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Guided Bone Regeneration With Particulate Versus Block Graft

23. August 2018 aktualisiert von: Zekeriya Tasdemir, TC Erciyes University

Guided Bone Regeneration With Particulate Versus Block Graft: Evaluation of the Two Techniques From the Point of View of the Physician and the Patient

The aim of present study was to compare two bone augmentation techniques (Guided Bone Regeneration, GBR, with autogenous block graft and GBR with particulate autograft plus xenograft) in terms of efficacy, complications, operational parameters (cost of the materials used, time for patient preparation, time for surgery, fatigue of the physician caused by surgery) tolerability by the patient and patient comfort.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

The aim of present study was to compare two bone augmentation techniques (Guided Bone Regeneration, GBR, with autogenous block graft and GBR with particulate autograft plus xenograft) in terms of efficacy, complications, operational parameters (cost of the materials used, time for patient preparation, time for surgery, fatigue of the physician caused by surgery) tolerability by the patient and patient comfort. 30 systemically healthy individuals with inadequate alveolar bone crest width who requested implant placement (15 Female and 15 Male) participated in this study. After an initial examination, 15 patients were assigned to GBR with block graft (GBR-BG) and 15 were assigned to GBR particulate autograft plus xenograft (GBR-AX). Bone thickness was recorded before surgery and at a post-operative 6th month. Complications as Bleeding, Hematoma, Flap dehiscence, Infection, Numbness were evaluated. Patients were requested to record pain and swelling via visual analog scale (VAS) at 3rd, 7th and 14th days after surgery. The swelling was also recorded by an experienced clinician at 3rd, 7th and 14th days after surgery. Cost, time for patient preparation, time for surgery, fatigue of the physician caused by surgery were also determined.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

30

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

30 Jahre bis 62 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

All patients admitted to the clinic with a complaint of tooth loss and inadequate alveolar crest (crest width <4mm) and requested of dental implant placement were examined. Patients with any systemic disease , smoking or alchol habits and medications did not included into the study due to avoid any possible effects on our results

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 30 to 62 years of age
  • systemically health
  • no smoking
  • no use of medications for previous 6 months
  • no pregnancy and lactation
  • no contraindications for periodontal surgery.

Exclusion Criteria:

  • <30 and >62 years of age
  • patients with systemic disease
  • smoking habit ( current or past)
  • any medication
  • acute illness
  • pregnancy or lactation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Guided Bone Regeneration with Particulate graft
patients who had inadequate alveolar crest (crest width <4mm) and requested of dental implant placement, treated with guided bone regeration with particulate graft
Guided Bone Regeneration with block graft
patients who had inadequate alveolar crest (crest width <4mm) and requested of dental implant placement, treated with guided bone regeration with block graft

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
bone gain
Zeitfenster: 6 month after surgery
Bone gain was calculated by cone beam computerized tomography
6 month after surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain
Zeitfenster: Post-operative pain was assessed at 3, 7, and 14 days.
Pain was evaluated by visual analog scale Visual analog scale (VAS) consist of 10 units, in combination with a graphic rating scale. On the VAS, the left and right end of the graphic represented the absence of pain (score 0) and the most severe pain (score 10), respectively. Patients were warned to fulfill the VAS, taking into consideration the intensity of their pain in the previous 24 hours on all recall days.
Post-operative pain was assessed at 3, 7, and 14 days.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

10. Januar 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

10. Januar 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

10. April 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. August 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. August 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

24. August 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

24. August 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. August 2018

Zuletzt verifiziert

1. August 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • Zek

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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