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Echocardiography by Non-cardiologist in Early Management of Patients With Chest Pain (ENDEMIC)

22. März 2022 aktualisiert von: Petr GRENAR, MD, University of Defence, Faculty of Military Health Sciences
The aim of the study is to find out the benefit of echocardiography, which is performed by a physican without a cardiological or radiological specialty. In this case the echocardiography is used in the first contact with a patient with chest pain of unclear etiology. Possible benefit is rapid risk stratification of acute non-stemi coronary syndromes and differentiation from other serious conditions, such as pulmonary embolism or aortic dissection.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

Emergent echocardiography is reproducible method providing clinically significant information during primary survey of acute cardiovascular diseases. Possible benefit is the risk stratification of acute non-stemi coronary syndromes and differentiation from other serious conditions, such as pulmonary embolism or aortic dissection.

Step one - Education in Cardiac ultrasound. All physicians involved in ENDEMIC study have to undergo education program of heart ultrasonography. This curriculum fulfills BSE level one requirements. Candidates of this program have to make a defined number of ECHOcardiography studies under supervisor control. Every curriculum is finished by exam.

Step two - FOCUS in clinical practise Patients with chest pain are randomized into two groups by the even-odd rule.

Inclusion Criteria:

Chest pain ( Cardiovascular ethiology possible depends on anamnesis, physical examination and ECG ) Higher age than 18

Exclusion Criteria:

STEMI Pacemaker / ICD Pregnancy Performance status 4 ( Zubrod scale ) Informed Consent unsigned Prisoners

Step Three - Evaluation

Aims.:

Compare time to make a decision in these groups Compare time of stay at emergency department in these groups Compare time to invasive coronary angiography and revascularization (if available) Compare time to hospital dimission Occurrence of MACE in following 30 days

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

430

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Chest pain ( Cardiovascular ethiology possible depends on anamnesis, physical examination and ECG )
  • Higher age than 18

Exclusion Criteria:

  • STEMI
  • Pacemaker / ICD
  • Pregnancy
  • Performance status 4 ( Zubrod scale )
  • Informed Consent unsigned
  • Prisoners

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: FOCUS group

Group of patients with chest pain undergoing FOCUS ( Focused Cardiac Ultrasound ).

Patients with odd registration number.

Emergent echocardiography is reproducible method providing clinically significant information during primary survey of acute cardiovascular diseases. Possible benefit is the risk stratification of acute non-stemi coronary syndromes and differentiation from other serious conditions, such as pulmonary embolism or aortic dissection. The aim of interest is to consider riscs and benefits of the ultrasound of heart done by non-cardiologist after standardized course.
Aktiver Komparator: Non-FOCUS group
Patients with even registration number.
Emergent echocardiography is reproducible method providing clinically significant information during primary survey of acute cardiovascular diseases. Possible benefit is the risk stratification of acute non-stemi coronary syndromes and differentiation from other serious conditions, such as pulmonary embolism or aortic dissection. The aim of interest is to consider riscs and benefits of the ultrasound of heart done by non-cardiologist after standardized course.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time of patient stay at Emergency Department
Zeitfenster: 24 hours
Time from initial contact with patient to patient discharge or hospital admission (minutes)
24 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time of stay at hospital
Zeitfenster: 28 days
Time from hospital admission to hospital discharge (hours)
28 days
Major adverse cardiovascular events
Zeitfenster: 30 days
Major adverse cardiovascular events are defined as composite endpoint of cardiovascular death, nonfatal myocardial infarction or unscheduled hospitalization due to cardiovascular disease (percent of patients in study groups).
30 days

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time to Coronary Angiography
Zeitfenster: 365 days
Time from initial contact to coronary angiography (days)
365 days
Accuracy of thoracic ultrasound exam provided by non-cardiologist
Zeitfenster: 30 days
All echocardiography records will be revised by skilled echocardiographist to assess the accuracy of performed examinations. All missed or erroneous finding resulting in alteration of patient management (especially wall motion abnormity, valvular disease and pericardial effusion) will be calculated. (quantity of erroneous or missed findings per record)
30 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Martin Jakl, assoc.prof., University of Defense, Faculty of Military Health Sciences, Czech Republic
  • Hauptermittler: Petr Grenar, MD, University of Defense, Faculty of Military Health Sciences, Czech Republic

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Mai 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. September 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Februar 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. März 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. April 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. April 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. März 2022

Zuletzt verifiziert

1. März 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

To be shared:

  • baseline characteristics of study population
  • data related to primary and secondary endpoints

IPD-Sharing-Zeitrahmen

Available 1 year after completing the study, for at least 10 years

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Contact principal investigator

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL
  • CSR

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Akutes Koronar-Syndrom

Klinische Studien zur ECHOcardiography, Point-of-Care UZ

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