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CT-Guided vs Conventional DLT Sizing in Thoracic Surgery (CTDLT-SIZE)

8. Mai 2026 aktualisiert von: King Hussein Cancer Center

CT-Guided Versus Traditional Selection of Double-Lumen Tube Size for One-Lung Ventilation in Thoracic Surgery: A Prospective Study

This is a prospective, randomized, single-blinded controlled trial designed to compare CT-guided versus conventional methods for selecting double-lumen tube (DLT) size in patients undergoing thoracic surgery requiring one-lung ventilation

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a prospective, randomized, single-blinded controlled trial designed to compare CT-guided versus conventional methods for selecting double-lumen tube (DLT) size in patients undergoing thoracic surgery requiring one-lung ventilation. The study aims to evaluate whether preoperative computed tomography (CT)-based bronchial diameter measurement improves the accuracy of initial DLT size selection compared with conventional selection based on demographic parameters.

Eligible patients will be randomly assigned in a 1:1 ratio to either the CT-guided group or the conventional group.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

100

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Moh'D Yousef, Consultant
  • Telefonnummer: +962796420055
  • E-Mail: MY.16674@KHCC.JO

Studieren Sie die Kontaktsicherung

  • Name: Ahmad Al Kharabsheh, Fellow physician
  • Telefonnummer: 00962-796420055
  • E-Mail: AA.15386@KHCC.JO

Studienorte

      • Amman, Jordanien, 11941
        • King Hussein Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Adult patients (≥18 years) scheduled for elective thoracic surgery requiring one-lung ventilation.
  2. Availability of preoperative thoracic CT imaging.
  3. Procedures requiring placement of a left-sided DLT.
  4. Patient who has a normal pulmonary function test.

Exclusion Criteria:

  1. Previous tracheal surgery
  2. Patient with difficult airway whom need bronchial blocker.
  3. Emergency thoracic procedures.
  4. Incomplete intraoperative or imaging data.
  5. Patient with severe obstruction or restriction.
  6. Pediatric patient

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: CT-Guided Group
Participants will undergo preoperative CT measurement of the bronchial diameter 10 mm distal to the carina. DLT size will be selected using manufacturer-recommended correlation charts based on CT measurements.
Participants will undergo preoperative CT measurement of the bronchial diameter 10 mm distal to the carina. DLT size will be selected using manufacturer-recommended correlation charts based on CT measurements.
Aktiver Komparator: Conventional Group
DLT size will be selected using standard clinical criteria based on patient demographics, according to institutional standard tables.
DLT size will be selected using standard clinical criteria based on patient demographics, including sex, height, and weight, according to institutional standard tables.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Successful selection of the correct DLT size on the first attempt (defined as optimal position and lung isolation without the need for tube exchange) using fiberoptic scope
Zeitfenster: During the intraoperative period (at first attempt of double-lumen tube placement)
the correct placement of a double-lumen tube (DLT) on the first attempt, achieving optimal tracheobronchial position and effective lung isolation as confirmed by fiberoptic bronchoscopy, without the need for tube exchange or repositioning.
During the intraoperative period (at first attempt of double-lumen tube placement)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of DLT replacement
Zeitfenster: Intraoperative period (from initial DLT placement until end of surgery)
Number of participants requiring replacement of the double-lumen tube (DLT) after initial placement due to incorrect size, malposition, or inadequate lung isolation
Intraoperative period (from initial DLT placement until end of surgery)
Time required for successful intubation
Zeitfenster: Intraoperative period (from DLT insertion to confirmed successful placement)
Time (in seconds) from insertion of the double-lumen tube into the mouth until successful tracheal placement and confirmation of correct positioning and lung isolation
Intraoperative period (from DLT insertion to confirmed successful placement)
Frequency of intraoperative hypoxia and peak airway pressure fluctuations
Zeitfenster: Intraoperative period (from DLT insertion to confirmed successful placement)
Incidence of episodes of intraoperative hypoxia and measurement of peak airway pressure fluctuations during one-lung ventilation.
Intraoperative period (from DLT insertion to confirmed successful placement)
Blinded assessment of surgeon satisfaction (lung isolation quality)
Zeitfenster: At the end of surgery (intraoperative assessment)
Surgeon satisfaction with lung isolation quality assessed using a standardized scoring scale, evaluated in a blinded manner at the end of the surgical procedure.
At the end of surgery (intraoperative assessment)
Post-operative sore throat or airway trauma
Zeitfenster: 24 hours post-extubation
Incidence and severity of post-operative sore throat and/or signs of airway trauma (e.g., hoarseness, blood on suctioning, or mucosal injury if assessed) within 24 hours after extubation.
24 hours post-extubation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Moh'D Yousef, Consultant, Anesthesiology, King Hussein Cancer Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

15. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

2. Mai 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

1. August 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 26 KHCC 59

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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