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Implementation of Smoking Cessation Within NCI Community Oncology Research Program (NCORP) Sites (OaSiS)

20. Juli 2022 aktualisiert von: Wake Forest University Health Sciences

Implementation Of Smoking Cessation Services Within NCI NCORP Community Sites With Organized Lung Cancer Screening Programs

Evaluate a multi-faceted training program to improve short-term smoking cessation rates (<14 days post-visit) and short (3 months) and sustained abstinence (6 months) among 1,114 enrolled smokers who present for low-dose computed tomography (LDCT) lung cancer screening in 26 community-based practices.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

We utilize an effectiveness-implementation hybrid design, employing a cluster, randomized control trial of community-based NCORP sites to study the effectiveness of a multi-faceted intervention to improve smoking cessation among lung cancer screening patients, as well as dissemination and implementation (D&I) science to optimize and accelerate translation of findings into clinical practice. We will: (1) Evaluate a multi-faceted training program to improve short-term smoking cessation rates (1-week post-visit) and sustained abstinence (6 months) among 1,114 enrolled smokers (557 in each trial arm) who present for LDCT lung cancer screening in community-based lung cancer screening practices; (2) Characterize the adoption and adaptation of the evidence-based tobacco cessation strategies in 26 community-based LDCT lung cancer screening programs; and (3) Develop and evaluate an implementation toolkit for integrating evidence-based tobacco cessation strategies in community-based LDCT lung cancer screening programs. Qualitative data will be collected from key informants at participating screening programs during and after intervention implementation. Quantitative survey data (baseline, <14 days, 3 months, and 6 months) and saliva specimens (6 months only) will be collected from smoking patients receiving screening within these programs.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

1094

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Delaware
      • Newark, Delaware, Vereinigte Staaten, 19713
        • Helen F Graham Cancer Center
    • Georgia
      • Augusta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30912
        • Augusta University Medical Center
      • Savannah, Georgia, Vereinigte Staaten, 31405
        • Lewis Cancer and Research Pavilion at Saint Joseph's/Candler
    • Hawaii
      • Honolulu, Hawaii, Vereinigte Staaten, 96859
        • Tripler Army Medical Center
    • Illinois
      • Mount Vernon, Illinois, Vereinigte Staaten, 62864
        • Good Samaritan Regional Health Center
      • Urbana, Illinois, Vereinigte Staaten, 61801
        • Carle Cancer Center
    • Iowa
      • Ames, Iowa, Vereinigte Staaten, 50010
        • McFarland Clinic PC - Ames
      • Des Moines, Iowa, Vereinigte Staaten, 50314
        • Mercy Medical Center - Des Moines
    • Louisiana
      • Shreveport, Louisiana, Vereinigte Staaten, 71103
        • LSU Health Sciences Center at Shreveport
    • Michigan
      • Ann Arbor, Michigan, Vereinigte Staaten, 48106
        • Saint Joseph Mercy Hospital
      • Grand Rapids, Michigan, Vereinigte Staaten, 49503
        • Spectrum Health at Butterworth Campus
      • Royal Oak, Michigan, Vereinigte Staaten, 48073
        • William Beaumont Hospital-Royal Oak
    • Minnesota
      • Waconia, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55387
        • Ridgeview Medical Center
    • Missouri
      • Ballwin, Missouri, Vereinigte Staaten, 63011
        • Saint Louis Cancer and Breast Institute-Ballwin
      • Bolivar, Missouri, Vereinigte Staaten, 65613
        • Central Care Cancer Center - Bolivar
      • Branson, Missouri, Vereinigte Staaten, 65616
        • Cox Cancer Center Branson
      • Joplin, Missouri, Vereinigte Staaten, 64804
        • Freeman Health System
      • Joplin, Missouri, Vereinigte Staaten, 64804
        • Mercy Hospital Joplin
      • Rolla, Missouri, Vereinigte Staaten, 65401
        • Delbert Day Cancer Institute at PCRMC
      • Rolla, Missouri, Vereinigte Staaten, 65401
        • Mercy Clinic-Rolla-Cancer and Hematology
      • Saint Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63131
        • Missouri Baptist Medical Center
      • Saint Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63141
        • Mercy Hospital Saint Louis
      • Saint Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63109
        • Saint Louis Cancer and Breast Institute-South City
      • Springfield, Missouri, Vereinigte Staaten, 65807
        • CoxHealth South Hospital
      • Springfield, Missouri, Vereinigte Staaten, 65804
        • Mercy Hospital Springfield
      • Washington, Missouri, Vereinigte Staaten, 63090
        • Mercy Hospital Washington
    • Nevada
      • Las Vegas, Nevada, Vereinigte Staaten, 89102
        • University Medical Center of Southern Nevada
      • Reno, Nevada, Vereinigte Staaten, 89503
        • Saint Mary's Regional Medical Center
    • New York
      • Bronx, New York, Vereinigte Staaten, 10467
        • Montefiore Medical Center - Moses Campus
    • North Carolina
      • Winston-Salem, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27103
        • Novant Health Forsyth Medical Center
    • North Dakota
      • Fargo, North Dakota, Vereinigte Staaten, 58122
        • Sanford Roger Maris Cancer Center
      • Fargo, North Dakota, Vereinigte Staaten, 58103
        • Sanford South University Medical Center
    • Ohio
      • Chillicothe, Ohio, Vereinigte Staaten, 45601
        • Adena Regional Medical Center
    • Oklahoma
      • Oklahoma City, Oklahoma, Vereinigte Staaten, 73120
        • Mercy Hospital Oklahoma City
    • Pennsylvania
      • Danville, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 17822
        • Geisinger Medical Center
    • South Carolina
      • Boiling Springs, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29316
        • Prisma Health Cancer Institute - Spartanburg
      • Clinton, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29325
        • Prisma Health Cancer Institute - Laurens
      • Easley, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29640
        • Prisma Health Cancer Institute - Easley
      • Greenville, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29605
        • Prisma Health Cancer Institute - Faris
      • Greenville, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29615
        • Prisma Health Cancer Institute - Eastside
      • Greenville, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29605
        • Prisma Health Cancer Institute - Butternut
      • Greenville, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29605
        • Prisma Health Greenville Memorial Hospital
      • Greer, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29650
        • Prisma Health Cancer Institute - Greer
      • Seneca, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29672
        • Prisma Health Cancer Institute - Seneca
    • Tennessee
      • Memphis, Tennessee, Vereinigte Staaten, 38120
        • Baptist Memorial Hospital and Cancer Center-Memphis
    • Virginia
      • Richmond, Virginia, Vereinigte Staaten, 23235
        • VCU Massey Cancer Center at Stony Point
      • Richmond, Virginia, Vereinigte Staaten, 23298
        • Virginia Commonwealth University/Massey Cancer Center
    • Wisconsin
      • La Crosse, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 54601
        • Gundersen Lutheran Medical Center
      • Milwaukee, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 53215
        • Aurora Saint Luke's Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Agrees to have NCORP research personnel serve as the study liaison and another person to serve as the cessation program champion.
  • Agrees to participate in all aspects of the intervention, randomization, and evaluation.
  • Agrees to participate in a confidential 1-on-1 semi-structured interview with the research team.
  • Agrees to have the interview taped, transcribed and qualitatively analyzed.
  • Age ≥18 years
  • Potential participants will be screened using the following question: "Do you smoke cigarettes every day, some days, or not at all?" (BRFSS). A current smoker is anyone responds "every day" or "some days".

Exclusion Criteria:

  • Current use (previous 30 days) of a tobacco dependence treatment including bupropion, varenicline, and nicotine replacement
  • Individuals who use e-cigarettes and who are not smoking cigarettes. Dual users (those who use both e-cigarettes and cigarettes) will still be included in the trial.
  • The presence of a physical or cognitive impairment that would prevent a person from engaging in survey research (such as blindness, deafness, or dementia).
  • Individual has already completed the intended LDCT lung cancer screening for this study.
  • Non-English speaking participants.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intervention

Training of Lung Cancer Screening Personnel on implementation of the United States Public Health Service (US PHS) Guidelines for Smoking Cessation and Performance Coaching during Implementation Phase of the Study

Data collection from Patients: demographics, health status, smoking history, quitting behavior, perceptions of lung cancer risk and worry, impact of screening on tobacco use behavior, and exposure to the intervention. (baseline, <14 days, 3 months, and 6 months)

Training of Lung Cancer Screening Personnel on implementation of the US PHS Guidelines for Smoking Cessation and Performance Coaching during Implementation Phase of the Study

Each site will have a coaching team: two members of our research team including an expert in tobacco cessation and an expert in lung cancer screening. Active coaching includes six, 1-1 ½ hour video exchanges among program sites and coaching teams, once every 4-6 weeks over an 8-month implementation phase. One week prior to the call, each site will be prompted with an email to inform the coaching team of any challenges associated with implementation.

Kein Eingriff: Usual Care

No training or performance coaching calls on personnel, just usual clinic practice.

Data collection from Patients: demographics, health status, smoking history, quitting behavior, perceptions of lung cancer risk and worry, impact of screening on tobacco use behavior, and exposure to the intervention. (baseline, <14 days, 3 months, and 6 months)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of Patients With 7-day Sustained Smoking Abstinence Reported in the Patient Survey
Zeitfenster: 6 months (after baseline)
7-day sustained smoking abstinence will be measured by the question "Have you smoked a cigarette (or other tobacco products), even a puff, in the last 7 days?" in patient survey.
6 months (after baseline)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Salivary Cotinine Test for Non-Smokers
Zeitfenster: 6 months (after baseline)
7-day Sustained Smoking abstinence will be validated using a salivary cotinine test in non smokers. Abstinence will be determined by percentage of smokers whose tests come back negative for cotinine. Low levels of cotinine less than 15 milligrams per milliliter (mg/mL) would suggest true smoking cessation and levels higher than or equal to 15 mg/mL would suggest they are still smoking.
6 months (after baseline)
Short-term Smoking Abstinence - Patient Survey
Zeitfenster: 3 months (after baseline)
Short-tem smoking abstinence will be measured as part of the patient survey as the percentage of patients who report that they have not smoked.
3 months (after baseline)
Total Number of Services Participant Reported Received at 14 Days
Zeitfenster: <= 14 days after baseline
Fidelity to the intervention will be measured by a patient survey that asks patients if they received up to 18 cessation services during the screening visit. This is the total each participant reported receiving and can range from 0 to 18, with higher values representing more services.
<= 14 days after baseline

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Kristie Foley, PhD, Wake Forest University Health Sciences

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juni 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

22. Februar 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

22. Februar 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. September 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. September 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. September 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. Juli 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Juli 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • IRB00040071
  • 1R01CA207158-01 (US NIH Stipendium/Vertrag)
  • REBAWF-20817CD (Andere Kennung: NCI)
  • NCI-2017-01669 (Registrierungskennung: NCI CTRP)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

Wake Forest (WF) NCORP Research Base (RB) is committed to following the NIH Statement on Sharing Research Data (http://grants.nih.gov/grants/guide/notice-files/NOT-OD-03-032.html). As of July 2018, the WF NCORP RB signed an agreement with NCI to contribute de-identified data and data dictionaries from clinical trials conducted through our RB to the NCI National Clinical Trials Network (NCTN)/NCORP data archive within 6 months of primary and non-primary publications of phase II/III and phase III trials (https://nctn-data-archive.nci.nih.gov/). This will become the primary means for sharing raw data and we will adhere to the guidelines spelled out in the NCTN/NCORP Data Archive Usage Guide.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

see NIH policy

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

request using uniform resource locator (URL) below

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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