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High Flow Nasal Cannula Versus High Velocity Nasal Insufflation in Covid-19

28. Januar 2022 aktualisiert von: Basma Abd ElAziz Mohammed, Assiut University

High Flow Nasal Cannula Versus High Velocity Nasal Insufflation in Covid-19 Patients Admitted to Respiratory Intensive Care Unit of Assiut University Hospital

To compare the outcomes of HFNC and HVNI in COVID-19 patients with acute respiratory failure as regard need for mechanical ventilation, changes of arterial blood gases (ABG) parameters, duration of ventilatory support and delay between admission and intubation

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

novel clinical syndrome caused by a previously unknown coronavirus, SARS-Cov-2, was first identified in Wuhan (China) in December 2019. Despite massive efforts to contain viral transmission, a worldwide epidemic has developed from this virus. This disease is presently known as COVID-19 COVID-19 pandemic reached over 45 million confirmed infections and claimed the lives of more than 1.2 million people worldwide. The clinical features of COVID-19 are diverse and range from asymptomatic to critical illness and death. Severe and critical cases represented 14% and 5% of laboratory-confirmed COVID-19 patients and need ICU admission Several non-invasive options exist to support COVID-19 patients with mild or moderate respiratory distress and may reduce the numbers of patients requiring intubation, mechanical ventilation in some severely ill patients such as High flow nasal oxygen (HFNO) High flow nasal oxygen (HFNO) includes high flow nasal cannula and high velocity nasal insufflation. High flow oxygen systems provide oxygen-rich heated humidified gas to the patient's nose at flow levels sufficient to deliver a constant, precisely set high FiO2. Exhalation is to the open air. HFNO reduces dead space, provides low levels of PEEP, and decreases breathing frequency and work of breathing HFNC flow rates reach up to 60 L/min, whereas HVNI delivers flow rates up to 40 L/min due to differing mechanisms of delivery (4).

High velocity nasal insufflation (HVNI) utilizes a small-bore nasal cannula to generate higher velocities of gas delivery than HFNC which uses large bore cannula

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

50

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • COVID-19 positive by RT-PCR
  • Age≥ 18 years
  • Both gender
  • Classical radiological lesions of COVID-19 on HRCT chest.
  • Respiratory rate > 30/ min and not responding to non-rebreather masks.
  • COVID-related pneumonia requiring non-invasive ventilatory support (high-flow nasal cannula, and / or non-invasive ventilation and / or CPAP)

Exclusion Criteria:

  • Age < 18 years
  • Patients who refuse to participate in the study
  • Severe respiratory failure requiring invasive ventilatory support
  • Indication of immediate tracheal intubation
  • Significant acute progressive circulatory insufficiency
  • Impaired conscious level
  • Nasal blockade

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: High Flow Nasal Cannula
Standard operating procedures represented by high flow nasal cannula oxygen therapy
• The patient will be allocated into 2 groups, patients who will require ventilatory support via HFNC and those who will require HVNI
Aktiver Komparator: High Velocity Nasal Insufflation
Standard operating procedures represented by high velocity nasal insufflation therapy
• The patient will be allocated into 2 groups, patients who will require ventilatory support via HFNC and those who will require HVNI

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To compare the outcomes of HFNC and HVNI in COVID-19 patients with acute respiratory failure
Zeitfenster: baseline
need for mechanical ventilation
baseline
changes of arterial blood gases (ABG) parameters
Zeitfenster: within 2 hours then according to clinical condition
changes of arterial blood gases (ABG) parameters
within 2 hours then according to clinical condition
duration of ventilatory support
Zeitfenster: From date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 100 months
duration of ventilatory support
From date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 100 months
delay between admission and intubation.
Zeitfenster: baseline
delay between admission and intubation.
baseline

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To evaluate the length of ICU stay and mortality rate in HFNC versus HVNI in COVID-19 patients
Zeitfenster: baseline
duration of ICU stay
baseline
mortality rate
Zeitfenster: baseline
mortality rate
baseline

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Maha k Ghanem, MD, Assuit university, Egypt

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. März 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. März 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. November 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. Januar 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

31. Januar 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

31. Januar 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Januar 2022

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur COVID-19

Klinische Studien zur High Flow Oxygen Therapy

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