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Predicting Readmissions Using Omics, Biostatistical Evaluate and Artificial Intelligence (PROBE AI)

30. August 2021 aktualisiert von: Douglas Lee, Institute for Clinical Evaluative Sciences
This study is a prospective registry that aims to predict readmissions in patients with heart failure, using -omics, machine learning, patient reported outcomes, clinical data and other high-dimensional data sources.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

There is substantial need to better predict outcomes across the spectrum of heart failure (HF) phenotypes in order to provide more efficient care with greater precision. Specifically, no validated methods have been adopted to predict outcomes reflecting transitions in health status across the continuum of HF and changes in cardiac function. A key transition is hospitalization - either readmission or de novo cardiovascular hospital admission. This is a major unmet health care need, to be able to better predict who will require hospital admission.

Novel contributions of biomarkers, -omics, remote patient monitoring, and artificial intelligence (AI). It is anticipated that prediction of readmission and many other outcomes will be further improved by measurement of circulating biomarkers and by incorporating methods from AI including machine learning and probabilistic generative models that can incorporate the lens of how physicians and patients think. Machine learning that incorporates many different types of data, including physician interpretation and a broad array of biomarker/-omics molecular information can lead to significant improvements in predictive accuracy. Novel multimarker strategies coupled with machine learning may enable the ability of physicians to predict a range of outcomes (e.g., transitions in HF health status and LVEF) and refine clinical prediction models. Furthermore, the investigators will collect patient data, including patient reported outcome measures (PROMs), and physiological data (e.g. heart rate, blood pressure, and daily weights data) and integrate these data points into predictive models. The investigators will use the PROMs obtainable using Medly as a predictor of hospitalization, and as an outcome. In this proposal, the investigators will take advantage of recent advances in both deep and high throughput proteomics technologies to perform high-resolution analyses. These novel factors can be integrated into new electronic algorithms to improve HF care in the population.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

500

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Douglas S Lee, MD, PhD
  • Telefonnummer: 4163403861
  • E-Mail: dlee@ices.on.ca

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Ontario
      • Toronto, Ontario, Kanada
        • Rekrutierung
        • University Health Network
        • Kontakt:
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 105 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Hospitalized heart failure patients

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Any patient aged 18 years or older admitted to hospital or seen in the emergency department with heart failure defined clinically
  • The diagnosis will be guided by the Framingham criteria for HF and/or BNP. A BNP >400 will be defined as definite heart failure and BNP 100-400 classified as possible heart failure.
  • Provides informed consent

Exclusion Criteria:

  • Patients who cannot communicate due to dementia or severe cognitive deficits
  • non-Ontario residents
  • nursing home residents
  • those who are not discharged home but are discharged to a skilled nursing facility (long-term care or chronic institution)
  • those who are unable to communicate who do not have a proxy (e.g. spouse or close family member) to facilitate communication with the patient.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Hospitalized heart failure cohort
Patients hospitalized with heart failure
Observational cohort

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Cardiovascular readmission
Zeitfenster: 30 day
Non-elective readmission to hospital for a cardiovascular cause
30 day
Heart failure readmission
Zeitfenster: 30 day
Non-elective readmission to hospital for heart failure
30 day

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mortality
Zeitfenster: 30-day
All-cause death
30-day
Cardiovascular death
Zeitfenster: 30-day
Death from cardiovascular causes
30-day
All-cause readmission
Zeitfenster: 30-day
Non-elective readmission to hospital for a any reason
30-day

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Februar 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. September 2024

Studienabschluss (Voraussichtlich)

30. September 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. August 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. August 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

31. August 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. September 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. August 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 4

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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