- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07633288
A Randomized, Double-blind, Multicentre, Placebo-controlled Clinical Trial Evaluating the Safety and Efficacy of AP1189 Versus Placebo as an add-on to Standard of Care in Participants With Respiratory Insufficiency Expected to be Caused by Infection With Respiratory Viruses (RESPIRE)
2. Juni 2026 aktualisiert von: SynAct Pharma Aps
A Randomized, Double-blind, Multicentre, Placebo-controlled, Proof-of-concept Clinical Trial Evaluating the Safety and Efficacy of the Biased Melanocortin Agonist AP1189 Versus Placebo as an add-on to Standard of Care (SOC) in Participants With RESPIRatory Insufficiency Expected to be Caused by Infection With Respiratory Viruses, Including Influenza, Respiratory Syncytial Virus, and Coronavirus
The study is a randomized, double-blind, multicentre, placebo-controlled, proof-of-concept clinical study to evaluate the efficacy and safety of once daily oral dosing of 100 mg AP1189 or placebo administered for 14 days, as an add-on to standard of care (SOC) in participants with respiratory insufficiency expected to be caused by respiratory viral infection.
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The purpose of the trial is to evaluate the efficacy and safety 14 days daily treatment of oral AP1189 at a dose or 100 mg as an add-on to SOC treatment.
The aim is to have 96 participants randomized and completing the study. They will be randomized in a 1:1 ratio to one of the following two groups:
- Group A (48 participants): AP1189 tablets 100 mg, once daily for 14 days as an add-on to SOC
- Group B (48 participants): placebo tablets once daily for 14 days as an add-on to SOC.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
96
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Thomas Jonassen, MD
- Telefonnummer: +45 4015 6669
- E-Mail: tj@synactpharma.com
Studienorte
-
-
Herzegovina-Neretva Canton
-
Mostar, Herzegovina-Neretva Canton, Bosnien und Herzegowina, 88000
- Rekrutierung
- University Clinical Hospital Mostar, Clinic for Infectious Diseases
-
Kontakt:
- Svjetlana Grgic, Prof. Dr.
- Telefonnummer: +38763317314
- E-Mail: svjetlanag@gmail.com
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Republika Srpska
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Banja Luka, Republika Srpska, Bosnien und Herzegowina, 78000
- Rekrutierung
- University Clinical Center Republic of Srpska, Clinic for Infectious Diseases
-
Kontakt:
- Antonija Verhaz, Prof. Dr.
- Telefonnummer: +38765649350
- E-Mail: antonija.verhaz@kc-bl.com
-
-
Sarajevo Canton
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Sarajevo, Sarajevo Canton, Bosnien und Herzegowina, 71000
- Rekrutierung
- University Clinical Centre Sarajevo, Clinic for Infectious Diseases
-
Kontakt:
- Rusmir Baljic, Prof. Dr.
- Telefonnummer: +38761835166
- E-Mail: rusmir.ba@gmail.com
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-
-
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Podgorica Municipality
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Podgorica, Podgorica Municipality, Montenegro, 81000
- Rekrutierung
- Clinical Center of Montenegro, Clinic for Infectious Diseases
-
Kontakt:
- Brankica Dupanovic, Dr.
- Telefonnummer: +38269426190
- E-Mail: dupanovicbrankica@gmail.com
-
-
-
-
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Auckland, Neuseeland, 1023
- Noch keine Rekrutierung
- Te Toka Tumai Auckland, Auckland City Hospital
-
Kontakt:
- Tom Hills, Dr.
-
Auckland, Neuseeland, 2025
- Noch keine Rekrutierung
- Aotearoa Clinical Trial Trust, Esme Green Building, Middlemore Hospital
-
Kontakt:
- Michael Borrie, Dr.
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Christchurch, Neuseeland, 8011
- Noch keine Rekrutierung
- Christchurch Hospital, 2 Riccarton Avenue,
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Kontakt:
- Seton Henderson, Dr.
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Wellington, Neuseeland, 6021
- Noch keine Rekrutierung
- MRINZ, 7 CSB Building, Wellington Hospital
-
Kontakt:
- Max Bloomfield, Dr.
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-
-
-
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Belgrade, Serbien, 11000
- Rekrutierung
- University Clinical Centre of Serbia, Clinic for Infectious Diseases
-
Kontakt:
- Goran Stevanovic, Prof. Dr.
- Telefonnummer: +3811126883366
- E-Mail: goran_drste@yahoo.com
-
-
Nišava District
-
Niš, Nišava District, Serbien, 18000
- Rekrutierung
- University Clinical Centre Nis, Clinic for Infectious Diseases
-
Kontakt:
- Marina Djordjevic-Spasic, Dr.
- Telefonnummer: +381654100940
- E-Mail: marina_djordjevic@yahoo.com
-
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Zlatibor District
-
Užice, Zlatibor District, Serbien, 31000
- Rekrutierung
- Health Center Uzice, General Hospital Uzice
-
Kontakt:
- Zorica Radojevic, Dr.
- Telefonnummer: +31599599
- E-Mail: drradojevic@gmail.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Written informed consent has been obtained prior to initiating any study-specific procedures
- Expected respiratory viral infection, and positive for either SARS-COV-2, Influenza A or B, or RSV as confirmed by a bedside LAF test, qualitative PCR, or quantitative PCR (Q-PCR).
- Hospitalized with respiratory insufficiency expected to be caused by respiratory viral infection defined by SpO2 ≤ 93 % on ambient air or supplementary oxygen supply via nasal catheter or facial mask (WHO Clinical Progression Scale score 5 or 6). Or in participants with hypercapnic respiratory failure (usually due to COPD) the SpO2 threshold is SpO2 ≤ 85 %.
- Duration of disease from first symptom< 15 days before enrolment
- Females of childbearing potential using reliable means of contraception or are post-menopausal or are surgically sterilized
- Females of childbearing potential with a negative pregnancy test at screening and baseline
- As the morbidity and mortality of respiratory infections are many fold increased in vulnerable participants, vulnerable participants are not excluded but included as subgroups.
- Screened within 24 hours of hospital admission to the hospital, or within 24 hours of receiving a patient, if the patient is transferred from another hospital or another hospital department due to respiratory distress
Exclusion Criteria:
- In the investigator's opinion, progression to death is imminent and inevitable irrespective of the provision of treatment
- Already meeting any component of the primary composite endpoint at screening, defined as the presence of any of the following: invasive mechanical ventilation, ECMO, cardiovascular organ support (balloon pump or inotropes/vasopressors), or renal failure (Cockcroft-Gault estimated creatinine clearance <15 ml/min, haemofiltration or dialysis). Note: participants qualifying under inclusion criterion 8b (pre-existing renal insufficiency or dialysis) are excluded only if they meet any of the other criteria (invasive mechanical ventilation, ECMO, or cardiovascular organ support). Participants who are physically located in an ICU or HDU but do not meet the above physiological criteria are not excluded on that basis alone.
- Participating in other drug clinical trials
- Any condition that in the view of the screening physician would suggest that the participant is unable to comply with study protocol and procedures
- Participants who have initiated treatment within 3 months prior to screening with immunosuppressive or immunomodulatory treatments for chronic autoimmune diseases. Administration of steroids or other immunosuppressive medicines implemented as standard-of-care for the treatment of the respiratory viral infection is acceptable. Asthma/COPD participants are allowed to use their habitual inhalation spray containing adrenocortical hormone.
- Pregnant women or nursing (breastfeeding) mothers
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Vervierfachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: AP1189, 100 mg
AP1189 tablet for oral use
|
14 days of daily treatment of oral AP1189 100 mg as add-on to Standard of Care treatment
|
|
Experimental: AP1189 matching placebo
AP1189 tablet for oral use
|
14 days of daily treatment of AP1189 matching placebo as add-on to Standard of Care treatment
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Treatment effect of AP1189 versus placebo evaluated from baseline to day 28 on the composite endpoint: Death
Zeitfenster: 28 days
|
28 days
|
|
Treatment effect of AP1189 versus placebo evaluated from baseline to day 28 on the composite endpoint: Invasive mechanical ventilation
Zeitfenster: 28 days
|
28 days
|
|
Treatment effect of AP1189 versus placebo evaluated from baseline to day 28 on the composite endpoint: Extra Corporeal Membrane Oxygenation (ECMO)
Zeitfenster: 28 days
|
28 days
|
|
Treatment effect of AP1189 versus placebo evaluated from baseline to day 28 on the composite endpoint: Cardiovascular organ support
Zeitfenster: 28 days
|
28 days
|
|
Treatment effect of AP1189 versus placebo evaluated from baseline to day 28 on the composite endpoint: Renal failure
Zeitfenster: 28 days
|
28 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Mai 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. August 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
1. August 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
2. Juni 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
2. Juni 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
8. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
8. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
2. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- SynAct-CS009
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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