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A Study of of HOT1030 in Patients With Advanced Solid Tumors

17. September 2021 aktualisiert von: Huabo Biopharm Co., Ltd.

A Phase 1, Open-label, Dose-escalation Study of the Safety and Pharmacokinetics of HOT1030 in Patients With Advanced Solid Tumors

A Phase 1, Open-label, Dose-escalation Study of the Safety and Pharmacokinetics of HOT-1030 in Patients with Advanced Solid Tumors

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

This study is an open-label, Phase 1, study to evaluate the safety, tolerability, PK, and PD profiles of HOT-1030 as a monotherapy to assess the maximum tolerated dose (MTD) in subjects with advanced solid tumors.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

42

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Shanghai
      • Shanghai, Shanghai, China
        • Rekrutierung
        • Shanghai Huaota Biopharmaceutical Co., Ltd.
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Han Baohui, doctor

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Male or female from 18 to 75 yrs (include 18 yrs and 75 yrs).
  2. Willing and able to provide signed and dated informed consent prior to any study-related procedures and willing and able to comply with all study procedures.
  3. Patients with histologically or cytologically confirmed advanced malignant solid tumor who have received or been intolerant of all standard therapies thought to confer clinical benefit.
  4. Measurable disease on imaging base on RECIST v1.1 for solid tumors;
  5. Stop anticancer therapy for more than 5 half-lives or 4 weeks (whichever is shorter) prior to study entry;
  6. Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status 0-1.
  7. Adequate organ function, as indicated by the laboratory values.
  8. Female patients of childbearing potential must have a negative serum pregnancy test at screening; Male patients and the female patients of childbearing potential must agree to use highly effective contraceptive measures throughout the study starting with the Screening Visit through 90 days after the last dose of study treatment is received.
  9. Life expectancy >3 months.

Exclusion Criteria:

  1. Received any anti-CD137 antibodies.
  2. Active primary CNS tumor or metastatic CNS tumor (expect the patients who had received the treatment and stopped the treatment for more than 4 weeks before first dose), active epilepsy, Spinal cord compression or Cancerous meningitis.
  3. Active autoimmune disease or history of autoimmune disease requiring systemic therapy < 2 years prior to screening except hypothyroidism, vitiligo, Grave's disease, Hashimoto's disease, or Type I diabetes. Patients with childhood asthma or atopy that has not been active in the 2 years prior to study screening are eligible.
  4. Require systematic anti-infective therapy a week before first dose because of active infection.
  5. Taken the surgical operations not related to the research 4 weeks before first dose
  6. Used of systemic corticosteroids (a dose equivalent > 10 mg/day of prednisone or )or other immunosuppressive agents, excepted:

    1. Patients are allowed to have topical use or inhaled glucocorticoid.
    2. Patients are allowed to have a less than seven-day glucocorticoid treatment preventing or treat non-autoimmune allergic diseases.
  7. The toxicity of previous anti-tumor therapy has not recovered (defined as not recovering to grade 0 or 1, except for alopecia) or has not fully recovered from previous surgery.
  8. During the 6 months prior to screening, the patient had a history of major cardiovascular and cerebrovascular events, such as myocardial infarction, coronary angioplasty or bypass surgery, heart valve repair, unstable arrhythmias, unstable angina, transient ischemic attack, or cerebrovascular accidents.
  9. New York Heart Association (NYHA) grade III or IV congestive heart failure.
  10. Patients with uncontrolled hypertension (systolic blood pressure ≥160mmHg or diastolic blood pressure ≥100mmHg at the time of screening) who had been on a stable dose of antihypertensive drugs for at least 4 weeks at the time of screening).
  11. Active hepatitis B (hepatitis B virus titer >103 copies /ml or 200IU/ml); Hepatitis C virus infection (HCV-RNA above the detection limit); Prophylaxis antiviral therapy other than interferon is allowed. In patients with advanced liver cancer (HCC), hepatitis B virus titer >104 copies /ml or 2000IU/ml should be excluded.
  12. A history of known congenital and acquired immunodeficiency, including positive HIV antibody tests.
  13. Patients with a known history of severe allergic reactions to macromolecular protein formulations/monoclonal antibodies or to any investigational drug component (CTCAE V5.0 grade greater than 3).
  14. Participated in clinical trials of other drugs within 4 weeks before the first administration.
  15. Pregnant or lactating women or women at risk of pregnancy have a positive pregnancy test before the first medication.
  16. Other investigators consider that the patient has any clinical or laboratory abnormality that makes him unsuitable for participation in this clinical study.
  17. prior history of a clear neurological or psychiatric disorder, including epilepsy or dementia.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Cohort 1
HOT-1030, every 21 days by intravenous administration. HOT-1030 is a recombinant humanized CD137 monoclonal antibody injection.
HOT-1030 is a Recombinant Humanized CD137 Monoclonal Antibody Injection
Andere Namen:
  • keine weiteren Eingriffe
Experimental: Cohort 2
HOT-1030, every 21 days by intravenous administration. HOT-1030 is a recombinant humanized CD137 monoclonal antibody injection.
HOT-1030 is a Recombinant Humanized CD137 Monoclonal Antibody Injection
Andere Namen:
  • keine weiteren Eingriffe
Experimental: Cohort 3
HOT-1030, every 21 days by intravenous administration. HOT-1030 is a recombinant humanized CD137 monoclonal antibody injection.
HOT-1030 is a Recombinant Humanized CD137 Monoclonal Antibody Injection
Andere Namen:
  • keine weiteren Eingriffe
Experimental: Cohort 4
HOT-1030, every 21 days by intravenous administration. HOT-1030 is a recombinant humanized CD137 monoclonal antibody injection.
HOT-1030 is a Recombinant Humanized CD137 Monoclonal Antibody Injection
Andere Namen:
  • keine weiteren Eingriffe
Experimental: Cohort 5
HOT-1030, every 21 days by intravenous administration. HOT-1030 is a recombinant humanized CD137 monoclonal antibody injection.
HOT-1030 is a Recombinant Humanized CD137 Monoclonal Antibody Injection
Andere Namen:
  • keine weiteren Eingriffe
Experimental: Cohort 6
HOT-1030, every 21 days by intravenous administration. HOT-1030 is a recombinant humanized CD137 monoclonal antibody injection.
HOT-1030 is a Recombinant Humanized CD137 Monoclonal Antibody Injection
Andere Namen:
  • keine weiteren Eingriffe
Experimental: Cohort 7
HOT-1030, every 21 days by intravenous administration. HOT-1030 is a recombinant humanized CD137 monoclonal antibody injection.
HOT-1030 is a Recombinant Humanized CD137 Monoclonal Antibody Injection
Andere Namen:
  • keine weiteren Eingriffe

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Safety and tolerability as measured by incidence of AEs (Adverse Events)
Zeitfenster: through study completion, an average of 1 year
Incidence and severity of AEs, Adverse events were assessed by the Common Terminology Criteria for Adverse Events (CTCAE) v4.0.
through study completion, an average of 1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Area Under Curve (AUC) of HOT-1030
Zeitfenster: 42 days
Area under the concentration-time curve of HOT-1030 in plasma over the time interval from 0 extrapolated to infinity
42 days
Maximum Serum Concentration (Cmax) of HOT-1030
Zeitfenster: 42 days
Maximum Serum Concentration (Cmax) in plasma
42 days
Antitumor Activity of HOT-1030 in Patients With advanced Solid Tumors
Zeitfenster: through study completion, an average of 1 year
Response is defined as a Complete Response + Partial Response and was assessed by the Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) v1.1.
through study completion, an average of 1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Han Baohui, Doctor, Shanghai Chest Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

12. März 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. Juni 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

30. Juni 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. März 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. September 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

29. September 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. September 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. September 2021

Zuletzt verifiziert

1. September 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • HOT-1030-1

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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