- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03327103
Decision Navigation for Advanced Prostate Cancer Treatment Options Using mHealth
26. Oktober 2020 aktualisiert von: Randy A. Jones, University of Virginia
Prostate cancer is a commonly diagnosed cancer, and is the second leading cause of cancer deaths among men in the U.S. The subgroup of men with advanced prostate cancer is particularly vulnerable to difficult choices for treatment because of the nature of their disease and having limited options.
This study will test the use of an innovative Registered Nurse-Community Patient Navigator team delivered interactive mHealth decision aid for patients with advanced prostate cancer to help facilitate informed shared decisions about anti-cancer treatment that affects their quality of life.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Many patients with advanced prostate cancer along with their decision partners/ proxies (DPP) struggle with complex treatment decisions, such as when to start, change, or stop cancer directed treatment.
Despite the utility of decision aids (DAs) to address decisional conflict, little is known about treatment decision-making for advanced cancers.
The study's primary aim is to test the effects of a theory- based mHealth DA (CHAMPION) administered by Registered Nurse (RN)-Community Patient Navigator (CPN) teams to advanced prostate cancer patients and decision partners/proxies on the following outcomes: less decisional conflict/uncertainty, higher psychosocial quality of life domain (HRQL-PSY), and less regret at the time of making an anti-cancer treatment decision.
The secondary aim is to evaluate the CPN role in delivery of the mHealth DA (CHAMPION) from the patients' and decision partners/proxies' perspective.
Preliminary estimates of treatment effects by race to see if the data support a larger effect among African Americans versus Others in the primary and secondary aims will also be explored.
This mixed-methods population-based randomized controlled trial will gather data from 158 patient/DPP pairs at three sites: University of Virginia Emily Couric Cancer Center, the Sidney Kimmel Comprehensive Cancer Center at Johns Hopkins University, and Virginia Commonwealth University Massey Cancer Center.
The pretest/posttest design will measure a time period that includes three single-event decisions over the course of their cancer-directed treatment; and a qualitative retrospective design will allow exploring the experiences of both patients and their DPPs separately in an interview at the completion of the study.
Stratification by race (African-American and Caucasian/Other) and decision point (starting vs. changing vs. stopping anticancer treatment) will be used.
There will be two groups: the control (enhanced usual care [EUC]) group and the decision intervention (DI) group.
The DI group will receive an interactive 7-component cognitive-behavioral skills mHealth program (DA) with a RN-CPN team, primarily focusing on decision-making during cancer treatment.
Self-report measures will be used for all participants in addition to probes for the taped interviews with DI.
The primary outcome measures are 1) decisional conflict (uncertainty), 2) decisional regret, 3) HRQL-PSY, and 4) decision-making participation preference.
Generalized linear models will be used for data analysis for the quantitative component, and qualitative evaluation of the intervention will be conducted to capture each pair's experience of the CHAMPION intervention.
This innovative mHealth DA delivered by a CPN is expected to increase acceptability and the uptake of both the DA and the technology components.
This addresses several NIH/NINR innovative questions, through the use of information technology to promote health-related decision-making for providers and patients, examining patient outcomes for improvement in healthcare, as well as to engage and support individuals such as extended family, lay coaches, etc. to augment provider care and recommendations.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
316
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Maryland
-
Baltimore, Maryland, Vereinigte Staaten, 21205
- Rekrutierung
- Johns Hopkins University
-
Kontakt:
- Jennifer Wenzel, PhD,RN,FAAN
- Telefonnummer: 410-502-1114
- E-Mail: jwenzel@jhu.edu
-
-
Virginia
-
Charlottesville, Virginia, Vereinigte Staaten, 22908
- Rekrutierung
- University of Virginia
-
Kontakt:
- Randy A Jones, PhD,RN,FAAN
- Telefonnummer: 434-924-0125
- E-Mail: raj9c@virginia.edu
-
Kontakt:
- Jane Gildersleeve, MSN
- Telefonnummer: 434-243-3955
- E-Mail: jlg2g@virginia.edu
-
Richmond, Virginia, Vereinigte Staaten, 23219
- Rekrutierung
- Virginia Commonwealth University
-
Kontakt:
- Richard Brown, PhD
- Telefonnummer: 804-628-3340
- E-Mail: rbrown39@vcu.edu
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- 1) stages III/ IV prostate cancer 2) life expectancy ≥6 months 3) Karnofsky Performance Status >60 4) willingness of a DPP (patient selected person who provides decisional support) to participate 5) pair ages >18 years 6) ability to understand English
Exclusion Criteria:
- severe psychiatric problems
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Kein Eingriff: Enhanced Usual Care
Receive standard care
|
|
|
Experimental: Decision Intervention
Receives decision aid intervention that encompasses balance sheets, navigation, audio files, and interaction -- Cancer Health Aid to Manage Preferences and Improve Outcomes through Navigation (CHAMPION)
|
An interactive mHealth decision aid that includes immediate and over time quality of life (QL) graphical summaries for advanced prostate cancer patients to enhance informed, shared decision making and will also be used to assess the CPNs' role in the decision-making process.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Decision Conflict, Decision Regret, and Prostate Cancer Symptom Scale
Zeitfenster: 9 months
|
demonstrate less decisional conflict/uncertainty, higher QL (HRQL-PSY domain) and less regret at the time of making an anti-cancer treatment decision
|
9 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
semi-structured interview
Zeitfenster: 9 months
|
evaluate community patient navigator role in delivery of decision aid
|
9 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Randy A Jones, PhD,RN,FAAN, University of Virginia
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
21. Juli 2017
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
31. Dezember 2021
Studienabschluss (Voraussichtlich)
31. Dezember 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
26. Oktober 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
26. Oktober 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
31. Oktober 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
28. Oktober 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
26. Oktober 2020
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 19402
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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