- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07612657
A Phase 3 Study of Extended-release Tacrolimus in Subjects With Pulmonary Arterial Hypertension and Functional Limitations (TRANSCEND)
22. Mai 2026 aktualisiert von: VIVUS LLC
A Randomized, Double-blind, Placebo-controlled, Safety and Efficacy Study of VI-0106 (Extended-release Tacrolimus) in Subjects With PAH and Functional Limitations Despite Optimized Treatment With Available PAH Medications
This study evaluates the effects of VI-0106 (an extended-release formulation of tacrolimus) in participants with pulmonary arterial hypertension (PAH) who continue to have functional limitations despite being on optimized background PAH therapy.
Participants will be randomly assigned with equal chance to receive either VI-0106 or placebo in a double-blind fashion to assess whether VI-0106 improves outcomes in this population.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
300
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: VIVUS Clinical
- Telefonnummer: 650-934-5200
- E-Mail: clinical@vivus.com
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- WHO Group 1 PH: Pulmonary Arterial Hypertension;
- WHO functional class II - IV despite optimized treatment with one or more modalities. Treatments for PAH must be stable for at least 3 months at the time of screening;
- Right heart catheterization (RHC) at screening (or within 3 months prior to screening);
- Screening 6MWD >75 meters to ≤450 meters.
Exclusion Criteria:
- PAH due to pulmonary veno-occlusive disease or pulmonary capillary hemangiomatosis
- Chronic thromboembolic or portopulmonary hypertension
- Total Lung Capacity (TLC) <60% predicted;
- FEV1/FVC <70% predicted or FEV1 <60% predicted;
- Evidence of left-sided heart disease;
- Inability to safely attempt completion of the 6MWD;
- Life expectancy <6 months;
- eGFR <30 mL/min/1.73 m2 (CKD-EPI equation);
- Moderate to severe hepatic dysfunction (Child-Pugh score >10);
- Serum potassium >5.1 mEq/L;
- Use of experimental PAH treatments within the past 3 months;
- Active infection requiring antibiotic, antifungal, or antiviral therapies;
- Current systemic treatment with cyclosporine;
- Known allergy or hypersensitivity to tacrolimus;
- Significant psychiatric, addictive, or other disorder that compromises the subject's ability to provide informed consent, follow study protocol, or adhere to study treatment
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Verdreifachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: VI-0106
Extended-release tacrolimus dosages of 1.25 mg or 0.625 mg oral capsules; once daily; Week 0-24, Week 28-52 during double-blind treatment period; Week 52-104 during open-label treatment period.
|
Tacrolimus Extended-Release Capsules
Andere Namen:
|
|
Placebo-Komparator: Placebo
Placebo oral capsule; once daily; Week 0-52 during double-blind treatment period.
|
Inaktive orale Kapsel
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Change from baseline in 6MWD (6 Minute Walk Distance) at Week 24
Zeitfenster: Baseline to Week 24
|
Baseline to Week 24
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Percentage of subjects with a ≥1 category improvement vs baseline in WHO functional class at Week 24
Zeitfenster: Baseline to Week 24
|
Baseline to Week 24
|
|
|
Time to clinical worsening defined as a composite of the following events:
Zeitfenster: Baseline to Week 52
|
|
Baseline to Week 52
|
|
Time to clinical worsening by a restricted definition comprised of all-cause death and in-patient hospitalization for PAH or right-sided heart failure
Zeitfenster: Baseline to Week 52
|
Baseline to Week 52
|
|
|
Change from baseline in 6MWD at Week 28
Zeitfenster: Baseline to Week 28
|
Baseline to Week 28
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
29. Mai 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
31. Mai 2028
Studienabschluss (Geschätzt)
30. November 2029
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
18. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
22. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
29. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
29. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
22. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- PH-201
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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