- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03343717
Physiotherapy on Pneumonia in Childrens (VAP)
Effects of Early Mobilization in Children With Pneumonia
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Pará
-
Belém, Pará, Brasilien, 66.050-380
- Fundação Santa Casa de Misericórdia do Pará
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- patients on invasive or non-invasive mechanical ventilation for less than 96 hours
- with pneumonia due to invasive mechanical ventilation,
- aged between 1 year and 8 years
Exclusion Criteria:
- Severe Respiratory Failure
- active bleeding
- acute cerebral disorder
- presence of orthopedic contraindications (bone fractures, dislocations, subluxations, postoperative, unstable spine)
- neurological impairment with minimal functionality
- neuromuscular disease
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Sonstiges
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Verdreifachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: rehabilitation
Phase 1 passive mobilization with 10 repetitions on each joint motion and muscle stretching to the upper. Phase 2 - ability to respond to 3 of 5 simple verbal commands. Beginning with passive, active-assisted or active exercises with 5 repetitions in each joint movement in the MMSS and MMII, following the sequence of phase 1. Phase 3 - exercises of MMSS with cycle ergometer - 1 series of 1 minute or passive, active-assisted, active or active-resistidos with 5 repetitions in each joint movement, following the sequence of phase 1. |
physical therapy exercise
Andere Namen:
|
Aktiver Komparator: chest physical therapy
respiratory exercises that include techniques of bronchial hygiene maneuvers with the objective of airway clearance, pulmonary reexpansion techniques for reversal of atelectasis, passive mobilization techniques with the aim of reducing deformities and preserving joint mobility
|
chest physical therapy exercise
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Heart rate variability
Zeitfenster: 5 days
|
Influence of exercise on cardiac autonomic modulation
|
5 days
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Muscle force
Zeitfenster: 5 days
|
Analysis by Medical Research Council Scale of muscle force. The scale is classified in five grades Grade 5: Muscle contracts normally against full resistance. Grade 4: Muscle strength is reduced but muscle contraction can still move joint against resistance. Grade 3: Muscle strength is further reduced such that the joint can be moved only against gravity with the examiner's resistance completely removed. As an example, the elbow can be moved from full extension to full flexion starting with the arm hanging down at the side. Grade 2: Muscle can move only if the resistance of gravity is removed. As an example, the elbow can be fully flexed only if the arm is maintained in a horizontal plane. Grade 1: Only a trace or flicker of movement is seen or felt in the muscle or fasciculations are observed in the muscle. Grade 0: No movement is observed. |
5 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Rodrigo S Rocha, Doctor, Universidade do Estado do Pará
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Choong K, Koo KK, Clark H, Chu R, Thabane L, Burns KE, Cook DJ, Herridge MS, Meade MO. Early mobilization in critically ill children: a survey of Canadian practice. Crit Care Med. 2013 Jul;41(7):1745-53. doi: 10.1097/CCM.0b013e318287f592.
- Choong K, Foster G, Fraser DD, Hutchison JS, Joffe AR, Jouvet PA, Menon K, Pullenayegum E, Ward RE; Canadian Critical Care Trials Group. Acute rehabilitation practices in critically ill children: a multicenter study. Pediatr Crit Care Med. 2014 Jul;15(6):e270-9. doi: 10.1097/PCC.0000000000000160.
- Choong K. Early Mobilization in Critically Ill Children: Ready for Implementation? Pediatr Crit Care Med. 2016 Dec;17(12):1194-1195. doi: 10.1097/PCC.0000000000000992. No abstract available.
- Souza GSB, Novais MFM, Lemes GE, de Mello MLFMF, de Sales SCD, Cunha KDC, Rocha LSO, Avila PES, Rocha RSB. Effectiveness of Different Physiotherapy Protocols in Children in the Intensive Care Unit: A Randomized Clinical Trial. Pediatr Phys Ther. 2022 Jan 1;34(1):10-15. doi: 10.1097/PEP.0000000000000848.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2.084.580
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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