- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07614282
Rituximab for PTLD Prevention in Solid Organ Transplant Recipients With EBV DNAemia
22. Mai 2026 aktualisiert von: Jennifer Amengual
A Phase 1 Trial of Rituximab in Addition to Standard of Care for the Prevention of Post-Transplant Lymphoproliferative Disorder in Solid Organ Transplant Recipients With EBV DNAemia
People who have received a solid organ transplant can develop ongoing Epstein-Barr virus (EBV) infection in the blood, which increases the risk of a serious cancer called post-transplant lymphoproliferative disorder (PTLD).
This study will test whether rituximab, a drug approved by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) for several immune-related conditions, can safely clear EBV from the blood and help prevent PTLD when lowering immune-suppressing medications is not possible or effective.
The study includes an initial smaller group focused on determining whether EBV can be cleared, followed by a larger group designed to determine whether treatment lowers the risk of developing PTLD.
Researchers will also monitor side effects, transplant organ health, and immune system changes to better understand treatment safety and benefit.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Solid organ transplant recipients with persistent Epstein-Barr virus (EBV) DNAemia are at increased risk for post-transplant lymphoproliferative disorder (PTLD), and optimal preemptive management remains undefined.
This Phase 1 study evaluates the efficacy and safety of rituximab in this population, with primary endpoints of EBV DNAemia clearance at 6 months.
All participants will receive a single dose of intravenous rituximab (375 mg/m^2).
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
28
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Research Nurse Navigator
- Telefonnummer: 212-342-5162
- E-Mail: cancerclinicaltrials@cumc.columbia.edu
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients must have received a solid organ transplant.
- Patients must not have a diagnosis of PTLD (confirmed with CT or PET imaging, and if there are concerning lesions present on imaging - a biopsy must be performed to rule out PTLD), or history of PTLD
- Age ≥ 18
- Patients must have EBV DNAemia ≥ 1000 IU/mL (plasma) on two consecutive measurements at least 1 week apart and within a 6-week period. The second measurement must be within 4 weeks of enrollment.
- Patients must have had reduction in their immunosuppression according to institutional best practices prior to enrollment OR have documented clinical rationale for which immunosuppression may not be safely reduced (e.g. due to organ transplant rejection)
- Patients with a positive hepatitis B virus (HBV) core antibody and negative HBV surface antigen consistent with prior HBV exposure must be to take appropriate anti-viral prophylaxis. Patients with evidence of chronic HBV infection must have undetectable HBV viral load on the most recent test results obtained within the last year and received suppressive therapy.
- Participants with a history of hepatitis C virus (HCV) infection must have an undetectable viral load. Participants currently being treated for HCV infection must have undetectable HCV viral load test on the most recent test results obtained within 28 days prior to consent.
- Participants with known human immunodeficiency virus (HIV)-infection are eligible providing they are on effective anti-retroviral therapy and have undetectable viral load at their most recent viral load test (must be within 28 days prior to registration). Participants with known HIV must have a CD4 count checked within 28 days prior to registration, but may proceed with therapy regardless of CD4 count.
- Ability to understand and the willingness to sign a written informed consent document. If an individual lacks capacity, a legally acceptable surrogate/legally authorized representative should be able to understand and willing to sign a written informed consent document.
- Must have a life expectancy > 6 months
- Must not have an active malignancy unless in remission and with life expectancy > 2 years with exception of patients diagnosed with basal cell or squamous cell carcinoma of the skin or carcinoma "in situ" of the cervix or breast who are eligible even if diagnosed within 2 years. If patients have another malignancy that was treated within the last 2 years, such patients may be enrolled, if the likelihood of requiring systemic therapy for this other malignancy within 2 years is less than 10%, as determined by an expert in that particular malignancy at CUIMC, and after consultation with the Principal Investigator. Hormone therapy for treated prostate and breast cancer is allowed.
Exclusion criteria:
- Under the age of 18 years
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Rituximab
All participants enrolled to the treatment arm of the pilot study will receive 1 dose of rituximab.
|
Rituximab is a genetically engineered chimeric murine/human monoclonal IgG1 kappa antibody directed against the CD20 antigen.
Participants will receive a single dose of 375 mg/m^2 by intravenous administration.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Clearance of EBV DNAemia
Zeitfenster: 6 months post-treatment
|
Evaluate the efficacy of rituximab for clearance of EBV DNAemia in solid organ transplant recipients as measured by complete response (CR) rate at 6 months post-rituximab.
CR is defined as resolution of viremia below the limit of detection.
|
6 months post-treatment
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Jennifer Amengual, MD, Columbia University
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juli 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Juli 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Juli 2028
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
22. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
29. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
29. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
22. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Viruserkrankungen
- DNA-Virusinfektionen
- Herpesviridae-Infektionen
- Tumorvirusinfektionen
- Infektionen
- Epstein-Barr-Virus-Infektionen
- Aminosäuren, Peptide und Proteine
- Proteine
- Antikörper, monoklonal
- Antikörper
- Immunglobuline
- Immunoproteine
- Blutproteine
- Serumglobuline
- Globuline
- Antikörper, monoklonale, murine abgeleitete
- Rituximab
Andere Studien-ID-Nummern
- ACYY1399
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
UNENTSCHIEDEN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Ja
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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