemical or biologic composition to EGFR-TKI or other agents used in the study.
  • With poor compliance
  • The researchers consider it inappropriate to participate in the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Mutation+ concurrent
IMRT concurrent with EGFR-TKI on paticipants with known sensitive EGFR mutations.
·EGFR-TKI:gefitinib will be administered 250mg/d ivgtt qd; icotinib will be administered 150mg/d ivgtt tid;

High dose group:DTGTV=70Gy;

  • first course radiotherapy:40Gy/20f/4w(DTPTV:36Gy/20f/4w),2Gy/f/d;
  • late course radiotherapy:1.5Gy/f、2f/d、interval≥6 hs、DTGTV=30Gy(DTPTV=27Gy)。

Low dose group:DTGTV=50Gy;

  • first course radiotherapy:32Gy/16f/3w(DTPTV为28.8Gy/16f/3w),2Gy/f/d;
  • late course radiotherapy:1.5Gy/f、2f/d、interval≥6小时、DTGTV为18Gy(DTPTV为16.2Gy)。
Experimental: Mutation+ concomitant
IMRT concomitant with EGFR-TKI on paticipants with known sensitive EGFR mutations.
·EGFR-TKI:gefitinib will be administered 250mg/d ivgtt qd; icotinib will be administered 150mg/d ivgtt tid;

High dose group:DTGTV=70Gy;

  • first course radiotherapy:40Gy/20f/4w(DTPTV:36Gy/20f/4w),2Gy/f/d;
  • late course radiotherapy:1.5Gy/f、2f/d、interval≥6 hs、DTGTV=30Gy(DTPTV=27Gy)。

Low dose group:DTGTV=50Gy;

  • first course radiotherapy:32Gy/16f/3w(DTPTV为28.8Gy/16f/3w),2Gy/f/d;
  • late course radiotherapy:1.5Gy/f、2f/d、interval≥6小时、DTGTV为18Gy(DTPTV为16.2Gy)。

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Therapeutic efficacy of EGFR-TKI and concurrent/concomitant local RT in NSCLC patients.
Zeitfenster: >4 weeks post treatment
Tumor Response will be evaluated using the RECIST system. Modified WHO criteria will be used for measurement of tumors. The irradiated lesion will be excluded from the assessment of response.
>4 weeks post treatment
Overall survival (OS)
Zeitfenster: Up to 5 years
Overall survival is defined as the time interval from date of diagnosis to date of death from any cause
Up to 5 years
Progression-free survival (PFS)
Zeitfenster: Up to 5 years

PFS is defined as the duration of time from start of treatment to time of progression or death, whichever occurs first.

Progressive disease (PD) = at least a 20% increase in the sum of the diameters of target lesions, taking as reference the smallest sum on study, appearance of one or more non-target lesion(s) and/or unequivocal progression of existing non-target lesions

Up to 5 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Objective response rate(ORR)
Zeitfenster: Up to 5 years

Partial response + complete response per RECIST 1.1 criteria Complete response (CR) = disappearance of all target lesions, non-target lesions, and normalization of tumor marker level

Partial response (PR) = at least a 30% decrease in the sum of the diameters of target lesions, taking as reference the baseline of sum diameters

Up to 5 years
Disease control rate (DCR)
Zeitfenster: Up to 5 years

Percentage of patients who achieve complete response, partial response, or stable disease per RECIST 1.1 criteria.

Complete response (CR) = disappearance of all target lesions, non-target lesions, and normalization of tumor marker level

Partial response (PR) = at least a 30% decrease in the sum of the diameters of target lesions, taking as reference the baseline of sum diameters

Stable Disease (SD): Neither sufficient shrinkage to qualify for PR nor sufficient increase to qualify for PD, taking as reference the smallest sum diameters while on study.

Up to 5 years
Nebenwirkungen (Toxizitäten)
Zeitfenster: Bis zu 5 Jahre
Die Beschreibungen und Einstufungsskalen der überarbeiteten NCI Common Terminology Criteria for Adverse Events (CTCAE) Version 4.0 werden für alle Toxizitätsberichte verwendet.
Bis zu 5 Jahre
Local regional progression-free survival(LRPFS)
Zeitfenster: Time Frame: Up to 5 years

LRPFS is defined as the duration of time from start of treatment to time of progression or recurrence, whichever occurs first..The target lesions is only for primary tumor and regional positive lymph nodes.

Progressive disease (PD) = at least a 20% increase in the sum of the diameters of target lesions, taking as reference the smallest sum on study, appearance of one or more target lesion(s) and/or unequivocal progression of existing target lesions.

Time Frame: Up to 5 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienleiter: Lu Bing, Director, ouyangww103173@163.com

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Oktober 2017

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. Dezember 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

30. Dezember 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. August 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. August 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

23. August 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. August 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. August 2017

Zuletzt verifiziert

1. August 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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