Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Minipooled-IVIG in Primary Immunodeficiency Disease

10. Mai 2020 aktualisiert von: Alshaimaa Mokhtar Selim mohamed, Assiut University

Study of Safety and Efficacy of Mini-pool Intravenous Immunoglobulin (MP-IVIG) Prepared by Assiut University Hospital Blood Bank in Primary Immunodeficiency Patients

  1. study the pharmacokinetics of mini-pooled intravenous immunoglobulin( MP-IVIG)
  2. Study the safety and efficacy of a newly developed preparation of MP-IVIG in children with primary immunodeficiency (PID) :

    • Adverse reaction of MP-IVIG(anaphylaxis and haemolysis)( no or mild or moderate)
    • Prevention of severe bacterial infection
    • Improvement of general health(weight gain and mentality)
    • Integration in to social live
  3. Compare the efficacy of MP-IVIG to standard IVIG in children with primary immunodeficiency (PID).

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Primary immunodeficiency diseases (PID) are a heterogeneous group of inherited disorders of the immune system, predisposing individuals to recurrent infections, allergy, autoimmunity, and malignancies. Clinical descriptions have already been made for more than 200 PIDs, for which over 150 forms of PID have been molecularly characterized .

A population prevalence of diagnosed PID in the United States at approximately 1 in 1,200 persons.

A part from local registration in some centres there is no national registry of PID in Egypt, and hence, the prevalence of these disorders in the investigator's population is still unknown .

An increasing number of PID are recognized, and effective treatments are possible. Early use of prophylactic antibiotics and replacement immunoglobulin can prevent significant end organ damage and improve long quality of life in these patients .

Immunoglobulin G (IgG) is an essential plasma derived medicine that is lacking in developing countries .IgG shortages leave immune deficient patients without treatment, exposing them to devastating recurrent infections from local pathogens. A simple and practical method for producing IgG from normal plasma collected in developing countries is needed to provide better, faster access to IgG for patients .

Magdy EL-Ekiaby, et al 2010 introduce the concept of small-scale ("minipool") plasma processing methods implementable with minimum infrastructural requirements. They developed viral inactivation and protein purification technologies in single-use equipment to prepare virally safe solvent/detergent-filtered (S/D-F) plasma Producing a 90%pure immunoglobulin fraction in disposable single-use devices for transfusion as well as minipool S/D-F cryoprecipitate to treat bleeding disorders.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

15

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Assiut, Ägypten
        • Faculty of medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 18 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age group: children patients under 18 years.
  • The study will include patient diagnosed as primary immunodeficiency disease (PID) in Assiut university hospital on standard IVIG therapy.

Exclusion Criteria:

  • Patient has SCID.
  • Patient with history of severe IVIG side effect.
  • Patient with severe immunodeficiency and has severe disseminated infection.
  • Patient with renal impairment
  • Patient with hepatic cell failure
  • Patient with endocrinal abnormalities
  • patient with secondary immunodeficiency diseases

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: minipooled- Intravenous immunoglobulin(MP-IVIG)
• MP-IVIG equivalent to 1 g/ kg of standard IVIG over a 6-hour to 8-hour period monthly alternated by standard IVIG for a period of 12 months follow up and the newly diagnosed cases admitted to AUH in the follow up period will be included.
The process of MP-IVIG preparation will involve the use of caprylic acid for purification and virus inactivation of Igs from mini-pools of 20 plasma donations collected in our CBTS in AUH. The equipment used for the process comprised disposable blood bags, hemodialyzers, and purification and microbial filters.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Efficacy of MP-IVIG assessed by the incidence of acute Serious Bacterial infections(SBIs)
Zeitfenster: 1 year
The rate of Acute SBIs for each participant per 1 year will be assessed by questionnaire (Serious Bacterial Infections) include sign and symptoms of acute serious bacterial infections, i.e. bacterial pneumonia, bacteremia/sepsis, bacterial meningitis, osteomyelitis/ septic arthritis, visceral abscess.
1 year
Safty of MP-IVIG assessed by percentage of adverse Events
Zeitfenster: 72 hour after adminstration of MP-IVIG and betwen infusions period
Overall percentage of adverse events as hemolysis and anaphylaxis headache and other complains that occur during 72 hours of following an infusion of MP-IVIG will be assessed by1) vital sign(pulse,blood pressure,Respiratory rate and temprature 2)Hemolysis by hemoglobin level,LDH,billirubin level.2)lbetwen infusions by home diaries.
72 hour after adminstration of MP-IVIG and betwen infusions period
Study the pharmacokinetics- MP-IVIG trough levels
Zeitfenster: predose sample

MP-IVIG trough level concentration values of serum total IgG pre the MP-IVIG infusion

(if applicable).

predose sample
Study the pharmacokinetics MP-IVIG plasma concentration -time curve
Zeitfenster: (1 hour, 2 hours and 1, 2, 3, 7, 14 and 21 days) post-dose
Blood samples for analysis of pharmacokinetics MP-IVIG plasma concentration -time curve were obtained and analysed
(1 hour, 2 hours and 1, 2, 3, 7, 14 and 21 days) post-dose
Study the pharmacokinetics MP-IVIG half-life
Zeitfenster: (1 hour, 2 hours and 1, 2, 3, 7, 14 and 21 days) post-dose
Blood samples for analysis of pharmacokinetics MP-IVIG haf-life were obtained and analysed
(1 hour, 2 hours and 1, 2, 3, 7, 14 and 21 days) post-dose
Study the pharmacokinetics MP-IVIG area under the curve
Zeitfenster: (1 hour, 2 hours and 1, 2, 3, 7, 14 and 21 days) post-dose
Blood samples for analysis of pharmacokinetics MP-IVIG haf-life were obtained and analysed
(1 hour, 2 hours and 1, 2, 3, 7, 14 and 21 days) post-dose
Study the pharmacokinetics MP-IVIG Cmax
Zeitfenster: (1 hour, 2 hours and 1, 2, 3, 7, 14 and 21 days) post-dose
Blood samples for analysis of pharmacokinetics MP-IVIG Cmax were obtained and analysed
(1 hour, 2 hours and 1, 2, 3, 7, 14 and 21 days) post-dose
Study the pharmacokinetics of MP-IVIG-Tmax.
Zeitfenster: (1 hour, 2 hours and 1, 2, 3, 7, 14 and 21 days) post-dose
Blood samples for analysis of pharmacokinetics MP-IVIG Tmax were obtained and analysed
(1 hour, 2 hours and 1, 2, 3, 7, 14 and 21 days) post-dose
Study the pharmacokinetics of MP-IVIG elimination rate constant(s).
Zeitfenster: (1 hour, 2 hours and 1, 2, 3, 7, 14 and 21 days) post-dose
Blood samples for analysis of pharmacokinetics MP-IVIG elimination rate constant(s) were obtained and analysed
(1 hour, 2 hours and 1, 2, 3, 7, 14 and 21 days) post-dose

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Compare efficacy of MP-IVIG vs standard IVIG by compare incidence of SBIs of both
Zeitfenster: 1 year
• Compare the efficacy of MP-IVIG to standard IVIG in children with Primary immunodeficiency disease (PID).
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Maha A Mohammed, professor, Assiut University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. März 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. März 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. April 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. Mai 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Mai 2020

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Primäre Immunschwäche

Klinische Studien zur minipooled- Intravenous immunoglobulin(MP-IVIG)

3
Abonnieren