- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04736979
Antibiotic PRophylAxis Based on infeCTIve Risk in Cardiac Implantable Electronic Device (PRACTICE)
Antibiotic PRophylAxis Based on infeCTIve Risk in Cardiac Implantable Electronic Device - PRACTICE Study
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Prospective, single centre, cohort study. Patients undergoing CIED surgery in a 3-years period were considered for participation. In particular, patients were eligible if undergoing first implantation or replacement or upgrade of pacemaker or implantable cardioverter-defibrillator (ICD), including cardiac resynchronization therapy (CRT).
At the time of enrolment, before index procedure, the Shariff score was calculated for every patient. According to the score, patients were stratified in two groups: low infective risk (score <3) and high infective risk (score ≥3). Two different protocols of antibiotic prophylaxis were administered according to risk stratification. Patients in the "low risk" group were treated with only two doses of antibiotics, both intravenous, of whom the first one hour before skin incision and the second after eight hours. Patients in the "high risk" group were treated with intravenous prophylaxis for two full days (of whom the first administration one hour before skin incision and the others every eight hours), followed by other seven days of oral prophylaxis, for a total of nine days. Thereby, every patient received one administration of intravenous antibiotic one hour before skin incision and a second administration after eight hours, while patients in the low risk group did not receive other antibiotics and patients in the high risk group continued intravenous antibiotics every eight hours for two days, followed by oral antibiotics for other seven days.
The intended drug for antibiotic prophylaxis was amoxicillin + clavulanic acid unless the patient had a history of allergic reactions to penicillin. The dosage was dependent on renal function: for intravenous amoxicillin + clavulanic acid 2.2 g in patients with creatinine clearance (CrCl) <30 ml/min and 1.2 g in patients with CrCl >30ml/min, for oral amoxicillin + clavulanic acid 1 g every 8 hours in patients with <30 ml/min and 1 g every 12 hours in patients with CrCl >30ml/min. In case of penicillin allergy, clindamycin was chosen. The intravenous dosage was 600 mg every 8 hours for CrCl <30 ml/min and 600 mg every 12 hours for CrCl >30 ml/min, while the oral dosage was 450 mg every 8 hours for CrCl <30 ml/min and 450 mg every 12 hours for CrCl >30 ml/min.
Patients who were already in antibiotic therapy at the time of index procedure (for reasons other than CIED implantation) were not stratified in one of the two groups: post-operative antibiotics were continued according to clinical indications and not to the study protocol. This group included patients with a documented or suspected infection before surgery in whom the CIED procedure was judged not deferrable.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- first implantation or replacement or upgrade of pacemaker or ICD
Exclusion Criteria:
- age 18 years
- ongoing pregnancy
- inability to express informed consent
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Kohorte
- Zeitperspektiven: Interessent
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
CIED related infection
Zeitfenster: 6 months
|
clinical diagnosis of systemic or local infection involving subcutaneous CIED pocket or intravenous/intracardiac CIED lead or sepsis
|
6 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Matteo Bertini, Università degli Studi di Ferrara
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Infektionen
- Postoperative Komplikationen
- Prothesenbedingte Infektionen
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Enzym-Inhibitoren
- Antibakterielle Mittel
- Beta-Lactamase-Hemmer
- Amoxicillin
- Clavulansäure
- Clavulansäuren
- Amoxicillin-Kaliumclavulanat-Kombination
Andere Studien-ID-Nummern
- 170499
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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