- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04760756
The Effects of Fragility Fracture Integrated Rehabilitation Management
17. Februar 2021 aktualisiert von: Aftab, Zohra Institute of Health Sciences
The Effects of Fragility Fracture Integrated Rehabilitation Management (FIRM) of Hip Fracture in Geriatrics
• To determine the effects of Fragility Fracture Integrated Rehabilitation Management approach in geriatric hip fracture patients (post surgical)
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This refers to Fragility Fracture Integrated Rehabilitation Management and will include following comprehensive rehabilitation program including rehab specialist, physiotherapist, occupational therapist and rehab nurse.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
20
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Islamabad, Pakistan, 0042
- Rekrutierung
- National institute of Rehabilitation medicine
-
Kontakt:
- Shaista Habibullah, Phd
- Telefonnummer: 03362291027
- E-Mail: shaista.habibullah2014@gmail.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
55 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients above 55 years of age, who underwent hip fracture management NIRM Pakistan due to hip fracture
- Patient diagnosed with femur neck, intertrochanteric fracture, and sub-trochanteric fracture
- Patient who got bipolar hemiarthroplasty, total hip replacement arthroplasty, reduction and internal fixation
Exclusion Criteria:
- Patients who underwent surgery for a cause other than a hip fracture (infection, arthritis, loosening, avascular necrosis)
- Patients who underwent surgery because of femur shaft fracture, acetabular fracture, periprosthetic fracture pathologic fracture by tumor
- Isolated fracture of the greater or lesser tuberosity
- Multiple fracture
- Revision operation
- Patients who do not agree to participate in clinical trials
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: This refers to Fragility Fracture Integrated Rehabilitation Management
This refers to Fragility Fracture Integrated Rehabilitation Management and will include comprehensive rehabilitation program and assessment
|
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Functional Ambulatory Category (FAC)
Zeitfenster: 2 weeks
|
The Functional Ambulation Categories (FAC) is a functional walking test that evaluates ambulation ability.
This 6-point scale assesses ambulation status by determining how much human support the patient requires when walking, regardless of whether or not they use a personal assistive device
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2 weeks
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EQ-5D
Zeitfenster: 2 weeks
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EQ-5D is a standardized instrument for measuring generic health status.
The EQ-5D descriptive system is a preference-based HRQL measure with one question for each of the five dimensions that include mobility, self-care, usual activities, pain/discomfort, and anxiety/depression.
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2 weeks
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Modified Barthel index (MBI)
Zeitfenster: 2 weeks
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Modified Barthel ADL index Measure of physical disability used widely to assess behaviour relating to activities of daily living for patients with disabling conditions.
It measures what patients do in practice.
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2 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Coleman EA. Falling through the cracks: challenges and opportunities for improving transitional care for persons with continuous complex care needs. J Am Geriatr Soc. 2003 Apr;51(4):549-55. doi: 10.1046/j.1532-5415.2003.51185.x.
- Shane E, Burr D, Ebeling PR, Abrahamsen B, Adler RA, Brown TD, Cheung AM, Cosman F, Curtis JR, Dell R, Dempster D, Einhorn TA, Genant HK, Geusens P, Klaushofer K, Koval K, Lane JM, McKiernan F, McKinney R, Ng A, Nieves J, O'Keefe R, Papapoulos S, Sen HT, van der Meulen MC, Weinstein RS, Whyte M; American Society for Bone and Mineral Research. Atypical subtrochanteric and diaphyseal femoral fractures: report of a task force of the American Society for Bone and Mineral Research. J Bone Miner Res. 2010 Nov;25(11):2267-94. doi: 10.1002/jbmr.253. Erratum In: J Bone Miner Res. 2011 Aug;26(8):1987.
- Kanis JA, Johnell O, Oden A, Johansson H, McCloskey E. FRAX and the assessment of fracture probability in men and women from the UK. Osteoporos Int. 2008 Apr;19(4):385-97. doi: 10.1007/s00198-007-0543-5. Epub 2008 Feb 22.
- Cummings SR, Kelsey JL, Nevitt MC, O'Dowd KJ. Epidemiology of osteoporosis and osteoporotic fractures. Epidemiol Rev. 1985;7:178-208. doi: 10.1093/oxfordjournals.epirev.a036281. No abstract available.
- Riggs BL, Melton LJ 3rd. The worldwide problem of osteoporosis: insights afforded by epidemiology. Bone. 1995 Nov;17(5 Suppl):505S-511S. doi: 10.1016/8756-3282(95)00258-4.
- Devereux G, Litonjua AA, Turner SW, Craig LC, McNeill G, Martindale S, Helms PJ, Seaton A, Weiss ST. Maternal vitamin D intake during pregnancy and early childhood wheezing. Am J Clin Nutr. 2007 Mar;85(3):853-9. doi: 10.1093/ajcn/85.3.853.
- Thompson PD, Buchner D, Pina IL, Balady GJ, Williams MA, Marcus BH, Berra K, Blair SN, Costa F, Franklin B, Fletcher GF, Gordon NF, Pate RR, Rodriguez BL, Yancey AK, Wenger NK; American Heart Association Council on Clinical Cardiology Subcommittee on Exercise, Rehabilitation, and Prevention; American Heart Association Council on Nutrition, Physical Activity, and Metabolism Subcommittee on Physical Activity. Exercise and physical activity in the prevention and treatment of atherosclerotic cardiovascular disease: a statement from the Council on Clinical Cardiology (Subcommittee on Exercise, Rehabilitation, and Prevention) and the Council on Nutrition, Physical Activity, and Metabolism (Subcommittee on Physical Activity). Circulation. 2003 Jun 24;107(24):3109-16. doi: 10.1161/01.CIR.0000075572.40158.77. No abstract available.
- Boschitsch EP, Durchschlag E, Dimai HP. Age-related prevalence of osteoporosis and fragility fractures: real-world data from an Austrian Menopause and Osteoporosis Clinic. Climacteric. 2017 Apr;20(2):157-163. doi: 10.1080/13697137.2017.1282452. Epub 2017 Feb 8.
- Nanes MS, Kallen CB. Clinical assessment of fracture risk and novel therapeutic strategies to combat osteoporosis. Fertil Steril. 2009 Aug;92(2):403-12. doi: 10.1016/j.fertnstert.2009.05.049. Epub 2009 Jun 25.
- Kanis JA, Melton LJ 3rd, Christiansen C, Johnston CC, Khaltaev N. The diagnosis of osteoporosis. J Bone Miner Res. 1994 Aug;9(8):1137-41. doi: 10.1002/jbmr.5650090802. No abstract available.
- Watts NB, Bilezikian JP, Camacho PM, Greenspan SL, Harris ST, Hodgson SF, Kleerekoper M, Luckey MM, McClung MR, Pollack RP, Petak SM; AACE Osteoporosis Task Force. American Association of Clinical Endocrinologists Medical Guidelines for Clinical Practice for the diagnosis and treatment of postmenopausal osteoporosis. Endocr Pract. 2010 Nov-Dec;16 Suppl 3(Suppl 3):1-37. doi: 10.4158/ep.16.s3.1. No abstract available.
- Khan K, Brown J, Way S, Vass N, Crichton K, Alexander R, Baxter A, Butler M, Wark J. Overuse injuries in classical ballet. Sports Med. 1995 May;19(5):341-57. doi: 10.2165/00007256-199519050-00004.
- Holroyd C, Cooper C, Dennison E. Epidemiology of osteoporosis. Best Pract Res Clin Endocrinol Metab. 2008 Oct;22(5):671-85. doi: 10.1016/j.beem.2008.06.001.
- Shepstone L, Fordham R, Lenaghan E, Harvey I, Cooper C, Gittoes N, Heawood A, Peters T, O'Neill T, Torgerson D, Holland R, Howe A, Marshall T, Kanis J, McCloskey E. A pragmatic randomised controlled trial of the effectiveness and cost-effectiveness of screening older women for the prevention of fractures: rationale, design and methods for the SCOOP study. Osteoporos Int. 2012 Oct;23(10):2507-15. doi: 10.1007/s00198-011-1876-7.
- Bukata SV, Digiovanni BF, Friedman SM, Hoyen H, Kates A, Kates SL, Mears SC, Mendelson DA, Serna FH Jr, Sieber FE, Tyler WK. A guide to improving the care of patients with fragility fractures. Geriatr Orthop Surg Rehabil. 2011 Jan;2(1):5-37. doi: 10.1177/2151458510397504. No abstract available.
- Kates SL, Mendelson DA, Friedman SM. Co-managed care for fragility hip fractures (Rochester model). Osteoporos Int. 2010 Dec;21(Suppl 4):S621-5. doi: 10.1007/s00198-010-1417-9. Epub 2010 Nov 6.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
15. Juli 2019
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
20. Juli 2021
Studienabschluss (Voraussichtlich)
30. Juli 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
15. Februar 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
17. Februar 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
18. Februar 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
18. Februar 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
17. Februar 2021
Zuletzt verifiziert
1. August 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- REC/0045 Anam Aftab
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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